Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به روند آزادسازی سواحل گفت: تقریباً ۹۹.۵ درصد از سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بودند، آزاد شده‌اند.

سید صولت مرتضوی در حاشیه آیین کشت نهال در خرمشهر که امروز (۱۵ اسفندماه) در جریان اولین روز سفر وی به خوزستان انجام شد، با اشاره به روند آزادسازی سواحل اظهار کرد: تقریباً ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بودند، آزاد شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در گام دوم، آزادسازی بخشی از سواحل و حریم رودخانه‌ها که در اختیار بخش خصوصی است و به نوعی سواحل را تصرف کرده‌اند، به تدریج و با همکاری استانداران استان‌های ساحلی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال انجام است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص برنامه دولت در زمینه احداث مسکن در سال آینده نیز گفت: دولت برای هر سال ساخت یک میلیون مسکن را برنامه‌ریزی کرده است که بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی، تاکنون شرایط احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کلانشهرها، شهرهای متوسط و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فراهم شده است و کار باقوت در حال پیش رفتن است. امیدواریم این وعده احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال محقق شود.

وی با اشاره به روز درختکاری نیز افزود: منابع طبیعی مقوم محیط زیست است اما متأسفانه سال‌ها است خوزستان با ناملایمات زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها مواجه است که یکی از راه‌های علاج آن، توسعه درختکاری است بنابراین امروز با حضور مسئولان خوزستان توفیق داشتیم به آبادان و خرمشهر بیاییم و این درخت را به عنوان یادگار، کشت کنیم.

مرتضوی گفت: امیدواریم در چارچوب اینکه فرهنگ منابع طبیعی یعنی فرهنگ توسعه و حفظ منابع طبیعی باید به معارف تبدیل شود، همه با هم برای تقویت ایران قوی اسلامی به فرهنگ درختکاری اهتمام بورزیم.

وی در خصوص پروژه کمربند سبز آبادان و خرمشهر نیز گفت: بر اساس اسناد آمایشی، برنامه وجود دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی به دنبال این است که اسناد آمایشی را از بایگانی خارج کند و بر این اساس در هر منطقه و استان اقدامات مناسب را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان معاون اجرایی رییس جمهور آزادسازی سواحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی