Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:41:14 GMT

سپاه پاسداران مورد محبت کشورهای منطقه قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۲۶۷۰

سپاه پاسداران مورد محبت کشورهای منطقه قرار دارد

محمود معلمی، معاون اسبق اداره کل سیاسی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در اصل ۱۵۰ قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداران حراست، حفاظت و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شده است، اظهار داشت: مجلس نیز این موضوع را تصویب کرده که این حفاظت و نگهبانی از دستاوردهای مختلف سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی،‌ اعتقادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد.

وی با تأکید بر اینکه سپاه از ابتدای انقلاب تا کنون به بهترین وجه به نقش خود را عمل کرده است، توضیح داد: برای مثال در بحث سازندگی شاهدیم که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مشکلات کشور را در هر دولتی برطرف می‌کند و در بحث استخراج نفت نیز آنجایی که به قرارگاه میدان داده شده به خوبی عمل کرده است.

معلمی با اشاره به اینکه در بحث اعقادی نیز سپاه با تشکیل پایگاه‌های مقاومت بسیج در مدارس، دانشگاه‌ها، محلات و... نقش مهمی در حفظ اعتقادات جوانان داشته است، یادآور شد: در بعد سیاسی نیز سپاه بصیرت‌افزایی را به خوبی انجام می‌دهد.

اگر سپاه نبود، کشور نبود

معاون اسبق اداره کل سیاسی سپاه پیرامون اهمیت سپاه پاسداران گفت: امام(ره) فرمودند اگر سپاه نبود، کشور نبود و یا رهبر معظم انقلاب فرمودند که حفاظت از دستاوردهای انقلاب محدود به مسائل نظامی نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای سپاه در عرصه هوافضا، خاطرنشان کرد: تمام این موضوعات عوامل بازدارنده در برابر دشمن است و اگر امروز چنین پیشرفت‌هایی نداشتیم، مشخص نبود دشمن چند بار به ما حمله کرده بود.

بسیج مردمی، از عوامل مهم پیروزی دفاع مقدس

معلمی افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که در کنار ارتش، سپاه و بسیج حضور فعال داشتند و اگر بسیج مردمی حضور نداشت، پیروزی سخت می‌شد.

معاون اسبق اداره کل سیاسی سپاه با بیان اینکه شاهدیم سپاه در هر زمینه‌ای حافظ و نگهبان انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: معتقدم اصل ۱۵۰ قانون اساسی به خوبی عملی شده و مورد رضایت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب  بوده و هست.

سپاه پاسداران مورد محبت کشورهای منطقه قرار دارد

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمنان با اتهام زدن، شایعه سازی و.. سپاه و انقلاب را در ذهن مردم تخریب کند، تصریح کرد: ما شهید سلیمانی را داریم که نه تنها کشور خودمان، بلکه کشورهای منطقه را از وجود دشمنان مانند داعش و عوامل آمریکا نجات می‌دهد و زمانی که این موضوع مطرح است، سپاه مورد محبت نه تنها ملت ایران بلکه مورد محبت مردم منطقه قرار دارد.

معلمی با بیان اینکه جبهه مقاومتی که سپاه پاسداران تشکیل داد متشکل از ده‌ها کشور از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و... است، ادامه داد: این موارد خدمتی است که سپاه نه تنها به مردم ایران بلکه به ملت‌های منطقه کرده است و نیاز است به آن توجه شود.

معاون اسبق اداره کل سیاسی سپاه در پایان تأکید کرد: سپاه روز به روز قوی‌تر، قدرتمندتر و توانمندتر به مسؤولیت مهمی که قانون اساسی به عهده آن گذاشته است عمل می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: روز پاسدار کشورهای منطقه جبهه مقاومت محمود معلمی سپاه پاسداران مورد محبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرداررمضان شریف درآیین ویژه ای به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم آیین ویژه‌ای در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان نژاد رامسر گفت: :یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سپاه و بسیج داشتن نیرو‌های آگاه، بصیر و آشنای به مبانی دینی و فرهنگ اهل بیت از روز اول تاسیس بوده است.

وی گفت:  ادامه داد:تاکید مسولان و فرماندهان سپاه این است که تلاش نماییم دانش سیاسی و عقیدتی پاسداران و بسیجیان افزایش پیدا کند.

سردار شریف افزود:شهادت استاد مطهری معلم انقلاب بعنوان هفته تعلیم و تربیت فرصتی است که تاکید نماییم بر افزایش معرفت و دستیابی به اهداف سپاه در دفاع از ارزش‌های انقلاب با بینش عقیدتی و سیاسی، موفق‌تر عمل خواهیم نمود و سهلرالوصل‌تر به اهداف می‌رسیم.

سردار شریف گفت: تلاش برآن بوده قدرت سپاه و مولفه قوت سپاه روز به روز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و همه امکانات و لوازم آن در محتوا مربی و فضای آموزشی مورد توجه قراربگیرد.

دراین مراسم از مربیان و هادیان برتر تجلیل شد

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست