Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:19:32 GMT

با چنین دردی مفصلی، فوری آزمایش خون بدهید!

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۶۶۳

با چنین دردی مفصلی، فوری آزمایش خون بدهید!

 

اخبار با احساس چنین دردی در مفصل، فوری آزمایش خون بدید [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

نوعی درد نگران کننده در مفصل

همه ما ممکن است که در طول زندگی با درد در قسمت های مختلف بدن مواجه شویم که باعث ایجاد حس ناراحتی می شود که بعضی از آن ها را جدی نمی گیریم. اگر متوجه شدید که درد خاصی در بدن تان دارید، آزمایش خون می تواند سریع ترین راه برای تشخیص این وضعیت و شناسایی بیماری هایی مثل بیماری لایم باشد که می توانید راحت درمان را در پیش بگیرید اما این علامت چیست؟ با ما در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک همراه شوید تا در این مورد بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    خبر روز

    اخبار بورس

    قیمت دلار امروز

    با احساس چنین دردی در مفصل، فوری آزمایش خون بدید

    درمان بیماری عروقی و دیابت با این روش

    چربی خون بالا چه نشانه هایی دارد؟ + عکس

اگر دردی داشتید که در کل بدن پخش می شد؛ آزمایش خون دهید

جشنواره فروش نوروزی نگهدارنده تخم مرغ مدل پنگوئن با تخفیف ویژه درپارس تینا

وبینار آموزش ارز دیجیتال رو از دست نده (رایگان ثبت نام کن)

وبینار آنلاین ورود به دنیای " ارز دیجیتال"

چگونه ریال را به دلار تبدیل کنیم و معامله کنیم؟(ثبت نام رایگان)

اگر متوجه درد مفصل شدید، بسیار مهم است که آزمایش خون بدهید و ببینید که به بیماری لایم مبتلا هستید یا خیر. خیلی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند اما خودشان از این موضوع خبر ندارند؛ بنابراین باید آن را جدی بگیرید. در این بیماری ممکن است اسکلت و ماهیچه ها هم درگیر شوند و وضعیتی شبیه به آرتروز اتفاق بیفتد و در صورتی که پیگیری شود، برای خودتان بهتر است.

معمولا در این حالت فرد ممکن است درد را حتی در تاندون، استخوان، مفاصل و ماهیچه ها هم احساس کند که همراه با ورم اتفاق می افتند. این ورم ممکن است در قسمت زانو هم رخ بدهد و مفاصل شانه، قوزک پا، آرنج، مچ و لگن درگیر شود.

درد دست [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

علل زمینه ای دیگر درد مفصل

علاوه بر بیماری لایم؛ عوامل دیگری هم هستند که ممکن است باعث ایجادِ این درد شوند. درد های آرتروز یکی دیگر از همین موارد هستند که در بدن پخش می‌ شوند. به خاطر همین توصیه می‌ کنیم که به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق را بفهمید. گاهی اوقات ویروس ها هم می توانند عامل ایجاد درد در بدن شوند و در نواحی مختلف حرکت کنند. مشکلاتی مانند فیبرومیالژیا، سندروم خستگی مزمن، بیماری ام اس هم جزء این موارد است که چنین علائمی دارد.

علائم دیگر بیماری لایم را بررسی کنید

طبق اطلاعات موجود از سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها از طریق علائم، معاینه و همچنین قرار گرفتن در معرض نیش کنه می‌ توانید این بیماری را بررسی کنید. البته بیماری لایم علائم مختلفی دارد که اکثر آن ها شامل تب، سر درد؛ خستگی و قرمز شدن پوست می شود. اگر این علائم وجود داشت، پزشک ممکن است شما را معاینه کند و بپرسد که در معرض این حشرات بوده اید یا خیر.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

فرقی ندارد که علت زمینه‌ای چه باشد، در هر صورت اگر متوجه شدید که این درد در بدن تان هست و علائمی مانند گرمی بدن، ورم مفصل، قرمزی مفصل، حساسیت در بینی، دهان یا ناحیه تناسلی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه و دل درد شدید را داشتید، به پزشک مراجعه کنید.

آزمایش خون هم می تواند تعیین کند که به این بیماری مبتلا هستید یا خیر؛ که در صورت ابتلا به این بیماری ممکن است پزشک یک دوره آنتی بیوتیک به مدت چهارده روز برای تان تجویز کند.

منبع: نمناک

منبع: فردا

کلیدواژه: کنه درد مفاصل آزمایش خون بیماری لایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی