Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، شهرداری را پیشتاز در تشکیل سازمان سیما و منظر شهری در بین ٤ کلان‌شهر بزرگ دانست و گفت: ما تنها شهری در کشور هستیم که علاوه بر خرید وسایل بازی استاندارد، استاندارد نصب آن را نیز رعایت کرده و این استاندارد به‌صورت دوره‌ای تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان در نشست رسانه‌ای “پنجمین پویش درخت دوستی بنشانیم”،  گزارشی از اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ارائه کرد و اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور مبنی بر ادغام دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی، امیدواریم این اتفاق به‌زودی در کلان‌شهر قم نیز رقم خورده و سازمان جدید تأسیس شود.

وی از آغاز به کار سازمان جدید به نام سازمان سیما و منظر شهری شهرداری قم خبر داد و افزود: امیدواریم تا اردیبهشت ۱۴۰۱ بتوانیم در سازمان جدید شروع به کارکنیم، درحالی‌که اساسنامه سازمان به‌صورت کامل تدوین‌شده و طی هفته آینده در شورای اسلامی شهر قم بررسی و تصویب می‌شود و در صورت آغاز به کار در بین چهار کلان‌شهر مانند تهران و اصفهان پیشتاز خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، یکی از اولویت‌های سازمان جدید را ایجاد حس طراوت و نشاط در شهر دانست و بیان کرد: شهر قم به‌عنوان شهر اهل‌بیت (ع) باید زیبا،‌ خرم و بانشاط طراحی‌شده و با توطئه‌هایی که باهدف قم ستیزی طراحی می‌شود مقابله کرد.

وی ابعاد پروژه قم ستیزی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در پروژه قم ستیزی بیشترین هجمه‌ها بر فضای سبز و کویری بودن قم بوده است، درحالی‌که این خشک‌سالی در همه کشور بوده و شاهد سبزی شهر تهران و اصفهان به‌عنوان همسایگان خود هستیم و وضعیت آب‌های زیرزمینی شهر اصفهان از قم بحرانی‌تر است.

جوادیان توسعه فضای سبز شهر قم را بر مبنای برنامه‌ای مشخص دانست و تأکید کرد: توسعه فضای سبز شهر قم بر مبنایی علمی و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی شهر قم بوده و ما در کشور دومین شهری هستیم که از پساب برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده می‌کنیم.

وی توسعه شهر را برای پذیرایی از زائران لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تا امروز موانع زیادی برای عدم توسعه شهر ایجاد کرده‌اند اما نمی‌توانند موفق باشند،‌ شهرداری قم می‌خواهد شهر قم را به یک شهر شاد، و خرم تبدیل کرده تا در کنار حفظ شان و منزلت شهر قم، شرایط رفاهی و گردشگری زائران نیز مهیا باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، برنامه‌های سازمان سیما و منظر شهرداری قم را در آغاز کار موردبررسی قرارداد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سازمان جدید ایجاد نور و ارتقاء کیفیت بصری شهر در شب است و در کنار آن به آب‌نماها نیز توجه خواهد شد.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره گنجشک‌های بهاری در بوستان علوی خبر داد و گفت: طرح‌های امسال از بین طرح‌های ۴۰ هنرمند از سراسر کشور انتخاب‌ شده و شهروندان می‌توانند با حضور در بوستان علوی شاهد اجرای نقاشی گنجشک‌های بهاری امسال باشند.

جوادیان از برگزاری همایش رونمایی از سردیس ۱۰ شهید نیز خبر داد و گفت: بعد از برگزاری همایش، سردیس‌ها در خیابان‌هایی که به نام این شهدا نام‌گذاری شده نصب‌شده و در گام بعدی نورپردازی ۷ و نیم کیلومتر بلوار پیامبر اعظم(ع) در دستور کار قرارگرفته و با روشی نوین نورپردازی خواهد شد.

وی در ادامه میزان استفاده از آب شرب را در آبیاری درختان و فضای سبز شهری تنها ۱۷ درصد اعلام و یادآور شد: در حال حاضر تنها ۲.۸ میلیون مترمربع از آب شرب در آبیاری درختان استفاده می‌شود و با توجه به  تکمیل شبکه انتقال آب و استفاده از پساب توانسته‌ایم توسعه پایدار قضای سبز را در شهر رقم بزنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اختصاص حق‌آبه رودخانه قمرود را یکی از اتفاقات خوب در حوزه فضای سبز دانست و افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم از سال ۹۹ این حق‌آبه را احیا کرده و بخشی از فضای سبز خود را این آب آبیاری کنیم.

وی در ادامه به تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و کشور اشاره کرد و گفت:  شهرداری‌ها در راستای جداسازی آب شرب از آب فضای سبز باید اقدام کند و وزارت نیرو نیز باید چاه‌های که بلااستفاده است را در اختیار شهرداری قرار دهد اما متأسفانه هنوز این تفاهم‌نامه محقق نشده است.

جوادیان تأکید کرد: تعدادی از چاه‌های که در  اختیار وزارت نیرو است قابل‌استفاده به‌عنوان آب شرب نبوده و اگر این چاه‌ها در اختیار ما قرار بگیرد می‌توانید استفاده از آب شرب را به حداقل برسانیم، همچنین شهرداری برنامه‌های خود را در راستای استفاده از پساب ادامه خواهد داد.

وی استفاده از پساب را در فضای سبز شهری غیرمجاز دانست و تصریح کرد: طبق قوانین و مقررات اجازه استفاده از این آب را در داخل شهر نداریم اما در تصفیه‌خانه فوری و اضطراری پساب ۵ مرحله تصفیه‌شده و حتی کلرزنی می‌شود اما محیط‌زیست اجازه استفاده از آن را به ما نمی‌دهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم سپس مساحت فضای سبز شهر قم را بیش از ۲۶ میلیون مترمربع اعلام کرد و گفت: سرانه فضای سبز  شهر قم از سال ۹۴ که عددی برابر ۱۳ مترمربع به ازای هر نفر بوده به عدد ۲۰ و نیم مترمربع رسیده که نشان‌دهنده افزایش بیش از ۹ میلیون مترمربع فضای سبز در ۶ سال گذشته است.

وی عدم توسعه متوازن فضای سبز را موردتوجه قرارداد و گفت: عدم توسعه متوازن فضای سبز به علت کاربری و طرح تفصیلی بوده که با پیگیری انجام‌شده و مذاکراتی که با اداره املاک انجام‌ داده‌ایم امیدواریم بتوانیم بخشی از آن را جبران کنیم اما باید بپذیرم هزینه تملک و حواشی آن زیاد بوده و نیاز به کمک استان داریم.

جوادیان درآمد شهرداری را برای حفظ باغات کافی نداست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد شهرداری به استان تشکیل بانک زمین است زیرا بخشی از باغات در حال از بین رفتن بوده و توافق بین صاحبان باغ و شهرداری به‌سختی انجام می‌شود و نیاز داریم استان هزینه‌ای را تحت عنوان بانک زمین به این کار اختصاص دهد.

وی تعداد پارک‌های ساخته‌شده در ۶ سال گذشته را نیز ۱۱۰ پارک عنوان کرد و ادامه داد: درختکاری در حاشیه معابر نیز بیش از ۵۳۰ هزار متر طول توسعه داشته که در قالب نهضت سبز معابر ۹۰ درصد خیابان‌ها سبز شده تا هم بتوانیم علاوه بر زیبایی تلطیف هوا و حفظ محیط‌زیست را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان شهر قم را تنها شهر استاندارد در نصب و خرید وسایل بازی دانست و تأکید کرد: ما تنها شهری در کشور هستیم که علاوه بر خرید وسایل بازی استاندار، استاندار نصب آن را نیز رعایت کرده و این استاندارد به‌صورت دوره‌ای تمدید می‌شود.

وی عدم نصب تاپ در بوستان‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: اداره کل استاندارد هیچ تاب‌بازی استانداری را معرفی نکرده و در صورت نصب تاب به کل مجموعه بازی استاندارد تعلق نمی‌گیرد، در صورت کسب استاندارد توسط تولیدکننده‌ای در همه پارک‌ها تاب نصب خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شهرداری وزارت کشور فضای سبز قم شورای اسلامی شهر اصفهان شهر تهران شرایط آب و هوایی گردشگری نقاشی توسعه پایدار وزارت نیرو قوانین و مقررات درآمد زمین زیبایی بازی استاندارد شهرداری قم سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز سازمان پارک ها و فضای سبز سازمان سیما و منظر سازمان جدید داد و گفت شهر قم آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است

ایسنا/مرکزی رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی که در ابتدای فعالیت شورای ششم این بودجه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

داوود قربانی ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته شوراهای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای اراک افزود: بیش از ۱۳۰ اتوبوس برقی و گازی تهیه شده و اخیرا نیز توسط شهرداری تاکسی‌های برقی در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه بازی‌های هیجانی در پارک نورالشهدا نصب خواهد شد و جانمایی پارک آبی نیز انجام شده، از بررسی احداث  فرهنگسراها در سطح شهر خبر داد و با تاکید بر اهمیت تامین امنیت در منطقه گردشگری نورالشهدا گفت: قرار نیست این منطقه به پاتوق تبدیل شود و مردم باید به این مهم توجه کنند.

ابرچالش شهرداری های کشور نبود نیروی متخصص است

سید وحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی نیز با بیان اینکه اراک جزو شهرهای نسبتا فقیر در حوزه سرانه مراکز تفریحی و گردشگری است، ادامه داد: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان و سال جدید همین رقم برای موزه تنوع زیستی در نظر گرفته شده است‌. برای دره نورالشهدا نیز نباید معطل زمین و مباحث حقوقی بیهوده ماند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی اضافه کرد:  ابرچالش شهرداری‌های کشور نبود نیروی متخصص است و اگر با همین فرمان حرکت کنیم شهرداری‌ها تهی از نیروی کارآمد می‌شوند.

حق اراکی‌ها از محل عوارض آلایندگی به طور کامل پرداخت نمی‌شود

عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی مثلث حسابرسی در شهرداری بیان کرد: حسابرسان داخلی در شهرداری در راستای جلوگیری از تخلفات داخلی فعالیت می‌کنند، همچنین حسابرسی مستقیم نیز از سوی شورا انجام می شود. اصلاح حساب‌های ۱۰ ساله از دیگر اقدامات شاخص است.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ سند در خصوص املاک و دارایی‌های شهرداری وجود داشت که اکنون با وجود این مثلث، سه هزار و ۸۰۰ ملک شهرداری در اراک شناسایی شده است.

خسروانی بیان کرد: پروژه بزرگ ممیزی املاک نیز راه اندازی شده که املاک شهرداری را شناسایی و در یک سامانه بارگذاری می کند و به شدت از تخلفات شهری جلوگیری خواهد کرد ضمن اینکه یک منبع درآمد بسیار پایدار و پاک برای شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری اختصاص یافته گفت: اجرای طرح استخرهای لندفیل بهداشتی در مرکز شهر اراک، خرید بیش از ۱۸۰۰ سطل زباله مکانیزه در اراک، آغاز طرح هدایت آب های سطحی شهر، اتمام طرح مطالعاتی طرح جامع مدیریت پسماند، لایروبی قنوات، تخصیص اعتبار ۴۸ میلیاردی برای کشتارگاه اراک، اجرای دیوار ساحلی در رودخانه خشکه اراک و ... از دیگر اقدامات بوده است.

خسروانی عوارض آلایندگی پرداختی در سال گذشته را ۱۲۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون عنوان کرد و گفت: در اراک همه صنایع آلاینده شناسایی نشده‌اند و همه صنایع آلاینده، عوارض پرداخت نکرده‌اند و در واقع حق مردم اراک از محل عوارض آلایندگی به طور کامل پرداخت نمی شود.

ایجاد پارک‌های تخصصی در دستور کار شورای اراک

پیمان عین‌القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز اظهار کرد: بیش از ۱۲ هکتار از پروژه گردشگری، تفریحی و ورزشی نورالشهدا با مساحت ۱۶۰ هکتار به مراکز خدماتی و تفریحی تعلق می‌گیرد که سند آن نیز به نام شهرداری صادر شده و مشکل حقوقی ندارد و منتظر حضور سرمایه‌گذار برای توسعه منطقه هستیم.

وی از عقد قرارداد برای تله سیژ به طول ۱۱۶۰ متر و احداث زیپ لاین با طول ۴۳۰ متر در این منطقه خبر داد و گفت: ساخت در حوزه ایجاد پارک‌های تخصصی، پارک شطرنج، اولین پارک تخصصی تریال ویژه دوچرخه سواری و اولین زمین تخصصی ساحلی ویژه فوتبال و والیبال به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک در ادامه، با بیان اینکه مشکل بازار تاریخی اراک، سقف و طرح جامع مرمت و احیا نیست، گفت: مشکل اینجاست که ضابطه در این حوزه حاکم است و اجازه نمی دهد کسبه نفس بکشند و کاروانسراهای در حال تخریب احیا شوند.

عین القضاتی همچنین با اشاره به اجرای طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله گفت: بخش دوم خانه محسنی خریداری شده و در حال مرمت است و در شهریورماه آماده بهره برداری می شود.

به گزارش ایسنا در حاشیه این نشست دفتر خبرگزاری ایمنا نیز افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز