Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:00:58 GMT

کاشت گیاه «پاپایا» برای دومین‌بار در نی‌ریز

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۴۹۷۷

کاشت گیاه «پاپایا» برای دومین‌بار در نی‌ریز

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بصیری گفت: کاشت این محصول به‌صورت گلخانه‌ای و در سطح پنج هزار متر مربع در خردادماه سال جاری انجام شده است.

به‌گفته وی رقم این گیاه از نوع Red Lady است وزمانی که به ارتفاع یک متری می‌رسد؛ شروع به گل‌دهی می‌کند و معمولاً ۱۲ ماه پس از کاشت، اولین محصول آن به‌دست‌می‌آید.

او تصریح‌کرد: پاپایا که در ایران به خربزه‌درختی معروف شده؛ میوه‌ای استوایی است؛ گیاهی دوپایه بوده و با بذر تکثیر می‌شود که نیاز به دما و رطوبت بالا دارد؛ شبیه به انبه و بامزه شیرین است و بسته به شرایط، هر درخت ۲۰ تا ۱۰۰ عدد میوه تولید می‌کند که وزن هر کدام، ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز یادآور شد: این محصول گلخانه‌ای از نوع رقم پاکوتاه بنگالی، در سال ۱۳۹۹، برای نخستین‌بار در فارس و نی‌ریز به‌ثمر نشست و این استان را در چرخه تولیدکنندگان جهانی میوه پاپایا قرارداد.

بصیری همچنین اضافه‌کرد: خربزه درختی بومی مناطق گرمسیری آمریکا و مکزیک است و در کشورهای هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود که کاشت آن در ایران برای اولین بار در شهر یزد انجام‎شد و دارای خواص فراوانی چون، تقویت سیستم ایمنی، گوارش، بینایی و کنترل قندخون است.

کد خبر 5439944

منبع: مهر

کلیدواژه: فارس گل و گیاه جهاد کشاورزی فارس شهرستان نی ریز ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گردشگری گرد و غبار ایلام مشهد جهاد تبیین خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اقدامات هوشمندانه پلیسی از اقدام مجرمانه فردی در زمینه راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد این فرد با راه اندازی این مرکز اقدام به دخالت در امور پزشکی از طریق ارائه خدمات زیبایی و کاشت مو به شهروندان می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از محل موفق به کشف مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی و یک دستگاه کاشت مو شدند.

وی با اشاره به پلمب محل و معرفی متصدی مرکز به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد برای مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی قبل از هرچیز از اعتبار و داشتن مجوز آن مرکز اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت غیر قانونی در این زمینه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6093262

دیگر خبرها

  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم