Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت از آمادگی و برنامه ریزی جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و‌گفت: تشدید نظارت‌ها بر بازار جزو برنامه های اصلی است که در قالب اکیپ‌های بازرسی انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حمیدرضا امام پناهی امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: باتوجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی باید آمادگی و برنامه ریزی لازم جهت استقبال از مسافران نوروزی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار شهرستان رشت افزود: دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا وضعیت پذیرش مسافر در استان های شمالی با محدودیت هایی مواجه بود که اکنون هم با توجه به شیوع امیکرون نگرانی هایی وجود دارد که اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، با وضعیت شکننده ای که هست امکان برگشت محدودیت‌ها وجود دارد لذا می‌طلبد‌ که در‌ حوزه‌های مختلف نظیر اصناف و واحدهای اقامتی دستورالعمل ها با جدیت اجرا و پیگیری شود.‌

 امام پناهی با تاکید بر اجتناب از عادی انگاری ها، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که افراد دز سوم واکسن را تزریق کنند، میزان بستری هایی که در همین اواخر داشتیم بیش از 200 نفر از کسانی بودند که واکسن را کامل تزریق نکرده بودند، طبق آمار حدود 98000 نفر در شهرستان واکسن نزده اند که اینان خود ناقلین هستند.

وی با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز اقامتی و خدماتی، بیان کرد: شرط پذیرش مسافران در مراکز اقامتی باید تزریق کامل واکسن باشد. اگر واکسیناسیون اصناف علی رغم تاکیدات و ابلاغیه ها کامل انجام نشده باشد، نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: 332 واحد اقامتی و گردشگری فعال در سطح شهرستان داریم که 2313 نفر در این واحدها مشغول به کار می باشند که برای پذیرش مسافران نورزی مهیا می شوند.‌

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح ترافیک نوروزی بیان کرد: در‌ مرکز استان برای هدایت خودروها نیازمند اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی است که برنامه ریزی لازم انجام می گیرد. همچنین شیفت بندی های دستگاه های خدمات رسان انجام و به فرمانداری اطلاع رسانی شود.‌

امام پناهی بیان کرد: همچنین به جهت خدمات رسانی بهتر تاکسیرانی و اتوبوسرانی نسبت به افزایش ساعت کاری در بازه زمانی مختلف اقدام کنند. فعال بودن پایانه های مسافری در ایام تعطیلات نیز مهم است که باید در دستورکار قرار گیرد. ‌

وی اضافه‌کرد:‌ نمازخانه ها و سرویس های بین راهی، ترمینال، فرودگاه و راه آهن هم آماده سازی شوند، استقرار هلال احمر و اورژانس در مبادی ورودی و مواصلاتی شهرستان از دیگر اقدامات مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.

 فرماندار شهرستان رشت افزود: از پارک خوابی مسافران و برپایی چادر در بوستان‌ها جلوگیری و در شهرهای اطراف یک مرکز مشخص برای برپایی چادر در نظر‌گرفته شود.

فرماندار رشت گفت: تشدید نظارت‌ها بر بازار جزو برنامه های اصلی است‌که در قالب اکیپ‌های بازرسی انجام می گیرد. همچنین ایجاد نانوایی های کشیک در ایام نوروز در دستورکار قرار گیرد.

امام پناهی خاطرنشان کرد: باید امکان اسکان اضطراری هم پیش بینی شود تا چنانچه شاهد وقوع بارش باران و ناپایداری جوی بودیم در اسرع وقت مسافران را به مکان های امن هدایت کنیم. ‌

وی ادامه داد: معابر کنده‌کاری شده توسط دهیاری ها، شهرداری ها و راهداری ترمیم شود. همچنین ورودی‌های شهری و روستاها باید از زباله و نخاله ساختمانی پاکسازی شوند خصوصا در روستاهای ساحلی که وضعیت مطلوبی نداریم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تعطیلات نوروزی استقبال از مسافران واکسیناسیون گردشگری ترافیک خدمات رسانی ایام تعطیلات فرودگاه راه آهن هلال احمر ایام نوروز بارش باران شهرداری زباله تعطیلات نوروزی مسافران نوروزی فرماندار رشت برنامه ریزی شهرستان رشت امام پناهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد