Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه طرف مقابل در مذاکرات وین به حصول نتیجه در بازه زمانی خاصی اصرار دارد که بهانه آنها برای مد نظر قرار دادن این بازه زمانی میزان تولید اورانیوم در ایران است، اظهار کرد: آنها می‌گویند که عبور تولید اورانیوم از میزان مد نظر به معنی غیر قابل کنترل اوضاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروسه زمان در مذاکرات هسته‌ای برای کشور ما مد نظر نیست، افزود: آنچه که در مذاکرات وین مهم است رعایت خطوط قرمز مد نظر ایران است، ولی گویا طرف مقابل به بهانه زمان درصدد از سر باز کردن این موارد است.

 وی تصریح کرد: چهار مورد حل نشده در مذاکرات وین باقی مانده است که ایران عجله‌ای برای توافق بدون توجه به آنها ندارد.

طاهری تاکید کرد: همانطور که قبلا هم گفتم با توافق یا بی‌توافق اقدامات انجام شده برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در اداره کشور باید حفظ شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش نفت، بازگرداندن ارز، تهیه اقلام اساسی، مواد اولیه و سایر موارد طبق ساختار ایجاد شده در حال انجام است،  ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز کشور طبق ساختار تعریف شده در حال تامین و رفع است، بنابراین باید همه تلاش‌ خود را برای مبادلات با کشورهای دیگر به همین شیوه حفظ کنند تا اگر کشورهای دیگر دوباره به فکر مشکل آفرینی افتادند نتوانند به مانند گذشته کشور ما را با مشکل مواجه کنند بنابراین باید از ساختار مورد نظر مراقبت شود.

طاهری با بیان اینکه متن نهایی تدوین شده برای چهار مسئله در مذاکرات وین شامل موضوعات هسته‌ای و وظایف ایران، رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی‌آزمایی آماده شده است، ادامه داد: موضوعات مربوط به رفع تحریم‌ها و تضامین و راستی‌آزمایی مشکلاتی دارند که باید مشخص شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس مصطفی طاهری مذاکرات هسته ای وین مذاکرات وین مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • آیا چین می‌تواند؟