Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احمدی با اشاره بر تداوم اجرای راهبرد‌های ۹ گانه گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: انجام واکسیناسیون در مناطق دوردست به همت کانون بسیج جامعه پزشکی استان درحال اجراست.

همچنین توسط آمبولانس‌های سیار به صورت خانه به خانه و در مدارس جهت تکمیل واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در سطح شهرستان شهرکرد در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از دو هزار و ۹۸۸ سالمند به صورت تلفنی پایش و مشاوره شده اند.

واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و فارسان باید با جدیت بیشتری انجام شود، در مابقی شهرستان‌ها روند واکسیناسیون مطلوب ارزیابی شده است.

تولید محتوای آموزشی، سرکشی از سالمندان و بازدید‌ها و نظارت در جامعه طی دو هفته اخیر به خوبی انجام و منجر به رفع نواقص شد.

فرهنگیان نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش افزایش یابد.

به دنبال بازدید‌های صورت گرفته از مراکز درمانی و بهداشتی استان، ۲۵ تا ۳۰ درصد مشکلات ساختاری وجود دارد.

تشدید نظارت‌ها در مطب‌های خصوصی به منظور تهویه مناسب هوا، نوبت دهی به موقع جهت پرهیز از شلوغی و دفع مناسب پسماند الزامی است.

روند واکسیناسیون در مطب‌های خصوصی استان به خوبی در حال انجام است.

طی دو هفته آینده مرگ و میر ناشی از کرونا افزایشی خواهد بود.

در پیک ششم شیوع بیماری کرونا که از هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد، بیشتر مبتلایان در استان، زنان و میانگین گروه سنی ۴۵ سال بوده است، ۵۸ درصد مبتلایان به علت تماس با فرد ناقل بیمار شدند.

همچنین در این پیک ۸۴ مادر بارداربه این بیماری مبتلا شد.

بیشتر بخوانید

مراجعه ۱۷۵ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی

از هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ و آغاز پیک ششم کرونا تاکنون ۹۲ نفر بر اثر این بیماری در استان جان باختند که ۲۶ نفر آن‌ها هیچ واکسنی دریافت نکردند و ۷۰ درصد نیز با سابقه بیماری زمینه‌ای بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان