Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:49:08 GMT

اهالی شهیون دزفول خواستار تکمیل مرکز درمان بستر

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۲۷۷۷

اهالی شهیون دزفول خواستار تکمیل مرکز درمان بستر

بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول با حدود ۳۰۰ روستا و جمعیتی پراکنده بیش از ۶۰ درصد مساحت این شهرستان را در برگرفته و از کمترین امکانات نظیر جاده بی‌بهره است؛ اهالی این بخش برای دریافت خدمات درمانی مجبورند ساعت‌ها رانندگی کنند.
شغل بیشتر اهالی شهیون دامداری است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه بارها شاهد سقوط از ارتفاع، عقرب و مارگزیدگی اهالی و مقابله آنها با حیوانات درنده بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، لزوم سرعت در ارائه خدمات درمانی به زنان باردار و بیمارانی که دچار آپاندیس و سکته می‌شوند نیز روشن است که انتظار می‌رود با توجه به موارد یادشده خدمات فوری بهداشتی و درمانی به اهالی منطقه ارائه شود.

برخی بیماران تا بخواهند خود را به مراکز درمانی برسانند تلف می‌شوند و حسرت و غم تنها واژه‌ای است که برای  اهالی باقی می‌ماند.
ساخت مرکز درمان بستر شهیون از سال ۹۵ شروع شده ولی بین بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی بلاتکلیف مانده و متوقف شده است.
 به گفته عبدالعلی ابراهیم‌وند نماینده بخش شهیون در شورای اسلامی شهرستان دزفول، برخی روستاهای این بخش حدود ۲۰۰ کیلومتر با مرکز بخش فاصله دارند که نشان‌دهنده وسعت و پراکندگی بخش است.
او پیشرفت مرکز درمان بستر شهیون را خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: اهالی توقع دارند دانشگاه‌ علوم‌پزشکی و بنیاد مستضعفان تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند و دست در دست هم دهند و تا عید نوروز این مرکز را برای استفاده اهالی تحویل دهند.
این عضو شورای اسلامی شهرستان دزفول راه اندازی این مرکز را که از نیازهای مردم بخش است ضروری دانسته و از مسوولان می‌خواهد موانع ساخت آن را مرتفع کنند.

ابراهیم وند به این موضوع نیز اشاره دارد که درصورت تکمیل مرکز درمان بستر، روستاهای بخش شهیون و چند روستای سردشت نیز تحت پوشش خدمات درمانی پیش بیمارستانی قرار می‌گیرند.

بخش شهیون دزفول با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان مرز مشترک دارد؛ برخی نقاط در تیرماه و مردادماه نیز برفگیر هستند و برخی نقاط دیگر شدیدترین گرمای تابستان را دارند. 
عضو شورای اسلامی شهرستان دزفول از بخش شهیون به عنوان یکی از پهناورترین بخش‌های کشور یاد می‌کند و می‌گوید: دهستان‌های احمدفداله و دره کاید مسافت بسیار زیادی با مرکز بخش شهیون دارند که رسیدگی به بیماران آنها فقط از طریق اورژانس هوایی ممکن است.

او می‌افزاید: اهالی ساکن در سایر نقاط بخش می‌توانند هنگام بروز حادثه و بیماری به مناطق درمان بستر مراجعه کنند چه بسا بیماران زیادی فقط نیازمند خدمات اولیه درمانی هستند و جانشان با ارائه خدمات اولیه نجات می‌یابد.
ناگفته نماند راه اندازی اورژانس هوایی نیز تاثیر بسزایی در درمان اهالی این منطقه داشته و افراد بسیاری را از مرگ حتمی نجات داده است.
رئیس اداره توسعه منابع فیزیکی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درباره کم و کیف طرح درمان بستر شهیون می‌گوید: ساختمان این مرکز درمان بستر توسط بنیاد مستضعفان ساخته شده ولی محوطه سازی نشده که همین امر مشکلاتی ایجاد کرده است.
میزان پیشرفت فیزیکی این مرکز درمانی به گفته نعمت اله قندی‌پور بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است؛ اگرچه ساختمان مرکز ایراداتی دارد ولی با توجه به برگزاری نشست‌هایی، پیمانکار موظف به رفع آنها شده است.

قندی‌پور واگذاری مرکز درمان بستر شهیون به اهالی را مستلزم انجام اصلاحات مدنظر دانسته و تاکید می‌کند که به محض انجام این اصلاحات، مرکز تحویل اهالی داده خواهد شد.
او با اشاره به قرارداد قبلی طرح و نیاز حدود ۳۰ میلیارد ریالی برای تکمیل نهایی مرکز می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت‌ها درصورت قرارداد جدید، هزینه‌ها بیش از این خواهند بود.
مرکز درمان بستر شهیون روبروی باغچه‌بان در حال ساخت است و درصورت تکمیل امکاناتی چون اورژانس، محل اسکان پزشک، محل اسکان سرایدار، کلینیک چشم پزشکی، پزشک عمومی،  دندانپزشکی و داروخانه خواهد داشت.
 این مرکز درمان بستر با ۱۱ تخت اورژانس، مرحله اولیه درمان را انجام خواهد داد و بیماران درصورت نیاز به درمان بیشتر به بیمارستان مراجعه خواهند کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز برگزاری نشستی با بنیاد مستضعفان برای رفع مشکل و تکمیل مرکز درمان بستر شهیون را یادآور می‌شود و می‌گوید: در این نشست مقرر شده که نواقص برطرف شوند.

انشعابات این مرکز بنا به گفته مهرداد کلانتریان نصب شده‌اند که درصورت تامین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و بهره برداری می‌شود.

انتظار می‌رود برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها و افزایش حاشیه نشینی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی به جامعه تحمیل می‌کند و همچنین برای نجات جان بیماران در مناطق کوهستانی و کم برخوردار، این مناطق از امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری بهره مند شوند.

برچسب‌ها دزفول خوزستان محرومیت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول خوزستان محرومیت دزفول خوزستان محرومیت بهداشت و سلامت بنیاد مستضعفان علوم پزشکی بخش شهیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز