Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:51:07 GMT

معرفی انواع لوله و اتصالات فشار قوی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۴۵۵۳

معرفی انواع لوله و اتصالات فشار قوی

در واقع دلیل نامگذاری لوله و اتصالات فشارقوی مقاومت و دوام بسیار بالای آنها می‌باشد. - اخبار بازار -

معمولا این نوع لوله و اتصالات پرکاربرد با استفاده از فولاد و آلیاژهای مخصوص تولید می‎شوند. بیشترین کاربرد این لوله و اتصالات در صنایع برق نفت، گاز، پتروشیمی و آب و فاضلاب است. چرا که به دلیل خطرناک بودن و حساسیت بالای انجام فعالیت‌های مختلف در این صنایع می‌بایست از لوله و اتصالات فشار قوی دارای استاندارد استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه به معرفی انواع لوله‌های فشار قوی موجود در بازار می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع لوله های فشار قوی

همانطور که گفتیم لوله‌های فشار قوی دارای استفاده و کاربردهای بسیاری هستند. در واقع لوله مورد استفاده در خطوط لوله کشی با توجه به کاربرد و صنعت مورد نظر دارای جنس‌ و انواع مختلفی هستند. به طور کلی لوله‌های فشار قوی را از لحاظ جنس می‌توان به سه گروه لوله‌های پلی اتیلن، گالوانیزه ویا فولادی و مانیسمان تقسیم نمود. در ادامه به تفصیل درباره هریک از این نواع صحبت خواهیم نمود.

1. لوله‌های فشار قوی پلی اتیلن

ابتدا لازم است بگوییم که لوله‌های پلی اتیلن به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند.

لوله‌های دوجداره با نام لوله‌های ثقلی نیز شناخته می‌شوند. بیشترین کاربرد این لوله‌ها در خطوط لوله کشی و شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب و بدون وجود فشار داخلی می‌باشد.  لوله کاروگیت  یکی از انواع پرکاربرد لوله‌های دوجداره محسوب می‌شود.

لوله‌های تک جداره با نام لوله‌های تحت فشار و فشار قوی نیز شناخته می‌شوند. لوله‌های تک جداره دارای کاربردهای فراوان در شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب، نفت و گاز، کشاورزی، صنعت برق و مخابرات و… می‌باشند. لازم به ذکر است که لوله و  اتصالات یو پی وی سی  یکی از انواع پرکاربرد لوله‌های و اتصالات فشار قوی می‌باشند.

قیمت لوله پلی اتیلن  با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع متریال اولیه مورد استفاده، میزان کیفیت تولید، سایز لوله، قطر و ضخامت لوله تعیین می‌شود. در واقع برای کارخانه تولیدی تفاوتی ندارد که طول و ضخامت لوله‌ انتخابی شما چقدر است بلکه مقدار متریال مورد استفاده در هر متر لوله اهمیت دارد.

علاوه بر این قیمت لوله پلی اتیلن به فشار کاری آن نیز بستگی دارد. به این معنا که هرچه لوله فشار کاری بالاتری باشد وزن و در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

نکته: هنگام خرید لوله پلی اتیلن فشار قوی حتما به نوع متریال‌های اولیه مورد استفاده، اعتبار و تجهیزات کارخانه و از همه مهم‌تر استانداردها توجه نمایید.

2. لوله‌های گالوانیزه

این نوع لوله‌ها سفید رنگ هستند که نشان از جنس گالوانیزه آن‌هاست. لوله‌های گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد ساخته می‌شوند و در صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. در این صنایع با توجه به فشار بالای سیالات نیاز به لوله و اتصالات فشار قوی با تحمل فشار و حرارت بسیار بالا دارند. این لوله‌ها دارای طول عمر بسیار زیادی هستند به همین دلیل در صنایع مختلف به کار برده می‌شوند.

3. لوله‌های مانیسمان

لوله‌ها مانیسمان یا بدون درز یکی از انواع لوله‌های فشار قوی هستند. این نوع لوله‌ها به دلیل نداشتن درز در صنایع برای انتقال سیال‌ها، نفت و گاز و … به کار برده می‌شوند. علت استفاده از این نوع لوله‌ها در جریانات فشار قوی، استحکام و مقاومت بسیار زیاد آن‌هاست. این لوله‌ها در صنایعی مانند پتروشیمی، نفت و گاز، خودروسازی و قطعه‌سازی کاربرد زیادی دارند.

لوله و اتصالات فشار قوی در چه بخش‌هایی کاربرد دارند؟

 

در بسیاری از صنایع برای جابه‌جایی یا انتقال مواد مختلف از لوله و اتصالات فشار قوی استفاده می‌شود. این نوع اتصالات کاربردهای مختلفی در بخش‌های مختلف صنایع دارند. ممکن است بپرسید چرا از اتصالات فشار قوی در این صنایع استفاده می‌شود که پاسخ واضح است. به دلیل اینکه انتقال سیال فشار زیادی را به لوله و اتصالات وارد می‌کند، در نتیجه باید از اتصالات فشار قوی استفاده کرد.

توجه داشته باشید، زمانی که سیال با فشار در لوله‌های حرکت می‌کند، حرارت آن‌ نیز بالاتر می‌رود در نتیجه این نوع لوله و اتصالات باید در مقابل حرارت زیاد نیز مقاوم باشند. این نوع اتصالات، فولادی، پلی اتیلن یا گالوانیزه هستند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با صنایعی که از این لوله و اتصالات استفاده می‌کنند، آشنا کنیم پس با ام در ادامه این مقاله همراه باشید.

لوله و اتصالات فشار قوی در صنایع نفت و گاز برای انتقال نفت، گاز و دیگر مشتقات آن‌ها، در صنایع آب و فاضلاب برای انتقال فاضلاب شهری به بسترهای خارج از شهر، در صنعت پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنعت پلاستیک و همچنین در صنایعی که سیالات حساس دارند، به کار برده می‌شوند.

مزایای استفاده از لوله‌های فشار قوی در صنایع مختلف

 

از ویژگی‌های بسیار مهم و اصلی لوله و اتصالات فشار قوی می‌توان به تحمل فشار و حرارت بسیار بالا اشاره کرد که نشان از مقاومت بسیار بالای این لوله و اتصالات دارد.

این لوله و اتصالات از دمای 252- سانتی‌گراد تا 649 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند و توانایی تحمل فشاری در حدود 150000 پوند بر اینچ مربع را دارد. لوله و اتصالات فشار قوی پلی اتیلن نیز توانایی تحمل دما از 70- درجه سانتی‌گراد تا 80 درجه سانتی‌گراد را دارد. همین مقاومت باعث می‌شود که در صنایع مختلف پرکاربرد باشد.

از دیگر ویژگی‌های این لوله و اتصالات می‌توان به تنوع جنس آن‌ها اشاره کرد. اما مقاوم‌ترین جنسی که در این لوله‌ها وجود دارد فولاد ضد زنگ 316 سرد شده می‌باشد.

لوله و اتصالات فشار قوی دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند. همچنین در مقابل زنگ‌زدگی، خوردگی، پوسیدگی و مواد شیمیایی کاملا مقاوم هستند.

همانطور که گفتیم لوله و اتصالات فشار قوی دارای انواع مختلفی هستند و جنس‌های متنوعی نیز دارند. صنایع با توجه به نیاز و همچنین نوع سیال عبوری از این لوله و اتصالات، لوله‌های مورد نظر خود را تهیه می‌کنند. اینکه بگوییم صنایع مختلف از لوله و اتصالات فشار قوی یکسانی استفاده می‌کنند کاملا اشتباه است. شما می‌توانید برای خرید انواع لوله و اتصالات به وب‌سایت بازرگانی سداب به آدرس sadabco.com مراجعه نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لوله و اتصالات فشار قوی لوله و اتصالات لوله های فشار قوی فشار قوی دارای مورد استفاده نوع لوله صنایع مختلف لوله ها فشار قوی سانتی گراد انواع لوله پلی اتیلن نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی