Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:28:31 GMT

توسعه فرهنگ دینی، ضامن بقای نسل آینده انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۸۰۱

توسعه فرهنگ دینی، ضامن بقای نسل آینده انقلاب است

ایسنا/فارس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اشاعه تربیت اسلامی و آموزش فرهنگ اسلامی را ضمانتی امن و معتبر برای بقا و بالندگی نسل‌های آینده انقلاب دانست.

دکتر محمدحسین انباردار رویکرد تمام فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در راستای توسعه و اشاعه فرهنگ دینی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از علوم پزشکی شیراز، انباردار ادامه داد: تلاش برای اشاعه و گسترش فرهنگ دینی و تربیت اسلامی، حرکتی ماندگار و موثر برای تعیین و تامین سرنوشت فردای ایران اسلامی بوده و تلاشی جهادگونه به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ایجاد کارگروه «توسعه تربیت اسلامی» در این معاونت خبر داد و عنوان کرد: هدف نهایی این کارگروه، تغییر سبک زندگی و تبدیل و تقریب آن به سبک زندگی اسلامی است.

انباردار این برنامه ریزی را شامل گروه‌های مختلف کارکنان، دانشجویان و اساتید، همچنین خانواده و بستگان این اعضا عنوان کرد و گفت: در این زمینه معرفی الگوهای به روز رسانی شده، رویدادهای فرهنگی، ورزشی و مشاوره‌ای متنوعی برای همه اقشار در نظر گرفته شده است.

او این برنامه ریزی را متناسب با شرایط سنی، جسمی، تحصیلی و علایق شخصی گروه‌های هدف خواند و از کارشناسی دقیق این فعالیت‌ها با نظارت کامل متخصصان مجرب و کارشناسان صاحب نام امور تربیتی خبر داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: کارکردهای فرهنگی با رویکرد دینی، ظرافت‌های خاص خود را داشته و به همین دلیل، برای ارائه این بسته‌های فرهنگی، دقت خاص و تامل ویژه و پرهیز از عجله و شتاب زدگی در دستور کار قرار دارد.

همچنین مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه نیز از اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع در زمینه‌های مختلف با هدف ارائه تربیت اسلامی و توسعه فرهنگ دینی از سوی مدیریت فرهنگی دانشگاه خبر داد.

عباس سلطانی بیان کرد: بر اساس تصمیمات و مصوبات کارگروه توسعه تربیت اسلامی، این مدیریت تلاش دارد تا با اجرای هر چه بهتر و جذاب تر این رویدادها و بسته‌های فرهنگی، مخاطبان بیشتری را جذب کند.

او ادامه داد: در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، این مدیریت تلاش کرده تا بر اساس تقویم مصوب اعلام شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، فعالیت‌های کارشناسی شده و متناسب با مخاطبان را اجرایی کند.

سلطانی برگزاری کارگاه با موضوع تربیت دینی کودکان، کارگاه‌های چند گانه مهارت افزایی خانواده، مسابقات کتابخوانی، برگزاری آئین‌های مناسبتی در این هفته را بخشی از برنامه ریزی‌های مدیریت فرهنگی دانشگاه برای هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی عنوان کرد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه از همه صاحب نظران و کارشناسان امور تربیتی دعوت کرد تا به عنوان مشاور در امر برنامه ریزی‌های فرهنگی با این مدیریت همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز امور تربیتی معاونت فرهنگی استانی علمی و آموزشی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تربیت اسلامی برنامه ریزی امور تربیتی فرهنگ دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه فرهنگ باید مردمی باشد، گفت: دولت تنها وظیفه زمینه‌سازی و راهبری را برعهده دارد و انجام امور فرهنگی باید بر عهده مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهادهای فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، مطرح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: باید بررسی شود که در پایان برنامه‌های دهه کرامت با تمام هزینه‌های انجام شده چه دستاوردی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در هزینه‌کردها باید بسیار مراقب باشیم، عنوان کرد: باید تمام تمرکز خود را به کار بگیریم که برای یک کار ثواب، فعل حرام را مرتکب نشویم.

اجاق‌نژاد با اشاره به اینکه آورده دهه کرامت مخصوصا باید برای نسل جدید باشد، خاطرنشان کرد: تنها با برگزاری جلسات و نشست‌ها نمی‌توانیم فرهنگ را درست کنیم چرا که فرهنگ یک موضوع بسیار عمیق است.

وی با بیان اینکه امور فرهنگی را باید به دست افرادی بدهیم که ذاتا فرهنگی هستند، تصریح کرد: باید نظرات این افراد فرهنگی را تجمیع کرده و در دهه کرامت به دنبال تحقق آن باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه فرهنگ باید مردمی باشد، یادآور شد: دولت تنها وظیفه زمینه‌سازی و راهبری را بر عهده دارد و انجام امور فرهنگی باید بر عهده مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های مردمی باید مردمی اداره شود، گفت: هر فرهنگی که دولتی شود، مردم آن منطقه در پذیرش آن فرهنگ مقاومت خواهند کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند