Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در نشست «برنامه اقدام جامع مشترک استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل» در شهر تاشکند، «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان حضور یافت. 

وی در سخنرانی خود تأکید کرد: اولین طرح مشترک در 30 نوامبر 2011 در عشق آباد به تصویب رسید که نشان دهنده مسئولیت بالای دولت‌های منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه یف افزود: در این 10 سال و اجرای این برنامه مشترک، ما آموختیم برای تحقق مفاد این سند، سیستمی برای آماده‌سازی بررسی‌های میان‌مدت ضروری است که با بررسی‌های جهانی در فضای ضد تروریسم هماهنگ شده است و در این طرح و برنامه، جلوگیری از گسترش تروریسم از طریق حل اختلافات، کمک به ثبات افغانستان و از بین بردن ریشه‌های تروریسم و ​​نابود کردن شرایط مساعد برای گسترش آن را در نظر دارد.

وی ادامه داد: کشورهای آسیای مرکزی  متعهد به محافظت از جمعیت‌های آسیب پذیر در برابر فعالیت گروه‌های افراطی هستند و این ایده محقق نمی‌شود مگر آنکه مهارت‌های زندگی را در جهت  القای فرهنگ مدارا و تحمل پذیری و احترام به گروه‌های قومی و مذهبی، و ریشه کنی تبعیض و نفرت گسترش دهیم.

در این کنفرانس نمایندگان شرکت کننده موافقت کردند تا اقداماتی را برای تقویت قوانین ملی ضد تروریسم، تقویت همکاری و هماهنگی بین سازمان‌های مجری قانون برای تضمین امنیت مرزها و جلوگیری از تردد تروریست ها انجام دهند و منابع تامین مالی شناسایی و فعالیت آنها متوقف شود.

در این کنفرانس همچنین «ناتالیا ژرمن» نماینده سازمان ملل در عشق آباد طی سخنانی به صورت آنلاین گفت:  مرکز منطقه‌ای سازمان ملل برای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی در چارچوب یک پروژه جداگانه در این امر کمک می‌کند.

وی بیان داشت: کشورهای آسیای مرکزی باید پتانسیل حرفه‌ای خود را در زمینه‌هایی مانند مبارزه و توقف فعالیت منابع تامین مالی تروریسم، امنیت مرزها، امنیت سایبری، افزایش نقش جامعه مدنی به ویژه جوانان و زنان و همچنین رسانه ها و رهبران مذهبی در پیشگیری از تهدیدات امنیتی افزایش دهند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل افزود: ما همچنین حوزه‌های خاصی مانند نقش ورزش در جلوگیری از افراط گرایی را پوشش دادیم.

ژرمن ابراز اطمینان کرد طرح مشترک به روز شده که به تصویب شرکت کنندگان در این کنفرانس رسیده است، به عنوان مبنایی مناسب برای همکاری کشورهای منطقه و سازمان ملل در زمینه پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز و مقابله با تروریسم در سال‌های آینده خواهد بود.

در این کنفرانس «ولادیمیر ورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: در حالی که آسیای مرکزی وارد دهه جدیدی از همکاری منطقه‌ای مبارزه با تروریسم می‌شود، بیانیه تاشکند و برنامه اقدام به روز شده عزم تزلزل ناپذیر کشورهای آسیای مرکزی برای مبارزه با تروریسم را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که ما باید تلاش های مشترک خود را برای جلوگیری از تروریسم دوچندان کنیم زیرا آسیای مرکزی با تهدیدها و چالش های جدیدی در این زمینه مواجه است.

به گفته «ورونکوف»، سرمایه گذاری در پیشگیری از تروریسم بسیار مؤثرتر از جنگ و مبارزه مسلحانه است ما باید در مبارزه خود شرایط مساعد برای رشد تروریسم را حذف کرده تا زمینه برای جذب اعضای جدید سرکوب شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاشکند ترکمنستان مبارزه با تروریسم آسیای مرکزی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،امروز در کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه   همایشی ویژه استان کرمانشاه و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جوانان این استان برگزار شد در این کارگاه مبانی ابتدایی کار در رادیو و اجرا  اموزش داده شد.کانون ایرانیاران مسئول شناسایی افرادمستعدو عضوگیری از این افراد در باشگاه ایرانیاران اموزشهای لازم به انان داده میشود تا بتوانند گزارشگران و خبرنگاران فعال در استان کرمانشاه باشند.در پایان این همایش فرمهایی به شرکت کنندگان داده شد تا درصورت داشتن شرایط اولیه بصورت افتخاری با رادیو همکاری کنند

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • پولشویی
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه