Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید امیدسالاری روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح یادشده در تمامی مراکز پرورش و نگهداری گاوشیری سنتی ، نیمه ‌صنعتی و صنعتی ، مراکز جمع‌ آوری شیرخام و مراکز عرضه فرآورده‌های لبنی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه طرح پایش و نمونه گیری از شیرخام در واحدهای تولیدی و مراکز جمع آوری منطقه دقیقا انجام می شود ،اظهار کرد: علاوه بر نمونه‌گیری روزانه از سوی  مسئولان ایستگاه‌های جمع ‌آوری شیر، امسال از ایستگاه های جمع آوری این ماده غذایی، عرضه موادلبنی سنتی ، حدود ۶۰ مورد نمونه ‌گیری از شیرخام در واحدهای تولیدی و مراکز جمع‌ آوری انجام‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی علاوه بر نظارت بر مراکز جمع‌ آوری شیر،با انجام آزمایش‌ها تشخیصی تب مالت سعی در تأمین سلامت این فرآورده و در نهایت پیشگیری از این بیماری دارند.

امیدسالاری همچنین از مردم خواست برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت در صورت خرید شیرخام شیر را حتما به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده و سپس استفاده کنند.

تولید روزانه ۹۰ تن شیرخام در ابرکوه

همچنین مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به افزایش ۵۰۰ راس گاو مولد شیری در این شهرستان در سالجاری گفت: میزان تولید این فرآورده در منطقه با ۱۰ تن افزایش به ۹۰ تن در روز رسیده است.

علی محمد هوشمند با بیان اینکه تولید شیر سال گذشته ۸۰ تن در روز بود، افزود: این مقدار شیر با وجود مشکل اقتصادی برای دامداران در تامین خوراک دام و سایر نهاده ها از هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری تولید می شد.

وی با بیان اینکه روزانه بخشی از شیر تولیدی دامداران به سه واحد لبنی این شهرستان تحویل می شود، اظهارکرد: همچنین روزانه ۴۵ تن شیر برای تبدیل به فرآورده های مواد لبنی به بازار سایر استان ها عرضه می شود.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی یزد را در اختیار دارد، سالانه ۵۰ هزار تن فرآورده های دامی شامل هشت هزار و ۱۷۳ تن گوشت مرغ ، ۲هزار و ۲۵۴ تن گوشت قرمز ، ۳۲ هزار و ۸۵۰ هزار تن شیرخام ، ۱۶ تن عسل و سه هزار و ۵۸۲ تن تخم مرغ تولید  می کند که ۷۰ درصد آن در بازار سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

این میزان تولید حاصل پرورش چهار میلیون و ۸۶ هزار قطعه جوجه یک روزه در ۴۰ واحد مرغداری فعال ، ۱۲۰ هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری و چهار هزار و ۵۰۰ کلنی زنبور عسل است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها شیر خام سازمان دامپزشکی کشور تب مالت دام و طيور ابرکوه محصولات لبنی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیر خام سازمان دامپزشکی کشور تب مالت شیر خام سازمان دامپزشکی کشور تب مالت دام و طيور ابرکوه محصولات لبنی بهداشت و سلامت مراکز جمع تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد