Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به زندگی برخی از شهروندان تهرانی در زیر دکل‌های برق فشار قوی گفت: امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری با همکاری بخش‌های مختلف دولتی این مشکل رفع شود.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اقراریان در جریان پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه سقوط کودک 6 ساله در کانال عباس‌آباد شهرری اظهار کرد: متاسفانه این حادثه در هفته‌های اخیر موجب داغدار شدن خانواده این کودک شده و در پی این حادثه اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا تذکراتی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به اتفاق شربیانی و دادستان شهر ری و شهردار منطقه 20 در محل حادثه حاضر شدند و مجددا موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

اقراریان گفت: با توجه به اینکه این حادثه در حریم پایتخت صورت گرفته ما چالش‌هایی را در این باب داشتیم و نیاز است نکاتی به اطلاع شهروندان تهرانی و به‌ویژه مردم شهرستان ری رسانده شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه پساب فاضلاب وارد کانال عباس‌آباد می‌شود و این آب مورد استفاده کشاورزی قرار می‌گیرد گفت: در این زمینه باید بررسی و مطالعه لازم انجام شود که آیا این آب در حوزه بهداشتی مشکلاتی را ایجاد می‌کند یا خیر که نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد.

وی ادامه داد: همچنین از شهردار تهران درخواست می‌شود با توجه به اینکه در هیئت دولت حضور پیدا می‌کند مشکلات این کانال را از طریق دو وزیر بهداشت و درمان و نیرو پیگیری کند و به نتیجه برساند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به ساکنان برخی محلات در زیر دکل‌های برق فشار قوی گفت: متأسفانه در برخی مناطق با این مشکل روبه‌رو هستیم که نیاز به عزم جدی از سوی استانداری تهران، وزارت نیرو و دستگاه‌های مربوطه دارد تا کمک کنند این مشکل چند ساله در این دوره برطرف شود.

وی همچنین به فعالیت کارخانه سیمان تهران و برداشت‌های متعدد از کوه بی بی شهربانو اشاره کرد و گفت: متأسفانه در پی این برداشت‌ها آسیب‌ها و تخریب‌های جدی به این منطقه وارد شده است و با توجه به اینکه شهرداری تهران بنا دارد پارک مقاومت را در جنوب تهران و در این محدوده راه‌اندازی کند از بنیاد مستضعفان و به ویژه آقای فتاح درخواست می‌شود با عزم جدی در این ارتباط با شهرداری تهران همکاری کند تا یک مجموعه گردشگری قابل توجهی در این منطقه ایجاد شود.

اقراریان همچنین به اقدامات صورت گرفته در رابطه با موضوع حریم اشاره کرد و گفت: شورای ششم به طور ویژه به موضوع حریم وارد شده و جلساتی نیز در این بخش برگزار شده است و تقریبا از ابتدای مهرماه تا پایان بهمن ماه دو هزار و 933 مورد در حوزه حریم ورود داشته‌ایم که در این بخش 496 هکتار عرصه آزاد شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته صد در صد رشد اقدامات عملیاتی در حوزه حریم داشته‌ایم.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری دکل برق شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود