Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@11:20:04 GMT

بازی ششم شماره‌های 7 و 8

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۴۸۵۰

بازی ششم شماره‌های 7 و 8

وقتی در ابتدای لیگ دوازدهم قلعه‌نویی برای بار سوم به استقلال برگشت، در برابر سؤالات زیادی که نسبت به بازگشت مجیدی از او می‌شد گفت: «شفاف بگویم مجیدی را نمی‌خواهم.»

روزنامه ایران: بازی استقلال و گل‌گهر شاید در ظاهر یک بازی درون خانوادگی میان استقلالی‌های فعلی و سابق به نظر برسد اما در باطن یک جنگ تمام‌عیار بین 2 تیم بخصوص برای سرمربیان آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی که در سال‌های نه چندان دور به عنوان سرمربی و بازیکن در استقلال و تیم ملی کنار هم بودند و پیش از آن هم، دوران پرفراز و نشیبی را هم با یکدیگر پشت‌سر گذاشتند. آنها تا پیش از سال 87 با یکدیگر همکاری نداشتند. قلعه‌نویی سال 76 از فوتبال خداحافظی کرد و دقیقاً همان سال، مجیدی برای نخستین بار پیراهن استقلال را پوشید و در دوره‌ای که قلعه‌نویی در سال 81 به عنوان مربی موقت و سال‌های 82 تا 85 سرمربی استقلال بود، مجیدی در امارات بازی می‌کرد تا اینکه فرهاد در لیگ هفتم برای کمک به زنده‌یاد ناصر حجازی به استقلال برگشت و قلعه‌نویی در پایان همان فصل سرمربی آبی‌پوشان شد ولی مجیدی تقریباً در برنامه‌های تاکتیکی قلعه‌نویی جایی نداشت. البته ژنرال در دوران سرمربیگری‌اش در تیم ملی، فرهاد را دعوت کرد ولی چندان از او استفاده‌ نکرد.

وقتی در ابتدای لیگ دوازدهم قلعه‌نویی برای بار سوم به استقلال برگشت، در برابر سؤالات زیادی که نسبت به بازگشت مجیدی از او می‌شد گفت: «شفاف بگویم مجیدی را نمی‌خواهم.» این در حالی است که مجیدی به واسطه عملکردش در 2 سال گذشته و خصوصاً گلزنی در دربی‌ها به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود اما قلعه‌نویی نسبت به او اعلام بی‌نیازی کرد. صحبتی که به نوعی باعث آغاز یک جنگ علنی شد و مجیدی هم با اعلام خداحافظی از فوتبال بیانیه‌ای علیه قلعه‌نویی نوشت و عنوان کرد که شاگرد مکتب ناصر حجازی است و حاضر نیست با هرکسی کار کند. در ادامه فشار هواداران استقلال باعث شد تا در نقل و انتقالات نیم فصل همکاری آنها دوباره در استقلال شکل بگیرد و امیر و فرهاد با بستن پرونده اختلافات گذشته، همکاری دوباره‌ای را از سر گرفتند که حاصل آن قهرمانی استقلال در لیگ و صعود به مراحل بالا در لیگ قهرمانان آسیا بود. در آن روزها، مجیدی به عنوان یار جانشین وارد زمین می‌شد و به مراتب تأثیرگذارتر از زمان‌هایی بازی می‌کرد که از ابتدا به زمین می‌رفت. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه مجیدی در لیگ سیزدهم و در بازی با مس کرمان، تصمیمی غیر‌منتظره گرفت و با بوسیدن چهار گوشه زمین ورزشگاه آزادی خداحافظی کرد. موضوعی که حتی قلعه‌نویی هم از آن بی‌اطلاع بود. استقلال لیگ سیزدهم و چهاردهم را با نتایجی ضعیف به پایان رساند و در این شرایط، مجیدی انتقادهای تندی به قلعه‌نویی کرد و نیمکت او را «بی‌کفایت‌ترین کادر فنی تاریخ باشگاه» نامید!


