Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی در اختتامیه ۳۸دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت ‌پیاده‌سازی قرآن در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری گفت: یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار سینما است، از این رو ما از بنیاد فارابی خواسته‌ایم تا فیلم‌هایی با آموزه‌های قرآنی تولید و در جشنواره فیلم فجر سال آینده اکران کند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- شامگاه شنبه(۱۴اسفندماه) در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در تالار حوزه هنری برگزار شد ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه میلاد امام حسین(ع) اظهار کرد: مشکلات کرونا تقریبا همه فعالیت‌های عادی ما را تحت الشعاع‌ قرار داد اما با اقدامات مختلف به ویژه در این شش ماه گذشته ایران عزیز توانست کرونا را با حداقل مشکلات پشت سر بگذارد و این امر با اهتمام مردم و دولت محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور به دلیل فشردگی برنامه‌ها ادامه داد:  اساسا پیروزی انقلاب اسلامی ما و شکل‌گیری این نظام مقدس خودش یکی از مهم‌ترین پیام‌های‌ عملی قرآن در زندگی بشر امروزی بوده است. وضعیتی که قرآن کریم در قبل از انقلاب بوده کاملا مشهود است و قیام‌ امام‌ راحل سراسر با پیام قرآن کریم عجین‌ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: محصول قیام امام راحل جامعه امروزی است، انقلابی که با توطئه‌های مختلف اعم از جنگ، تحریم و تحریف ۴۳سال پابرجاست، برای این نظامی که آغازش با قرآن و حیات آن با قرآن است یکی از مهم‌ترین اهدافش‌ باید انس جامعه با قرآن باشد و جامعه‌ای که با قرآن همراه باشد دچار خطا نمی‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: امروز هیچ عذری از ما در عدم ترویج آموزه‌های قرآنی و انس با آن پذیرفتنی نیست. تعداد بقاع‌متبرکه، کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ما بسیار زیاد است و باید از این‌ ظرفیت در جهت آموزش قرآن بهره گرفت و این شبکه گسترده باید به ترویج قرآن کریم بپردازد.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وظیفه اشاعه قرآن ندارد بلکه سایر حوزه‌ها نیز باید به ترویج آموزه‌های قرآنی بپردازند. برای نمونه سازمان سینمایی یا بنیاد فارابی باید فیلم‌های فاخری با آموزه‌های قرآنی بسازند و در جشنواره فیلم فجر سال آینده اکران کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اساسا برای اینکه انقلاب اسلامی ایده تمدن نوین اسلامی را محقق کند ما چاره‌ای جز تمسک به قرآن نداریم و از این رو باید قرآن در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری سرلوحه خود قرار دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز وقتی با شما صحبت می‌کنم هزاران حافظ، مفسر و قاری روبرو هستیم و اگر دولت انقلابی بتواند از این جریان حمایت کند ایده تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف قرآنی رهنمودهای متعددی دارند که باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس شورای هنر در پایان از تمام کسانی که برای برپایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی آن هم در شرایط کرونایی تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراسم اختتامیه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آموزه های قرآنی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است