Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازماندگان با بیان اینکه، سپاه در محوری ترین کارها قرار دارد و هر جا و هر زمانی انقلاب در خطر قرار بگیرد سپاه در میدان است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد ناامنی را در مرزها و در داخل کشور خط قرمز خود می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ بازماندگان، امام جمعه بندرپل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه امام حسین(ع) ریحانة المصطفی هم امام شیعیان و هم امام و سرور اهل سنت است، اظهار کرد: این امام همام منبع اتحاد بین جامعه و مذاهب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بندرپل گفت :امام حسین (ع) امام و سرور تمام مسلمانان جهان است؛ فلذا احادیثی که علمای اهل سنت روایت کرده اند اینگونه در می یابیم که این امام همام(ع) منبع الهامات اهل سنت است؛ اهل سنت به امام حسین(ع) افتخار می کنند و ایشان را بهترین الگوی خود در زندگَی فردی، اجتماعی و معنوی خود می دانند.
بازماندگان مطرح کرد: شهادت امام حسین(ع) نزد اهل سنت، نمونه ای از فداکاری و دفاع از حق و تلاش امام حسین(ع) برای احقاق حق از ظالمان است و بهترین دلیل بر این مسئله روایاتی است که در کتب اهل سنت در مورد مناقب و فضایل امام حسین(ع) روایت شده است.
وی افزود: بسیاری از اهل سنت عقیده دارند که ذکر قیام امام حسین(ع) باید موضوعی برای نشست ها، سخنرانی ها و حتی خطبه های نماز جمعه آنان باشد، چرا که امام حسین(ع) برای احیای دین جد خود که همانا اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم، از فدا کردن جان و هر چیزی که نزد انسان عزیزتر است، قیام کرد.
بازماندگان با اشاره به برخی  احادیث از رسول خدا(ص) در مورد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) عنوان کرد: اسامه بن زید گفت: "شبى به منظور حاجتی نزد رسول الله(ص) رفتم، آن حضرت در حالی که چیزی را با خود داشت بیرون رفت؛ چون از حاجت خود فارغ شدم گفتم: این چه چیز است که شما با خود گرفته اید؟ ایشان آن را گشود و دیدم که حسن و حسین در کنار ایشان بودند. حضرت فرمود: اینها پسران من و پسران دختر من هستند، بار خدایا من ایشان را دوست می دارم، تو هم دوست بدار ایشان را و هرکس را که ایشان را دوست دارد، نیز دوست بدار." (سنن ترمذی، کتاب المناقب، باب مناقب الحسن و الحسین)

وی افزود: نسائی نیز با کمی اختلاف اینگونه روایت کرده است: " این دو، پسران من و پسران دختر من هستند، خداوندا! تو می دانی که من این دو را دوست می دارم، پس تو نیز آنان را دوست بدار. پروردگارا! تو می دانی که من این دو را دوست می دارم، پس تو نیز آنان را دوست بدار." (سنن نسائی، کتاب الخصائص).

عالم اهل سنت جنوب کشور ادامه داد: انس بن مالک نیز می گوید: "از رسول خدا(ص) پرسیده شد که کدام یک از اهل بیت شما، نزد شما محبوب تر هستند؟ فرمود: حسن و حسین. ایشان به فاطمه(س) می فرمود: پسران مرا به نزدم بیاور. آنگاه آن دو را می بویید و در آغوش می گرفت." (سنن ترمذی).
بازماندگان اظهار کرد:امام حسین (ع)، هم امام شیعیان و هم امام اهل سنت است و یکی از منابع وحدت مسلمانان به شمار می رود و همچنین از احترام و ارزش بالایی نزد اهل سنت برخوردار است و اهل سنت محبت اهل بیت علیهم السلام را از اوجب واجبات میدانند؛ اهل بیت علیهم السلام را مایه یافتن راه سعادت و هدایت دانسته و همچنین درود فرستادن بر اهل بیت علیهم السلام را در تشهد نماز همانند درود فرستادن بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم واجب می دانند.

وی با تقدیر و تا تشکر از حضور همه جانبه و موثر سپاه در همه بحران ها و شرایط سخت، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه بحران‌های بزرگ از جمله زلزله، خشک سالی، سیل و کرونا با همه امکانات به کمک مردم آمده است.

امام جمعه شهر بندرپل افزود: به برکت همین تلاش های جهادگرانه، مومنانه و جانفشانی‌های بی دریغ عزیزان سپاه، امروز ایران اسلامی تبدیل به محور امنیت و دارای شکوه و اقتدار است که افتخار بزرگی است و در جهان حرف اول را میزند.

وی با بیان اینکه، سپاه در محوری ترین کارها قرار دارد و هر جا و هر زمانی انقلاب در خطر قرار بگیرد سپاه در میدان است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد ناامنی را در مرزها و در داخل کشور خط قرمز خود می داند.

بازماندگان خاطرنشان کرد: مهمترین کار در رابطه با سپاه اعتماد عمومی مردم است. در هر برهه ای که سپاه به عرصه می آید مردم احساس امنیت کامل و آرامش خاطر می کنند چرا که می دانند سپاه حافظ آرمان‌ها و ارزش هاست و اسلامیت و ایرانیت ما را صیانت می کند.

وی ادامه داد: افتخار بنده این است به عنوان بسیجی سالیان سال درزیر چترمبارک سپاه خدمت می کنم.

امام جمعه شهر بندرپل با بیان اینکه، امیدها به سپاه بسته است و هر جا ناامنی باشد خط قرمز سپاه است، گفت: آنجا که سپاه ورود کند کارها به شکل واقعی خود اجرا و به پیش می رود و در این برهه از زمان هم اطمینان دارم با تلاش و جدیت این فرزندان خلف انقلاب اسلامی  دولت مردمی ما هم با بهره گیری از توانمندی های سپاه به قله های افتخار دست خواهیم یافت.

بازماندگان با بیان اینکه در دولت مردمی امیدها به تغییر است، تاکید کرد: دولت بدون حمایت سپاه موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه، آنکه عزت مردم را نگه داشت باورهای سپاه است، گفت: دلمان گرم است به سپاه و از سپاه انتظارات زیادی داریم.
امام جمعه شهر بندرپل با تاکید بر اینکه جایگاه سپاه رفیع است، خاطر نشان کرد: سپاه در بحران‌ها همپا و یا جلوتر بوده و امروز بیش از همیشه نیازمند همکاری، اراده، تمهیدات و تدابیر سپاه هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پاسداران انقلاب اسلامی امام حسین ع امام جمعه دوست بدار بحران ها اهل بیت هم امام اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق

سرلشکر حسین سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم