Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارآفرینان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: در سالجاری، تعداد شاغلان بخش تولید در استان، 15 هزار نفر و تعداد کارگاه‌های فعال، 311 واحد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که این نشان از یک حرکت رو به رشد در عرصه‌ی اقتصادی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدین خرّم در جلسه‌ی بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ استان اظهار کرد: هدف از این جلسه قدردانی صمیمانه از تک‌تک کارآفرینان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان است که در جبهه‌ی اقتصادی خوش درخشیده‌اند.

وی افزود: هدف دیگر این جلسه، آگاهی از مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید است و مشابه آن در آینده نیز به صورت تخصصی و جداگانه برای هر صنعت تشکیل خواهد شد تا بتوانیم متناسب با شرایط هر صنعت تصمیم‌گیری کنیم.

خرّم بیان کرد: دولت سیزدهم بنا دارد اختیارات کامل و کافی را به مسئولان استانی واگذار کند تا نیاز به ارجاع مسائل به دستگاه‌های مرکزی نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کشور ما بیش از یک دهه است، در جنگ اقتصادی قرار دارد، افزود: هدف این جنگ، فروپاشی اقتصاد کشور بود اما با ایستادگی کارآفرینان و فعالان اقتصادی، نه‌تنها این اتفاق نیفتاد؛ بلکه امروز جریان تولید و کارآفرینی کشور در حال رشد و ترقی است.

وی با بیان اینکه ضعف‌هایی نیز وجود دارد، گفت: مطلوب نبودن تولید ناخالص داخلی، جذب سرمایه، ماشین‌آلات به‌روز، پایین بودن بهره‌وری و عدم همراهی حداکثری برخی دستگاه‌ها از جمله ضعف‌ها و کاستی‌های است که باید برطرف شود.

خرّم اظهار کرد: حذف مقررات غیرضروری و مزاحم، تسهیل دریافت مجوزها و ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری جزو سیاست‌های اصلی مدیریت استان است و اگر می‌خواهیم فضای کسب‌وکار بهبود یابد، باید ثبات قوانین و امنیت سرمایه‌گذار را تضمین و زمینه‌ی ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه‌ی تولید را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد نیز جزو اولویت‌های ما است، افزود: البته ایجاد مزاحمت و ناامنی برای سرمایه‌گذاران به بهانه مبارزه با فساد نیز باید به حداقل ممکن برسد.

خرّم تأکید کرد: تدوین سند جامع راهبردی صنعت استان در دستور کار است تا شاهد هم‌افزایی همه بخش‌ها در این حوزه باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تولید استان، پایین بودن بهره‌وری است، افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی با یک اصلاح ساختاری برای این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و متناسب‌سازی حقوق و دستمزد کارگران در واحدهای صنعتی و تولیدی استان شد و گفت: خوشبختانه معوقات کارگری در استان ما بسیار کم است و از همه مدیران شرکت‌های دولتی، خصوصی و عمومی انتظار داریم که در آستانه سال نو، حقوق و مزایای کارگران را به‌موقع پرداخت کنند.

خرّم همچنین نوید تحول در حوزه‌ی منابع و تسهیلات بخش صنعت و تولید استان در سال آینده را داد و گفت: امیدوارم در سال آینده شاهد اخبار خوشحال‌کننده‌ای در این حوزه باشیم و بتوانیم با استفاده از منابع اختصاص‌یافته، تکمیل زنجیره تولید و افزایش بهره‌وری را در استان تحقق بخشیم.

وی اظهار کرد: رشد اقتصادی هدف‌گذاری‌شده از سوی دولت در سال آینده قابل دسترس است به شرطی که همه کارآفرینان و تولیدکنندگان با نگاهی یکسان و عزم و اراده‌ای کامل در میدان باشند و مسئولان نیز برای رفع موانع بخش تولید، ریسک‌پذیری و همراهی کامل داشته باشند.

تعدادی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای استمرار حرکت رو به رشد در عرصه تولید، صادرات و کارآفرینی استان، برخی از مسائل و مشکلات این عرصه را برشمردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، طولانی بودن روند صدور مجوزهای تولید، سخت‌گیری بی‌مورد در برخی ادارات و بانک‌ها، نبود اختیارات کافی در واحدهای اداری استان، فرسودگی صنایع و ماشین‌آلات تولید و دشوار بودن نوسازی آنها به دلیل مسائل ناشی از تحریم، بی‌ثباتی قوانین و مقررات، نوسانات قیمت مواد اولیه و مسائل و مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارآفرینان استاندار آذربایجان شرقی واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی مسائل و مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به طور قطع برنده جنگ اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: جنگ اقتصادی تحریم و تورم هم دارد، ایران اسلامی با صبر و شکیبایی به طور قطع برنده جنگ اقتصادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار محمد زهرایی در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد اظهارداشت:اردیبهشت سال 72 بود که فرمان امام برتشکیل و راه اندازی نهادانقلابی بسیج سازندگی به گوش همه مردم رسید.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی از معدود دستگاه‌های اجرایی است که دو مولفه کاملا متمایز نشبت به دیگر سازمان‌ها دارد اول اینکه در زمان تشکیل مانند دیگر سازمانها روال مرسوم تشکیلات یک ارگان را طی نکرد و شخص ولی امر مسلمین جهان دستور مستقیم به تشکیل و راه اندازی آن داده بودند بدون هیچ کمیسیونی و دوم اینکه بسیج سازندگی برخاسته از مردم است یعنی گروه های جهادی خود جوشی که از همان زمان پای کار بودند و به مناطق محروم کشور عظیمت می‌کردند.

سردار زهرایی درباره اینکه غزه مینیاتوری از نهضت عاشوراست، خاطرنشان کرد: در غزه صبر، قیام برای خدا و جانفشانی در راه حق  و هزینه دادن دیده می‌شود  و در نهضت عاشورا یعنی خون دادن؛ ما نیز در جنگ اقتصادی مولفه‌های نبرد با شمشیر را باید رعایت کنیم، جنگ را جبهه استکبار توسط رسانه‌ها به پیش می‌برد، نبرد جبهه حق و استکبار نبرد خون و شمشیر است بنابراین در این نبرد باید هزینه داد.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هم مولفه‌های نبرد با شمشیر را باید رعایت کنیم، افزود: جنگ را جبهه استکبار توسط رسانه‌ها به پیش می‌برد، نبرد جبهه حق و استکبار نبرد خون و شمشیر است و در این نبرد باید هزینه داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه با بیان اینکه در امور فطری و حق طلبانه نباید اسیر مذهب شویم، افزود: طوفان الاقصی بیداری ملت‌ها را سبب شد و عملیات وعده صادق، سبب خیزش دانشجویان دیگر کشورها شد.

سردار زهرایی باتوجه به اینکه 45 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و حداقل 60 کشور با ما دشمنی مستقیم داشته و هنوز دارند، اما هیچگاه پیروز نشده اند؛ همه موفقیت‌ها به  این دلیل است که ملت ایران  با مدیریت و راهبردهای رهبر حکیم و فرزانه به رسالت‌های خود عمل کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: جنگ اقتصادی تحریم و تورم هم دارد، ایران اسلامی با صبر و شکیبایی به طور قطع برنده جنگ اقتصادی است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در کشور 30 هزار صندوق قرض الحسنه وجود دارد که بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عضو دارد و 2000 تعاونی اشتغال زا در حال حاضر فعال هستند؛ 40 هزار میلیارد ریال گردش مالی صندوق‌های قرض الحسنه است و یک میلیون و 400 هزار خانوار، هم اینک مشغول تعاونی های اشتغال زا و صندوق‌های قرض الحسنه هستند.

گفتنی است؛ همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی  با حضور بیش از هزار نفر از کارآفرینان عرصه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد،در حاشیه این مراسم برای اولین بار در کشور از شناسنامه صندوق های قرض‌الحسنه اشتغال رونمایی شد و از 23 نفر از کارآفرینان برتر استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به طور قطع برنده جنگ اقتصادی است
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی