Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها از طرح آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین از طریق لهستان و به شیوه‌های جالب خبر داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری کنگره، آمریکا و لهستان درحال بررسی طرحی هستند که طبق آن هواپیمای جنگنده مورد نیاز اوکراین را تامین کنند.

4 مقام آمریکایی به پولیتیکو گفتند که دو کشور درحال مذاکره هستند تا در نتیجه آن لهستان جنگنده‌های میگ-29 خود را به اوکراین داده و در مقابل هواپیماهای آمریکایی دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ سفید به پولیتیکو گفت: ما درحال گفتگو با لهستانی ها درخصوص این موضوع هستیم و به مشاوره با متحدان دیگر خود در ناتو نیز ادامه می‌دهیم.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد که دولت به هیچ عنوان با انتقال هواپیماهای لهستان به اوکراین مخالفت نکرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین بر روی این موضوع تاکید کرد که انتقال اف-16 های آمریکایی به لهستان کار مشکلی خواهد بود و به زمان بسیاری تا اخذ مجوز نیاز دارد.

آمریکا به دنبال جایگزین برای زلنسکی است

همچنین روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی غربی نوشته است که واشنگتن و متحدانش به دنبال یافتن فردی جایگزین برای ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صورت کشته یا بازداشت شدن او هستند.

بر اساس این ادعا، جنگ روسیه علیه اوکراین مقامات آمریکایی را بر آن داشته است که بر متحدان روسیه بیش از پیش تمرکز کنند. منابع ادعایی این روزنامه گفتند که مسئولان آمریکایی اخیرا به ونزوئلا رفته‌اند تا بررسی کنند که کاراکاس آماده است از روابط خود با روسیه صرف نظر کند یا نه.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار آمریکا اوکراین اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد