Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا واعظی روز یکشنبه گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار، در طی سه سال گذشته تعداد شرکت های دانش بنیان استان از ۹۲ به ۲۰۸ مورد افزایش یافته و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ یافته در سال 1401 رتبه کشوری استان در زمینه شرکت های دانش بنیان باز هم ارتقا خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این رتبه کشوری به برکت عواملی همچون برنامه های توسعه و گشودن درهای پارک به روی دانشگاه ها و مردم و ایجاد مرکز توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان در استان به دست آمده است.

واعظی از ایجاد و حمایت از ۴ شتاب دهنده ، اخذ مجوز ارزیابی شرکت های دانش بنیان، ایجاد نهادهای حامی مالی و صندوق‌های پژوهش فناوری و در نهایت اهتمام ویژه دانشگاه های استان به مقوله فناوری به عنوان دیگر عوامل موثر در ارتقای جایگاه استان در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان یاد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اعتبارات هزینه‌ای  پارک علم و فناوری از ۹۸ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال در سال ۹۹ به ۱۹۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی افزود: این اعتبار در زمینه تجاری سازی یافته‌های پژوهشی، برنامه پژوهش و راهبری علم و فناوری و توسعه و حمایت از واحدهای فناور هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص ۹۷ درصدی اعتبارات پارک علم و فناوری استان  آذربایجان شرقی در سال ۹۹ گفت: مجموع هزینه کرد این پارک طی پارسال ۵۲ درصد افزایش داشت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: میزان حمایت از واحدهای فناور نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از حدود ۵۷ درصد رشد برخوردار بود.

واعظی گفت: پارسال میزان هزینه کرد این مجموعه فناوری برای برگزاری رویدادهای کارآفرینی ۱۰۷ درصد، هزینه‌های صرف شده برای اجرای طرح‌های عمرانی ۱۶۷ درصد و هزینه کرد خدمات فنی و تخصصی و بازاریابی ۴۳ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر هستند که هزار و ۶۵۱ نفر در آن‌ها اشتغال دارند.

 واعظی گفت: گردش مالی این واحدها پارسال با ۴۸ درصد رشد به بیش از ۳۶۲ میلیارد تومان رسید.

بر اساس بودجه مصوب سال ۱۴۰۰، بیش از ۷۵۳ میلیارد تومان به ۴۲ پارک‌های علم و فناوری کشور اختصاص داده شده است که این رقم در سال گذشته ۳۹۰ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز مصاحبه اختصاصی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز مصاحبه اختصاصی آذربایجان شرقی تبریز مصاحبه اختصاصی دانش بنیان ها شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»