فرهاد همیشه برنده مقابل امیر

در ادامه این دو نفر، تقابلی با هم نداشتند تا اینکه در لیگ هجدهم فرهاد به عنوان دستیار وینفرد شفر به استقلال برگشت و به همراه آبی‌پوشان پیروزی 1-0 برابر سپاهان امیر را در اصفهان تجربه کرد. در لیگ نوزدهم که مجیدی جانشین آندره آ استراماچونی شد، تیم او در هفته بیست و هشتم برابر سپاهان قرار گرفت و در حالی 2-1 پیروز شد که قلعه‌نویی به خاطر بیماری در اصفهان مانده بود و به همراه اصفهانی‌ها به تهران نیامد. هیس نشان دادن مجیدی در پایان آن مسابقه، بسیار خبرساز شد و او مخالفانش را به سکوت دعوت کرد. فرهاد و امیر، 9 روز بعد و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، با یکدیگر دیدار کردند. قلعه‌نویی پس از رفع بیماری، این بار به آزادی آمده بود و کنار زمین و روی صندلی پلاستیکی نشست و تیمش را هدایت کرد. دیداری که استقلال آن را هم با 2 گل وریا غفوری و علی کریمی برنده شد و قلعه‌نویی که برای دومین بار به شاگردش باخته بود، همان شب نیز با انتشار بیانیه‌ای، از هدایت سپاهان کناره‌گیری کرد. قلعه‌نویی که در لیگ بیستم هدایت گل‌گهر را برعهده گرفت، دیدار رفت لیگ را به استقلال تحت هدایت محمود فکری باخت ولی در مسابقه برگشت، مقابل استقلالی قرار گرفت که دوباره مجیدی را روی نیمکتش داشت. این دیدار هم با گل‌های محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی‌پور 2-0 به سود آبی‌ها به پایان رسید تا فرهاد برای سومین بار از سد استاد خود بگذرد. استقلال و گل‌گهر در ادامه و در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. سیرجانی‌ها در آن دیدار، با گل امین پورعلی پیش افتادند ولی آبی‌ها با 2 ضربه پنالتی که غفوری آنها را گل کرد، 2-1 به پیروزی رسیدند. قلعه‌نویی بعد از آن بازی از تصمیمات وحید کاظمی داور بازی بشدت انتقاد کرد که محرومیت او را نیز در پی داشت. تقابل پنجم امیر و فرهاد هم بازی رفت همین فصل بود که قلعه‌نویی به دلیل محرومیت 3 ماهه، کار را از روی سکوها دنبال می‌کرد. پیش از آغاز آن بازی، ناظر مسابقه اعلام کرد که رودی ژستد و کوین یامگا حق بازی برای استقلال را ندارند. موضوعی که مجیدی در نشست خبری بعد از بازی در واکنش به آن گفت: «وقتی دستیارم از من پرسید چند بازیکن با خودمان به سیرجان ببریم؟ گفتم هرچه بازیکن داریم، ببریم. این اتفاقی که افتاد برای من قابل پیش‌بینی بود. بالاخره می‌دانم با کی بازی دارم!» آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما گل‌گهر به دلیل استفاده غیرمجاز از اریک باگناما، 3 -0، بازنده اعلام شد. فرهاد و امیر حالا در ششمین تقابل خود باید به مصاف هم بروند و باید دید این جدال جذاب چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

برش

مجیدی: به خاطر یزدانی و مرادمند قهرمان می‌شویم

سرمربی استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل گل‌گهر گفت: «بازیکنان من با وجود مشکلات روز به روز بهتر شدند و توقعات را بالا بردند. تیم ما پس از ۵ پیروزی پشت‌سر هم، یک تساوی مقابل نساجی گرفت و بعد از آن بازی حال تیم ما گرفته شد و این مشخص است که توقعات بالا رفته است. هدف اصلی من و بازیکنانم قهرمانی است حتی اگر دو بازیکن ما را به لیگ یک ببرند. یزدانی و مرادمند بازیکنان مورد علاقه و مثل چشمان من بودند. به‌خاطر آنها هم که شده قهرمان می‌شویم. الان دو مدافع ما جدا شده‌اند و سخت است که بخواهیم هماهنگی‌های لازم را پس از جدایی این دو بازیکن انجام دهیم. ما این مسائل را فراموش می‌کنیم و من این چیزها را برای خودم انگیزه می‌دانم. شما مطمئن باشید فرهاد مجیدی آدمی نیست که بخواهد جا بزند.» فرهاد مجیدی درباره سیلوا، مدافع جدید برزیلی استقلال خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شده بود و باید بازیکن آزاد جذب می‌کردیم، مقداری محدودیت داشتیم و به این نتیجه رسیدیم این بازیکن می‌تواند به ما کمک کند.» سرمربی استقلال درباره تقابل تیمش مقابل گل‌گهر هم صحبت کرد: «گل‌گهر تیم بسیار خوبی است و بازی حساسی داریم. در این بازی‌ها موقعیت کمتر ایجاد می‌شود و تیمی برنده است که بتواند از موقعیت‌های خود استفاده کند.»

قلعه‌نویی: بازی با استقلال یک فینال مانند بازی‌های قبلی است

سرمربی گل‌گهر پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال اظهار داشت: «این هم یک فینال مانند چند بازی قبل ما است. شرایط جدول هم برای ما و هم برای آنها حساس است. ما می‌خواهیم به تیم‌های بالاتر نزدیک شویم و تیم‌های پایین‌تر نیز ما را تعقیب می‌کنند. استقلال در کورس قهرمانی است و به این امتیاز نیاز دارد. امیدوارم بازی خوبی برگزار شود. از تک‌تک بازیکنان‌مان تشکر می‌کنم به خاطر اینکه در این 4 هفته زحمات زیادی کشیدند. بخصوص بعد از آن اتفاقی که افتاد، شاید کمتر تیمی می‌توانست برگردد ولی با لطف خدا و اهل بیت(ع) این بچه‌ها با تلاشی که داشتند، مجموعه خوب باشگاه گل‌گهر و همکارانمان توانستیم تا حدودی خودمان را بازیابی کنیم و نتایج خوبی بگیریم. از 4 بازی گذشته 10 امتیاز گرفتیم و شرایط‌مان بهتر شده است.» امیر قلعه‌نویی تصریح کرد: «در این چند روز روی نقاط ضعف و قوت استقلال کار کردیم. امیدوارم بچه‌ها فرامین تاکتیکی را در نظم و ساختار دفاعی به نحو احسن انجام بدهند و همچنین از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم نهایت استفاده را ببرند.» او درخصوص غایبان تیمش در بازی امروز گفت: «ما هفته‌های گذشته هم محروم و هم مصدوم داشتیم اما خدا را شکر برای این بازی همه بازیکنان هستند.»
 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استقلال برگشت قلعه نویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد محمدی به‌عنوان اصلی‌ترین مهاجم فصل استقلال که با پوشیدن شماره هفت آبی‌پوشان، از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم نیز محسوب می‌شود، با زدن 6 گل بهترین گلزن فصل آبی‌ها است و بلانکوی آرژانتینی با 5 گل پشت سر او قرار گرفته است.

محمدی در شرایطی موفق شده 6 گل برای استقلال به ثمر برساند که هر شش گل برای آبی‌های پایتخت‌نشین در ورزشگاه آزادی به ثمر رسیده و این مهاجم هنوز موفق نشده در خارج از خانه برای استقلال گلزنی کند.

او در این زمینه در جدول گلزنان در رده دوم قرار گرفته و تنها رحمان جعفری مهاجم سابق شمس آذر قزوین و فعلی تراکتور است که توانسته 7 گل در بازی‌های خانگی به ثمر برساند تا از محمدی پیشی گرفته باشد.

البته این موضوع باعث قوت قلب نکونام در ادامه مسیر خواهد شد چرا که 3 بازی از 5 مسابقه باقی‌مانده استقلال در پایان فصل قرار است در خانه برگزار شود که این سه حریف قرار است تیم‌های ذوب‌آهن، فولاد و گل‌گهر باشند که در مسائل دفاعی، از تیم‌های مستحکم و سازمان‌دهی شده لیگ محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس
  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • واکنش قلعه‌نویی به جدایی مطهری از تیم‌ملی؛ موفق باشی حمید جان + عکس
  • عکس| پیام ویژه قلعه نویی برای حمید مطهری
  • پیام سرمربی تیم ملی به حمید مطهری (عکس)
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی
  • شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد