Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر نادر توکلی با بیان اینکه دو هفته است که از قله موج ششم کرونا در پایتخت گذر کردیم، گفت: کل بهمن ماه در شیب صعودی موج ششم بودیم که خوشبختانه از ابتدای اسفند تاکنون درحال تجربه شیب نزولی موج ششم کرونا هستیم و تقریبا نسبت به هفته قبل ۳۵ درصد آمار موارد ابتلایمان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه هنوز آمار موارد مرگ و میر بالا است، بیان کرد: علت این موضوع تاخیر کاهش آمار مرگ و میر نسبت به ابتلا است و ان‌شاءالله از هفته آینده موارد مرگ و میر هم کاهشی خواهد شد. در کل بر اساس پیش‌بینی‌ها شیوع امیکرون رو به کاهش است، اما باید بدانیم که بین موارد بستری فعلی، مبتلایان به سویه دلتا هم حضور دارند؛ ولی در مجموع وضعیت بیمارستان‌ها پایدار است و مشکل تخت نیز نداریم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد پذیرش سرپایی روزانه به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است. موارد بستری جدید ۴۰۰ نفر و موارد ترخیصی حدود ۵۰۰ نفر است؛ بنابراین در حالت تقریبا تعادلی قرار گرفتیم. از طرفی اکنون ۲۹۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داریم که حدود ۱۰۰۰ نفر در بخش ویژه و حدود ۲۰۰۰ نفر در بخش عادی بستری هستند.

او با بیان اینکه موارد ابتلای کودکان هم در حال تجربه روند کاهشی است، تصریح کرد: تا پیش از این حدود ۲۰ درصد ابتلا‌ها سنین کودکان بودند که اکنون به ۱۰ درصد رسیده است. با تمهیدات وزیر محترم بهداشت ماه گذشته تعداد تخت‌های بستری ویژه کودکان افزایش یافت و بحران کمبود تخت ویژه برای کرونای کودکان برطرف شد، و از بحران گذر کردیم.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، ادامه داد: با توجه به آغاز خرید‌های نوروزی تاکید ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌ها و مراکز میوه و تره‌بار و... است. یکی از نکات بسیار مهم رعایت فاصله‌گذاری‌ها در مغازه‌ها است تا تعداد افراد کمی تردد کنند تا ان‌شاءالله شروع سال خوبی با بحرانی کمتر داشته باشیم.

او تاکید کرد: با توجه با تجربه سایر نقاط دنیا که هنوز درگیر موج هفتم بیماری نشدند در ایران هم اگر اتفاق خاصی نیفتد و مردم هم در سفر‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنند و واکسیناسیون کاملی هم داشته باشند ان‌شاءالله مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

توکلی در خاتمه تاکید کرد: بهتر است برای چهارشنبه سوری نیز مردم مراسم خاصی نداشته باشند تا هم از خطرات آتش‌سوزی و هم از خطرات ابتلا به امیکرون در امان باشند. در کل بیمارستان‌ها برای این مناسبت خاص آماده‌باش هستند. بیمارستان‌های منتخب شهید مطهری، حضرت فاطمه، شهدای یافت‌آباد، حضرت رسول، فارابی و فیروزگر آماده باش هستند و حتی در بیمارستان‌های تک تخصصی هم پزشکان با تخصص مرتبط با سوانح، مقیم هستند تا مشکلی پیش نیاید.   منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پایتخت کرونا موج بیمارستان ها موج ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