Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: تا پیش از دستور رئیس جمهور از مجموع ۱۳۶ کیلومتر ساحل غرب مازندران، ۱۰۶ کیلومتر آن آزادسازی شده بود.

عبدالرضا سنگاری در نشست مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی، با بیان خبر فوق، اظهار کرد: دستور صریح و جهادی رئیس جمهور باعث شد عزم ما برای آزادسازی جدی تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگاری با ابراز تاسف از اینکه تاکنون چندین بار حریم ۶۰ متر آزادسازی شد اما بازهم مورد تجاوز و تصرف قرار گرفته است، افزود: بعد از دستور رئیس جمهور برخی دستگاه‌ها اقدام به آزادسازی کردند اما تعدادی از آن ها در حوزه غرب مازندران همکاری نمی کنند و در این خصوص با اشخاص حقیقی پرونده شکایت وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای برخی عرصه ها بدون مکاتبه با منابع طبیعی سند صادر شده که الان به مشکل برخورد کرده است، گفت: برای ۹۰ درصد سواحل غرب مازندران سند تک برگ صادر شده است همچنین برای ۱۰۰ درصد جنگل و مرتع سند صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران نوشهر با تاکید بر اینکه باید برای سواحلی که آزادسازی شده است برنامه داشت، تصریح کرد: گردشگری ساحلی یکی از بهترین برنامه ها برای سواحل آزاد سازی شده است.

سنگاری ادامه داد: تاکنون ۶۴ متقاضی برای سرمایه گذاری پیشنهاد داشته اند که ۴ قرارداد در نوشهر تنظیم شده است به عنوان مثال در منطقه خیرودکنار یک سرمایه گذار با ۲ هزار میلیارد تومان در زمین ۳.۶ هکتاری خود قصد سرمایه گذاری دارد.

وی از سال ۱۴۰۱ به عنوان سال خوب گردشگری برای غرب استان یاد کرد و گفت: اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران برای گردشگری ساحلی آمادگی کامل دارد که با شتاب بیشتری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر با بیان اینکه ۳۴ پروژه در حوزه آبخیز در حال اجرا است که ۱۰ مورد تاکنون مدیریت و احداث شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات بیشتری اختصاص یابد با سرعت بیشتری انجام خواهند شد و اگر اعتبار باشد در کل نقاط بحرانی رودخانه ها طرح اجرا می شود.

سنگاری با اشاره به اینکه طرح تفصیلی در طرح تنفس جنگل با تلاش سازمان جنگل ها و اداره کل منابع طبیعی آماده شده است و آغاز عملیات  ابتدای سال ۱۴۰۱ خواهد بود، ادامه داد: مرز بین منابع ملی و مستثنیات یکی از دغدغه های اصلی منابع طبیعی است و با وجود ۳ هزار کیلومتر مرز مشترکی که با اشخاص در غرب مازندران وجود دارد کار سختی در پیش داریم.

وی از ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در غرب مازندران خبر داد و افزود: بنچ مارک برای تثبیت مرز ملی منابع طبیعی بسیار کارساز است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران نوشهر تصریح کرد: قرار است ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه این اداره کل برای مدت سه سال جهت جنگل کاری، کمربند حفاظتی و تجهیزات اختصاص یابد.

در ادامه نشست، محسن مرادی صادق فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران نیز گفت: در مدت یازده ماهه امسال ۳۹ فقره با ۱۳۵ هکتار آتش سوزی در منطقه رخ داد که برای اطفای حریق در کنار حضور نیروهای بسیجی، مردمی و منابع طبیعی از بالگرد استفاده شد.

مرادی صادق با بیان اینکه در حوزه اجرای احکام قضائی مجموعا طی ۱۷۹ فقره حکم ۱۱۷ هکتار آزادسازی شد، ادامه داد: در حوزه کشفیات قاچاق نیز ۱۹۱ مترمکعب چوب آلات طی ۱۴۶ فقره حکم، کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آزادسازی سواحل مازندران مدیرکل منابع طبیعی کل منابع طبیعی غرب مازندران آزادسازی شد رئیس جمهور اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین