Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر احمدی در شصتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره بر تداوم اجرای راهبردهای ۹ گانه گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: انجام واکسیناسیون در مناطق دوردست به همت کانون بسیج جامعه پزشکی استان و همکاران شبکه های بهداشت و درمان استان درحال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین توسط اورژانس هوایی در مناطق صعب العبور و با امبولانس های سیار به صورت خانه به خانه و در مدارس جهت تکمیل واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در سطح شهرستان شهرکرد در حال انجام است.
دکتر احمدی گفت: بیش از دو هزار و ۹۸۸ سالمند به صورت تلفنی پایش و مشاوره شده اند.
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در شهرستان های بروجن، شهرکرد و فارسان باید با جدیت بیشتری انجام شود، در مابقی شهرستان ها روند واکسیناسیون مطلوب ارزیابی شده است.
وی تصریح کرد: تولید محتوای آموزشی، سرکشی از سالمندان و بازدیدها و نظارت در جامعه طی دو هفته اخیر به خوبی انجام و منجر به رفع نواقص شد.
دکتر احمدی با تاکید بر تزریق دز سوم کرونا از سوی فرهنگیان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش افزایش یابد.
دکتر احمدی ادامه داد: به دنبال بازدیدهای صورت گرفته از مراکز درمانی و بهداشتی استان، ۲۵ تا ۳۰ درصد مشکلات ساختاری و بخصوص در تهویه هوا مشکل وجود دارد.
وی با تاکید بر تشدید نظارت ها در مطب های خصوصی به منظور تهویه مناسب هوا، نوبت دهی به موقع جهت پرهیز از شلوغی و دفع مناسب پسماند گفت: روند واکسیناسیون در مطب های خصوصی استان به خوبی در حال انجام و پوشش واکسیناسیون مطلوب است.
دکتر احمدی یادآور شد: طی دو هفته آینده مرگ و میر ناشی از کرونا افزایشی خواهد بود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا که از هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد بیشتر مبتلایان در استان، زنان و میانگین گروه سنی ۴۵ سال بوده است، ۵۸ درصد مبتلایان به علت تماس با فرد حامل بیماری(ناقل) بیمار شدند.
وی یادآور شد: همچنین در این پیک ۸۴ مادر بارداربه این بیماری مبتلا شد.
وی عنوان نمود چنانچه علل زمینه ای منجر به فوت بیماران کرونایی را جداگانه بررسی کنیم میتوان ذکر نمود که در بین ۴۲۷۳ نفر بستری مشکوک به کرونا؛ مرگ ۱۳ نفر به علت کووید۱۹ محرز بوده که این افراد نیز همگی بار اول مبتلا شده و ۸ نفر آنها سابقه واکسن کرونا نداشتند و هیچکدام نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت ننموده بودند. متوسط سن فوت شدگان نیز ۷۲ سال بود.
وی انجام اقدامات همزمان با تکمیل واکسیناسیون بخصوص در دانش آموزان، کارمندان و سالمندان و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، شرکت نکردن در تجمعات، تهویه مناسب در محل کار و محل زندگی و بهداشت فردی را مهمترین راههای پیشگیری از کرونا دانست. شایان ذکر است پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال اندکی از متوسط پوشش کشوری پایین تر بوده که نیازمند تلاش جدی والدین و مشارکت آموزش و پرورش است. در بقیه گروههای سنی متوسط پوشش واکسیناسیون استانی از متوسط کشوری بالاتر است. به عنوان مثال پوشش نوبت اول کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در استان ۳۵ درصد و از متوسط این پوشش در کشور که ۲۰ درصد است فاصله بیشتری دارد.

کد خبر 1609678

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس امیکرون دکتر احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان