Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@01:04:36 GMT

آمریکه ناو ترومن را به دریای اژه فرستاد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۵۶۰

آمریکه ناو ترومن را به دریای اژه فرستاد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌ها شنبه شب به وقت تهران از ورود ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» متعلق به نیروی دریایی آمریکا به شمال دریای اژه همزمان با تشدید تنش بین اوکراین با روسیه خبر دادند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که  ناو هواپیمابر ترومن همزمان با تشدید تنش در منطقه وارد شمال دریای اژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی که به هویت او اشاره‌ای نشده  در این باره اظهار داشت، در صورت تشدید تنش ممکن است از نیروی دریایی آمریکا خواسته شود گشت‌های هوایی بیشتری در دریای سیاه به اجرا گذارد.

این مقام آمریکایی مکان دقیق این کشتی را فاش نکرد و  گفت، اگر روسیه به دنبال عبور از این منطقه باشد و ترکیه از ناتو حمایت کند، این ناو هواپیمابر می‌تواند برای گشت‌زنی هوایی بر فراز «دریای سیاه» و « تنگه داردانل» استفاده شود.

هواپیماهای جنگنده آمریکایی اغلب برای بازدارندگی به گشت‌زنی هوایی می‌پردازند و این لزوماً نشان دهنده ورود این کشور به درگیری نیست. جت‌های جنگنده ناتو ترومن در حال حاضر بر فراز رومانی به عنوان بخشی از ماموریت ناتو برای نشان دادن حضور و عزم خود برابر روسیه در حال پرواز هستند.

این تحول در حالی اتفاق می‌افتد که پنتاگون اعلام کرده که ممکن است مجبور شود حضور نظامی طولانی ‌مدت آمریکا در اروپا را در پی حمله روسیه افزایش دهد.

آمریکا همچنین یک فروند بمب افکن «بی-۵۲ استراتو فورترس» خود را بر فراز جناح شرقی ناتو در اروپا به پرواز درآورد. آمریکا روز جمعه این رزمایش را در کنار نظامیان آلمانی و رومانیایی به نشانه اتحاد با اوکراین انجام داد.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر از سرنگون کردن چند فروند جنگنده، بالگرد و پهپاد و همچنین از بین بردن ایستگاه‌های راداری ارتش اوکراین خبر داد.

منبع: فارس اخبار مرتبط ۰۱:۱۵:۲۹ پوتین و زلنسکی در ترکیه دیدار می‌کنند؟ ۰۰:۵۹:۲۰ بودجه ۲.۷۵ میلیارد دلاری آمریکا برای پناهجویان اوکراینی ۰۸:۱۰:۰۰ ما از کشتن رهبر یک کشور خارجی یا تغییر رژیم حمایت نمی کنیم ۰۸:۰۰:۰۰ خط تلفنی برای رفع تعارض میان آمریکا و روسیه راه اندازی شد ۱۸:۱۴:۳۷ آمریکا نگران عدم محکومیت روسیه توسط اسرائیل است ۱۸:۱۲:۱۶ تحولات نیروگاه زاپروژیا را دنبال می کنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا ناو هواپیمابر حمله روسیه به اوکراین جنگ روسیه و اوکراین ناو ترومن ناوهواپیمابر ترومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی