Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که ۲۶۵ میلیون یورو برای بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان هزینه شود. - اخبار سیاسی -

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 15 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1401، جزء 1 بند ب تبصره 1 را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این مصوبه، دستگاههای اجرائی ملی، مجاز به استفاده هزینه‌ای از منابع سه درصد(3%) مناطق نفت‌خیز، گازخیز و توسعه نیافته نمی‌باشند.

پیش از این در بخش درآمدی این بند تصویب شده بود که سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف 210101، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 210102 و منابع مربوط به سه‌ درصد (3%) مندرج در ردیف 210109 جدول شماره (5) این قانون معادل چهارمیلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار میلیارد (4.844.000.000.000.000) ریال تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نمی‌باشد.

همچنین بند (ه) تبصره 1 نیز تصویب شد که به موجب آن منابع حاصله صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان می شود.

در بخش درآمدی، مجلس به شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت اجازه داد که فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف دویست و شصت و پنج میلیون (265.000.000) یورو به فروش برساند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1401، بند د تبصره 1 را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم چهارده و نیم‌درصد (14/5%) شرکت مذکور تا میزان سی هزار میلیارد (30.000.000.000.000) ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح (پروژه)‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز، استان‌های رویشی زاگرس، مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی، سردسیر و صعب‌العبور حداقل چهار برابر سرانه اقدامات لازم را به‌عمل آورد. شرکت مذکور موظف به گازرسانی تا درب مدارس و مساجد روستایی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس پالایشگاه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان

مدیران اینتر وعده دادند که این باشگاه برای خرید بازیکنان جدید در تابستان ۱۰۰ میلیون یورو هزینه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اینتر در هفته‌ای که سپری شد توانست با برتری برابر میلان برای بیستمین بار به قهرمانی در سری آ برسد. سران تیم ایتالیایی از همین الان به فکر تقویت برای فصل بعد هستند و ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید در تابستان اختصاص دادند.

بر این اساس مدیران اینتر اعلام کردند ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید در تابستان هزینه خواهد شد. علاوه بر این، اینتر در حال مذاکره با نیکولو بارلا و لائوتارو مارتینس دو بازیکنش برای تمدید قرارداد است.

این باشگاه در تابستان با پیوتر زیلینسکی و مهدی طارمی نیز به صورت رایگان قرارداد خواهد بست و این دو بازیکن به عنوان بازیکن آزاد راهی اینتر می‌شوند.

اینتر علاوه بر سری آ، توانست سوپر جام ایتالیا را نیز در این فصل به دست بیاورد ولی از لیگ قهرمانان و کوپا ایتالیا حذف شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان