Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:47:37 GMT

حدنگاری ثبتی ۹۶ درصد از اراضی ملی استان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۰۷۷۸

حدنگاری ثبتی ۹۶ درصد از اراضی ملی استان

آقای رحیم مهردادی  گفت: حدود ۹۶ درصد (کاداستر) حد نگاری ثبتی اراضی ملی و منابع طبیعی استان تمام شده است، و مابقی در اختلافات مرز‌های استانی است که در دست اقدام است.

در واقع ۷ شهرستان صد در صد حد نگاری ثبتی را تمام کردند و به امید خدا تا پایان فروردین ماه سال آینده اتمام کاداستر اراضی ملی اعم از بخش‌های جنگلی، مرتعی و ساحلی، حد نگاری و سند تک برگ ان صادر می‌شود که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی این مهم تحقق می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی از وظایف ما است و جلوگیری از سیل‌های ویرانگر، تثبیت خاک، جلوگیری از روان آب و ذخیره نزولات آسمانی از دیگر اقدامات ما است.

 شعار امسال هفته درختکاری را (همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی) است وحفظ منابع طبیعی از منویات مقام معظم رهبری است که همیشه به آن تاکید داشته اند چرا که این امر حکمی حکومتی و فقهی است و باید نسبت به آن احساس وظیفه کنیم.

اکنون سه برابر ظرفیت مراتع دام وجود دارد که اگر دامداری صنعتی اتفاق بیفتد قطعا می‌تواند جوابگوی این مقدار دام باشد،  اولویت اول حفظ منابع طبیعی و سپس توسعه آن است، هر نهادی که آب مطمئن و محل نگهداری مطمئن داشته باشد نهال آن را تامین می‌کنیم و هیچ گونه محدودیتی نداریم.

در سال جاری در بحث اطفا حریق و مبارزه با آفات، عملآ با مشارکت مردم و عنایت الهی و هماهنگی بین بخشی کار‌های زیادی صورت گرفت، همچنین پویش نهال کاری و بذر کاری از اولویت‌های دیگر ما است که در آن توسط هر ایرانی یک نهال به یاد یک شهید کاشته می‌شود.

 مساحت استان را ۴ میلیون ۵۶۵ هزار هکتار می باشد، ۶۵ درصد این میزان یعنی ۲ میلیون ۷۳۰ هزار هکتار جزو منابع طبیعی و اراضی ملی است که نیاز به حفظ و توسعه دارد.

سه حوزه ارس، ارومیه و سفید رود از حوزه‌های آبخیز داری است و موضوع تثییت آب و خاک و روان آب‌ها در این قسمت‌ها پیگیری جدی می‌شود.

در موضوع حفاظت از منابع طبیعی که بحثی مهم است ۴۳۰۰ پرونده جاری داشتیم که ۳ هزار پرونده با ۶۸۱ هکتار به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان به بیت المال برگشته است.

در سال جاری حدود ۲۵ فقره آتش سوزی اتفاق افتاد که با هماهنگی تیم‌های واکنش سریع و دستگاه‌های خدمت رسان رفع شده است، تعیین تکلیف اختلاف بین مردم و دولت از وظایف ما است.

 غرس نهال توسط نمانیده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی را از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: در سطح استان همزمان کاشت نهال را به کمک بسیج خواهیم داشت، همچنین در این هفته افتتاح شبکه بیسیم دیحیتال اطفا حریق با ۲۴۰ بیسیم دستی و خودرویی صورت می‌گیرد.

 شماره تلفن ۱۵۰۴ را مختص سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است واین سامانه‌ای است که در آن در سال جاری ۹۱۷۶ فقره تماس داشته و ۴۸۹۰ مورد در خصوص تصرف اراضی و ۴۳۷۰ غیر مرتبط بود.

 ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و استفاده از پنل‌های خورشیدی و آبگرمکن‌های خورشیدی را از اهم اقداماتی دستگاه متبوع خود است، این اقدامات در جهت حذف سوخت فسیلی بوده و در این مورد تعداد ۲۰ خانوار در ورزقان که در در داخل جنگل زندگی می‌کنند آبگرمکن‌های خورشیدی تحویل می‌گیرند.

 در سال ۱۴۰۱ راهبرد ما مردمی سازی و هوشمند سازی منابع طبیعی است که از طریق برنامه‌ها با تامین اعتبار برای خرید دوربین‌های دید در شب کار رصد و پایش صو رت می‌گیرد،  فرهنگ سازی این موضوع نیز مهم است؛ و به دنبال ترویج فرهنگ درخت کاری در مدارس هستیم که همکاران ما با حضور در مدارس و توسعه تعاملات این مهم را پگیری می‌کنند.

در تقویم رسمی کشورمان از ۱۵ الی ۲۱ اسفتد ماه هفته درختکاری نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی هفته درختکاری منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر