Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:30:54 GMT

سریال خشم پمپئو و ادعاهای ضد ایرانی او ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۶۷۶

سریال خشم پمپئو و ادعاهای ضد ایرانی او ادامه دارد

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، این روزها مذاکرات وین در مرحله تصمیم‌گیری طرف‌های غربی است و اگر آنها و به خصوص واشنگتن تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و دست از زیاده‌خواهی و بازی‌های سیاسی خود بردارند رسیدن به یک توافق خوب دور از دسترس نخواهد بود.

اما در حالیکه تلاش دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام ادامه دارد، مایک پمپئو که سیاست فشار حداکثری او و رئیس ماجراجویش دونالد ترامپ با شکست همراه بوده است در پیام توییتری ادعا کرد: لغو تحریم‌ها علیه ایران جنگ و ترور بیشتری را به همراه خواهد داشت و برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ادعاهای واهی و توییت های مملو از خشم خود علیه ایران مدعی شد: یک ایران ثروتمند به کشتار در سراسر جهان ادامه خواهد داد، حتی اینجا در خانه.

به گزارش ایرنا، ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به رغم تایید مقامات دولتش از جمله رکس تیلرسون وزیر خارجه پیش از پمپئو مبنی بر این که ایران به تعهدات خود طبق توافق پایبند بوده و مخالفت مشاوران امنیت ملی کاخ سفید، هشتم مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) برخلاف هشدارهای اعضای برجام و انتقادهای بین‌المللی، به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و به اعمال تحریم‌ها در قالب کارزار «فشار حداکثری» اقدام کرد؛ سیاستی که هیچکدام از اهداف آمریکا چه در زمینه تغییر رفتار ایران و یا در مورد امضای توافق جدید را محقق نکرد و بسیاری از مقام‌های دولت سابق و کنونی آمریکا به شکست آن اذعان کرده و آن را عامل وضع کنونی برجام می‌دانند.

از زمانی که ترامپ توافق را ترک کرد، پمپئو وزیر امور خارجه اش و سایر مقام‌های آمریکایی همسو با وی معتقد بودند که ترکیبی از تشدید تحریم‌ها، انزوای دیپلماتیک و تهدید نظامی، ایران را به میز مذاکره خواهد کشاند. ترامپ در حالی بارها درخواستش برای مذاکره با ایران را به صورت علنی تکرار کرد که چیزی از خصومت با ایران کم نگذاشت. او در سال پایانی دولتش هم تلاش داشت ناکامی‎‌های خارجی ناشی از سیاست اول آمریکای خود را که حتی متحدان واشنگتن را هم از آن دور کرد، با امضای توافق با ایران جبران و برای خود اعتبار سیاسی کسب کند.

برچسب‌ها برجام دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو مذاکرات وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا برجام دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل