Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:46:05 GMT

طرح شش‌بندی جانسون برای پاسخ به عملیات نظامی روسیه

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۳۴۲۵

طرح شش‌بندی جانسون برای پاسخ به عملیات نظامی روسیه

نخست‌وزیر انگلیس طرحی شش‌بندی را با هدف حمایت از اوکراین و اعمال فشار حداکثری بر روسیه ارائه کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بامداد یکشنبه از دیگر کشورها خواست تا به طرح شش بندی خود برای پاسخ به حمله روسیه به اوکراین بپیوندند، طرحی که از ارائه حمایت‌های بشردوستانه به اوکراین تا تحمیل بیشترین فشار اقتصادی ممکن به مسکو را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: روسیه درباره عواقب تحریم های جدید به انگلیس هشدار داد

جانسون طی بیانیه‌ای گفت: «این کافی نیست که حمایت خود را از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعلام کنیم، ما باید از آن در برابر تلاش مستمر برای بازنویسی قوانین با نیروی نظامی دفاع کنیم».

بیشتر بخوانید: ترس انگلیس از جنگ مستقیم با روسیه

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او اهداف خود را که شامل تشکیل ائتلاف بین‌المللی بشردوستانه برای اوکراین، حمایت از دفاع این کشور از خود و اعمال فشار حداکثری بر مسکو می‌شود، فهرست کرد.

بیشتر بخوانید: واکنش تند خبرنگار اوکراینی درباره بی‌اعتنایی انگلیس به جنگ اوکراین+فیلم

نخست‌وزیر انگلیس همچنین خواستار راه‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش با مشارکت کامل دولت اوکراین، امنیت قوی‌تر در منطقه اروپا-آتلانتیک و پایان دادن به «عادی‌سازی خزنده» فعالیت‌های روسیه در اوکراین شد.

به نوشته رویترز، انگلیس قصد دارد با اقدامات قانونی جدید که روز دوشنبه به پارلمان ارسال می‌شود، با سرعت بیشتری برای تحریم بازرگانان روسی اقدام کند.

ببینید: فیلم/ ستون‌های تازه‌نفس روس آماده ورود به اوکراین فیلم/ لحظه هدف قرارگرفتن جنگنده روسی توسط اوکراین

درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد یکشنبه به یازدهمین روز خود نزدیک شده که قتل یک عضو تیم مذاکره‌کننده اوکراینی توسط عوامل این کشور، افزایش تحریم‌های غربی علیه روسیه و تداوم مداخلات آمریکا، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بار دیگر درخواست خود از ناتو و آمریکا برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در این کشور را تکرار کرده و این در حالی است که سران آمریکا و ناتو چند بار این درخواست را رد کرده و گفته‌اند برقراری منطقه پرواز ممنوع یعنی ورود به درگیری به مستقیم با روسیه، که چنین چیزی را نمی‌خواهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین تحولات اوکراین روسیه مشرق ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین مسکو دولت اوکراین ناتو انگلیس بوریس جانسون آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند