Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:19:26 GMT

اردوی راهیان نور گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۵۰۹۸

اردوی راهیان نور گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار مهر، علی گودرزی صبح یکشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در برنامه‌های مرتبط با شهدا، اظهار کرد: همه اقشار در برنامه‌ها ایثار و شهادت دیده شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ایثار و شهادت باید با قدرت و سرعت بیشتر انجام شود، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دارند که ضروری است از این اعتبارات در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور فرصتی مؤثر برای ترویج این فرهنگ است، عنوان کرد: برنامه ریزی لازم و حلقه تکمیلی این اردوها در استان باید تهیه، تدوین و برنامه ریزی شود.

گودرزی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای اردوهای راهیان نور تأمین شود، ادامه داد: گفتمان ایثار و شهادت باید به یک جریان فکری در جامعه تبدیل شود.

وی به ظرفیت اتحادیه‌های دانش آموزی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: این اتحادیه‌ها از لحاظ اعتباری با مشکل مواجه هستند که باید این مهم رفع گردد.

تبلیغ سیره شهدا در جامعه وظیفه همگانی است

حجت الاسلام اسحاق سعیدی در ادامه این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه رسالت همه تبلیغ سیره شهدا است، اظهار کرد: دانش آموزان، دانشجویان و گاهی طلاب و اهل سخن ما شهدا را نمی‌شناسند.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید آثار فرهنگی همچون فیلم و کتاب در خصوص سیره شهدا تهیه شود، تصریح کرد: با تهیه آثار فرهنگی باید شهدا را به جامعه معرفی کنیم.

وی به هجمه دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باید با تولید محتوای مناسب با این هجمه‌ها باید مقابله کرد.

حجت الاسلام سعیدی بیان اینکه خدمات عام المنفعه به جامعه عشایری ارائه شود، مطرح کرد: ۱۰ هزار خدمت که در استقبال از کنگره ملی شهدای عشایری انجام می‌شود باید قابل مشاهده باشد.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ۸۰ شهید طلبه در چهار محال و بختیاری وجود دارد که نیاز است این شهدا به جامعه معرفی شوند.

کد خبر 5439891

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران حجت الاسلام سعیدی علی گودرزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استانداری چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گردشگری گرد و غبار ایلام مشهد جهاد تبیین خراسان رضوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است