Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هئیت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ضمن تکذیب واردات پوشاک قاچاق از کشور‌های آفریقایی، سال ۱۴۰۰ را بدترین سال برای صنعت پوشاک کشور دانست.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مجید افتخاری» عضو هئیت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار این کالا در آستانه بازار عید نوروز اظهار کرد: در طول دو سه روز اخیر تقاضا در بازار پوشاک کمی تحریک شده، اما همچنان آن رونقی که در بهمن ماه به عنوان شروع کار بازار پوشاک می‌توان متصور شد را در بازار مشاهده نکرده‌ایم؛ متاسفانه بخش قابل توجهی از این تقاضای تحریک شده هم متعلق به پوشاک زمستانی و حراجی است نه پوشاک مربوط به بازار شب عید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هئیت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک افزود: متاسفانه وقوع این امر نیز به دلیل شرایط اقتصادی کشور و افت قدرت خرید مردم است؛ در حال حاضر اگر بازار شب عید پوشاک را بخواهیم از نیمه دوم بهمن تا اسفند ماه را در نظر بگیریم، باشد گفت سال ۱۴۰۰ برای فروشندگان و تولیدکنندگان بدترین سال برای چند دهه گذشته بود.


وی تشریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بازار پوشاک در حوزه عمده فروشی اصلا وضعیت مناسبی را نداشته و در حوزه خرده فروشی نیزما شاهد یک رکورد کاملا در صنف خود بوده‌ایم. کسادی بازار پوشاک طی دو ماه اخیر، قطعی برقی واحد‌های تولیدی و فروشگاهی، شروع موج جدید کرونا در کشور در کنار یکدیگر سال ۱۴۰۰ را تبدیل به یک سال بحرانی برای پوشاک رقم زده است.


افتخاری همچنین با تکذیب ادعای یکی از رسانه‌های مطرح کشور مبنی بر واردات پوشاک قاچاق از کشور‌های آفریقایی، گفت: کشور‌های آفریقایی به هیچ وجه توانایی چنین کاری را ندارند، باز حداقل واردات پوشاک از بنگلادش یک گزاره معقول است؛ بنگلادش دومین کشور صادرکننده پوشاک در دنیا است و سالانه ۲۰ میلیارد دلار صادرات دارد.


این فعال اقتصادی در پایان با اشاره به افزایش مجدد واردات پوشاک قاچاق از ترکیه تاکید کرد: متاسفانه در طول چند ماه اخیر، به شکل عجیب و غریبی نمودار شبه عمودی واردات پوشاک فله‌ای قاچاق ترک در حال افزایش بوده است؛ بحران در بازار‌های سه کشور ترکیه، روسیه، واکراین، رشد مجدد قاچاق مسافری پوشاک و در آخر کاهش ریزش لیر ترکیه از جمله عوامل مهمی بوده است که تاکنون باعث رشد منحنی قاچاق در کشور شده است.


پایان پیام//

برچسب ها: پوشاک قاچاق ، وزارت صمت ، سید رضا فاطمی امین ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qsi

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پوشاک قاچاق وزارت صمت سید رضا فاطمی امین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور های آفریقایی واردات پوشاک بازار پوشاک پوشاک قاچاق سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک