Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان‌الله علیمرادی گفت: امام حسین علیه السلام الگوی فداکارى برای هدف الهی، فداکارى با دادن جان خود، جان عزیزان، اسارت اهل‌بیت، تحمل این حادثه‌ سخت برای اسلام است؛ برای اینکه ظلم‌ستیزی در تاریخ بشریت بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: سوم شعبان سالروز میلاد مبارک پاسدار بزرگ اسلام حضرت امام حسین علیه‌السلام است و  این روز بزرگ در انقلاب اسلامی نیز روز پاسدار نام گرفت؛ این روز عزیز بر رهبر معظم انقلاب، پاسداران انقلاب اسلامی و مردم شریف استان کرمان و همه ملت ایران، امت اسلامی، مستضعفان عالم مبارک باد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند به برکت این مولود عزیز، همه‌ بلایا به ویژه بیماری کرونا را رفع کند، عنوان کرد: صلوات و رحمت خاصه‌ حق‌تعالی به روح امام خمینی(ره)، همه شهیدانی که در راه حسین بن علی علیه السلام بذل جان کردند به ویژه سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی باد.

وی با اشاره به اینکه در روز سوم شعبان کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به قیام او، به فداکاری او و به اخلاص او بسته شد، عنوان کرد: حسین بن علی علیه السلام در تاریخ بشریت، یک حقیقتی را آفرید که هرگز فراموش نخواهد شد؛ امام حسین علیه السلام الگوی فداکارى برای هدف الهی؛ فداکارى با دادن جان خود، جان عزیزان، اسارت اهل‌بیت، با آن فجاعت، تحمل این حادثه‌ سخت برای اسلام است، برای اینکه ظلم‌ستیزی در تاریخ بشریت بماند.

این مقام مسئول ادامه داد: خیلی ها در راه خدا شهید شدند، در رکاب پیامبر اکرم(ص)، امیر المؤمنین علی علیه السلام، انبیاء الهی، و هیچ‌کدام به عظمت حادثه‌ کربلا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی بیان کرد: فرق است بین آن کسی که با تحسین یاران و همراهان و به امید فتح وارد میدان می‌شود، می‌جنگد و شهید می‌شود و بین آن کسی که در یک دنیای ظلمانی، در هنگامه ای که همه‌ بزرگان دنیای اسلام از همراهی با او سر باز می‌زنند بلکه او را بر این اقدام ملامت هم می‌کنند، امید یاری از هیچ‌کس نیست. تنهای تنها، فقط با تعداد معدودی از یاران مخلص و با خانواده، همسر، خواهر، خواهرزاده‌ها، برادرزاده‌ها، جوانان، عزیزان  و  فرزند شش ماهه وارد میدان می‌شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاشورا یک منظره‌ پرشکوه از همه‌ ارزش‌های متعالی است که در تاریخ در مقابل چشم بشریّت گذاشته شده است، اظهار کرد: از امام حسین‌ علیه السلام باید درس آموخت؛ درس آمادگی برای حق، عدل، اقامه عدل، مقابله‌ با ظلم و اینکه باید همیشه آماده بود و باید همه‌ موجودی خود را به میدان آورد.

وی گفت: به فضل الهی ملت ایران این درس را از حسین‌ بن‌ علی علیه السلام آموخته است و بیش از چهل سال است که قاطبه‌ ملت ایران در این راه حرکت می‌کند؛ ملت ایران با این روحیه وارد میدان شد، یک بنای ظلم را در ایران ویران و به جای آن بنای اسلامی پایه‌گذاری کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ملت ایران، عاشورائی وارد میدان شد و تا امروز روز به‌ روز پیش رفته است؛ مردم دنیا می‌بینند ایران دوران طاغوت کجا و ایران جمهوری اسلامی کجا؟ در علم، سیاست، امنیت، تسلط بر حوادث منطقه، تأثیر بر حوادث جهان، در امید و اعتماد به‌ نفس، در پیمودن راه عزت و سعادت و ان‌شاءالله روز به‌ روز این ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علی علیه السلام وارد میدان ملت ایران امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان

پیکر شهید گمنام 24 ساله که از دو روز گذشته مهمان دیار فاتحان اروند بود، با مداحی کربلایی مجتبی رمضانی در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام آماده خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت، مردم دیار فاتحان اروند در استقبالی باشکوه، شهید گمنام ۲۴ ساله را که در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله به شهادت رسیده بود، از میدان شهید سلیمانی (شهدا) تا میدان حضرت ابراهیم علیه السلام و خیابان امام خمینی (ره) تشییع کردند.

در فیلم زیر لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام را ببینید:

کد خبر 750528

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام