Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی هک شدن انویدیا در حالی که هنوز مشخص نشده که آیا هکر‌ها تهدید خود را برای ریختن صد‌ها گیگابایت داده اختصاصی انویدیا در وب، از جمله جزئیات مربوط به تراشه‌های گرافیکی آینده، انجام می‌دهند یا نه. وب‌سایت هشدار ایمیل در معرض خطر Have I Been. Pwned نشان می‌دهد که دامنه هک شامل ۷۱۰۰۰ ایمیل کارمند و هش خیره کننده است که ممکن است به هکر‌ها اجازه داده باشد تا رمز‌های عبور آن را بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص نیست که Have I Been Pwned چگونه این اطلاعات را به دست آورده است و انویدیا نیز راجع به آن چیزی نمی‌گوید. انویدیا به The Verge تایید یا تکذیب نمی‌کند که آیا اعتبار ۷۱۰۰۰ کارمند به خطر افتاده است و نمی‌گوید که آیا قصد دارد با هر یک از خواسته‌های هکر‌ها موافقت داشته باشد یا خیر.

شایان ذکر است که انویدیا بسیار کمتر از ۷۱۰۰۰ کارمند دارد بر اساس آخرین گزارش سالانه آن ۱۸۹۷۵ کارمند در ۲۹ کشور مشغول به کار هستند، اگرچه ممکن است آدرس‌های ایمیل در معرض خطر شامل کارکنان قبلی و نام مستعار گروه‌هایی از کارمندان باشد. گزارش اولیه تلگراف نشان می‌دهد که سیستم‌های داخلی شرکت، از جمله ایمیل، «کاملاً در معرض خطر» قرار گرفته‌اند و افشای اعتبار ۷۱۰۰۰ کارمند با آن مطابقت دارد.

گروه هکری LAPSUS$ که اعتبار این نفوذ را بر عهده گرفته است، یک تقاضای غیرعادی پوپولیستی داشت و آن این بود که اعلام کرد از انویدیا می‌خواهد درایور‌های GPU خود را برای همیشه منبع باز کند و نرف استخراج ارز دیجیتال اتریوم خود را از تمام پردازنده‌های گرافیکی سری ۳۰ انویدیا (مانند GPU) حذف کند.

بیشتر بخوانید

خط و نشان هکر‌های Lapsus$ برای انویدیا

اما آن‌ها به وضوح پول نقد نیز می‌خواهند. هکر‌ها همچنین علناً اعلام کرده‌اند که یک بای پس برای رمزارز nerf را به قیمت ۱ میلیون دلار می‌فروشند، و به طور خلاصه پیامی را ارسال کردند که نشان می‌دهد درز اطلاعات توسط این تیم به تعویق می‌افتد در حالی که شرایط را با خریدار احتمالی منبع انویدیا در میان گذاشته‌اند.

اگر Nvidia مبلغ درخواستی هکر‌ها را پرداخت کند، ممکن است به همین سادگی اطلاعات کارمندان این شرکت در معرض خطر افشا قرار نگیرد، زیرا به نفع هیچ یک از طرفین نیست که با وجود پرداخت انویدیا بازهم چنین اطلاعاتی را منتشر کنند. اما اگر انویدیا پرداخت نکند یا رعایت نکند و LAPSUS$ داده‌هایی را که ادعا می‌کند داشته باشد، ممکن است اوضاع جالب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری هک اطلاعات انویدیا شیلد معرض خطر هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان

شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان از واجدین شرایط، دعوت به همکاری می‌کند.

شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به منظور تامین نیروی انسانی خود در نظر دارد از واجدین شرایط آقا در مقطع کارشناسی از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی و تخصصی و گزینش برای نیروی بهره‌بردار، دعوت به همکاری کند.

شرایط عمومی: دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (دوره ضرورت) یا معافیت قانونی دائم برای آقایان

دارا بودن حداکثر سی (۳۰) سال سن (متولدین ۱۳۷۳/۰۲/۰۱ به بعد)

شرایط احراز
عنوان شغل مقطع رشته تحصیلی مورد نیاز
کارمند بهره برداری کارشناسی مهندسی شیمی (همه گرایش‌ها به غیر از صنایع غذایی)، مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی
تعداد نیروی مورد نیاز
عنوان شغل سهمیه آزاد جنسیت
کارمند بهره برداری ۵۰ مرد
مواد آزمون

آزمون عمومی

زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی، هوش و استعداد تحصیلی، فناوری اطلاعات (مهارت‌های Word، PowerPoint، Excel،Internet)

آزمون اختصاصی

موازنه، ریاضی مهندسی، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، ترمودینامیک، جرم، سینتیک، عملیات واحد، کنترل، زبان تخصصی

جدول زمان‌بندی

ثبت نام: شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا پایان روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سامانه uiazmoon.ir

دریافت کارت ورود به جلسه: از ۸ خردادماه ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون: جمعه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۳

کد خبر 748387

دیگر خبرها

  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد