Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:25:33 GMT

دانشکده علوم پزشکی نیشابور در یک قدمی دانشگاه شدن

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۴۱۹۲

دانشکده علوم پزشکی نیشابور در یک قدمی دانشگاه شدن

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت بهداشت با ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه خبر داد و گفت: این مصوبه برای تایید نهایی باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد تا بعد به عنوان مصوبه نهایی به وزارت بهداشت ابلاغ و رسمیت نهایی پیدا کرده و بعد از سال‌ها انتظار، این مطالبه دیرینه مردم نیشابور محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:موضوع ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه علوم پزشکی، از مطالبات دیرینه مردم بوده و به جز مشهد که مرکز استان است و از سالیان قبل دانشگاه علوم پزشکی داشته، طی ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر شهرستان‌هایی مثل سبزوار، تربت حیدریه و گناباد هم از دانشکده به دانشگاه ارتقا یافتند و متاسفانه این ارتقاء به دلایل مختلف برای نیشابور که دومین شهر پر جمعیت استان بعد از مشهد است، محقق نشده است.

ارکانی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از همان ابتدای حضور در مجلس پیگیر آن بودیم، موضوع ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه است و حوزه تخصصی که در گام اول باید ارتقاء دانشکده به دانشگاه را تصویب کند، شورای گسترش آموزش عالی وزارت بهداشت است که تا الان، در این ۱۰ سال با این امر موافقت نشده بود.

وی افزود: بعد از پیگیری‌های مفصلی که انجام شد هفته گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد که ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی وزارت بهداشت و با دفاع خود وزیر بهداشت به تصویب رسیده و با آن موافقت شده است.

وی ادامه داد: این مصوبه به همراه سایر مصوبات، هفته جاری برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد و چنانچه در آنجا به تصویب برسد به عنوان مصوبه نهایی به وزارت بهداشت ابلاغ شده و رسمیت پیدا می‌کند.

عدم پیگیری‌های به موقع، علت تأخیر در برآورده شدن این مطالبه مردمی

ارکانی عدم پیگیری‌های به موقع را علت تأخیر در برآورده شدن این مطالبه مردمی ذکر کرد و توضیح داد: در دولت نهم و دهم با نگاه تمرکززدایی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌ شهرستان‌هایی که دانشکده علوم پزشکی داشتند و با رویکرد تقویت آن‌ها و به منظور عدم مراجعه مردم این شهرستان‌ها به تهران و مراکز استان‌ها برای بحث‌های درمانی و آموزش پزشکی، بحث ارتقاء دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها به دانشگاه مورد موافقت قرار می‌گیرد و در همین راستا شهرستان‌های سبزوار، ترت حیدریه و گناباد از این فرصت استفاده کرده و با پیگیری آن‌ها دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان‌ها به دانشگاه ارتقاء می‌یابد.

وی تصریح کرد: در مورد نیشابور ظاهرا در آن زمان پیگیری‌های خاص و ویژه در این رابطه صورت نگرفت و متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم، بحث ارتقاء دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشگاه تقریبا متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید نویدبخش این است که با همان نگاه تمرکز زدایی و با توجه ویژه به شهرستان‌های پر جمعیت غیر مرکز استان و استفاده از زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و اعضای هیأت علمی، این ارتقاء انجام شود و بر همین اساس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اولین دانشکده علوم پزشکی است که در حال حاضر در شورای گسترش آموزش عالی وزارت بهداشت با ارتقاء آن به دانشگاه، موافقت شده و امیدواریم این مصوبه هر چه سریع‌تر در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به تصویب برسد.

با ارتقاء دانشکده به دانشگاه بسیاری از نیازها و مطالبات مردم در حوزه پزشکی پوشش داده خواهد شد

ارکانی با اشاره به مزیت‌های ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه گفت: بسیاری از مردم برای موضوعات درمانی پیشرفته و عدم برخورداری شهرستان از تجهیزات و پزشک فوق تخصص، ناگزیر هستند به مرکز استان، تهران و یا حتی شهرهای اطراف مراجعه کنند اما با ارتقاء دانشکده به دانشگاه بسیاری از نیازها و مطالبات فعلی مردم از جمله نیاز به پزشک فوق تخصص، تجهیزات پزشکی و... که بعضا در شهرستان نیشابور بزرگ پوشش داده نمی‌شود، محقق خواهد شد.

وی افزایش جذب اعضای هیأت علمی جدید، افزایش تعداد رشته‌ها، افزایش تعداد دانشجویان، برگزاری سمینارها و همایش‌های علمی متعدد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، افزایش بودجه و اعتبارات اختصاص یافته و مصوب برای حوزه بهداشت، درمان و بیمارستان و افزایش زیرساخت‌های آموزشی پزشکی را از جمله مهمترین مزیت‌های ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه دانست.

ارکانی افزود: سال جاری برای اولین بار و باوجود اینکه هنوز دانشکده بودیم توانستیم حدود ۳۰ دانشجوی پزشکی جذب کنیم که قطعا ارتقاء دانشکده به دانشگاه به تثبیت و استمرار جذب دانشجوی پزشکی به صورت مستقل برای دانشگاه علوم پزشکی نیشابور کمک خواهد کرد؛ همچنین با ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه، دانشکده فعلی علوم پزشکی به چندین دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء خواهد یافت.

مسائل شخصی را به منافع عمومی مردم نیشابور بزرگ پیوند نزنید

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان  در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مطالبه دیرینه مردم که با نگاه ویژه دولت جدید و توجه ویژه به شهرستان‌ها و تمرکززدایی، مورد موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت بهداشت قرار گرفته به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به تصویب برسد و قطعا این امر باعث خوشحالی و مسرت مردم نیشابور خواهد شد.

وی تأکید کرد: چنانچه بعضی افراد با مدیریت و یا افرادی در مجموعه علوم پزشکی نیشابور مشکل دارند مسائل شخصی را به منافع عمومی مردم نیشابور بزرگ پیوند نزنند و با ممانعت از کارشکنی با دولت و مردم همراه شوند تا زمینه پیشرفت شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها علوم پزشکی نيشابور خبرهای شهرستان نیشابور ارتقاء دانشکده به دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء دانشکده تصویب برسد علوم پزشکی مردم نیشابور شهرستان ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی