Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا ضمن تاکید بر عدم توانایی آمریکا در جایگزین کردن نفت روسیه هشدار داد تحریم نفت و گاز روسیه قیمت نفت را تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکات شفیلد، مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا اعلام کرد اگر نفت و گاز روسیه تحریم شود، قیمت نفت تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:«تنها راه متوقف کردن پوتین تحریم صادرات نفت و گاز روسیه است. اما اگر دنیای غرب اعلام کند قصد تحریم نفت و گاز این کشور را دارد، قیمت نفت می‌تواند به‌راحتی تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا رود».

شفیلد با تاکید بر اینکه ماه‌ها طول می‌کشد تا صنعت شیل آمریکا افزایش تولید لازم را انجام دهد، هشدار داد آمریکا نمی‌تواند در سال جاری میلادی محموله‌های نفت خام روسیه را جایگزین کند.

اختلال در زنجیره‌های عرضه باعث محدود شدن فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا شده و وال‌استریت هم ترجیح می‌دهد شرکت‌های نفتی از درآمد فروش نفت خود برای پرداخت سود سرمایه‌گذاران استفاده کنند تا حفاری چاه‌های جدید.

شفیلد گفت:«ما نمی‌توانیم روند کار خود را در سال جاری میلادی تغییر دهیم. من در مورد یک برنامه ۲ تا ۳ ساله صحبت می‌کنم. حتی اگر چاه‌های جدید حفاری شود، ۶ ماه طول می‌کشد تا به اولین تولید برسند. ما با کمبود نیروی کار، کمبود تجهیزات حمل‌ونقل و کمبود چاه‌های نفتی مواجه هستیم».

وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه تقاضا برای تحریم انرژی روسیه را رد کرد و گفت این اقدام بیش از مسکو به آمریکا آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/
منبع: راشاتودی

منبع: دانا

کلیدواژه: تا ۲۰۰ دلار نفت و گاز قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه