Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای پاسخ به مطالبات رئیس دستگاه قضا در خصوص رفع دغدغه‌های مردم در بازار سرمایه بورس سامانه‌های نظارتی و آموزش همگانی تقویت شده و سفارش های خرید و فروش در اختیار همگان قرار می‌گیرد. خبرگزاری میزان - دستگاه قضا همواره بر حفظ حقوق عامه اهتمام ویژه‌ای داشته است که یکی از مصادیق آن حفظ و صیانت از سرمایه‌های مردم و موضوع مهم و چالش برانگیز بورس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، رئیس قوه قضاییه در پانزدهم آذرماه سال جاری در جلسه شورای عالی قضایی، سازمان بازرسی کل کشور را مامور رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی در بازار سرمایه کرد.

در این جلسه رئیس دستگاه قضا به اهمیت رسیدگی به وضعیت بورس تاکید کرد و افزود: مسأله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به نظر من کفایت نمی‌کند و عقیده دارم بسیاری از موضوعات را اگر یک‌بار دنبال شوند و سپس رها شوند ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید.

وی همچنین در رابطه با لزوم بروزرسانی گزارش‌های قبلی خاطرنشان کرد: کماکان به ذهن می‌رسد و قرائن و شواهد این گونه حکایت می‌کند یک روال عادی و متعارف در بورس رقم نمی‌خورد، بنابراین بار دیگر رسیدگی به این موضوع را درخواست می‌کنم. دستور مکتوب این موضوع به رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم ابلاغ شد، گزارشات قبلی خود را به روز کرده و این موضوع را دنبال، پیگیری و تعقیب کنید تا اگر تخلف و جرمی صورت گرفته است به هیچ وجه قابل بخشش و اغماض نیست.

رئیس دستگاه قضا در رابطه با پیگیری جرایم و تخلفات صورت گرفته در بورس، تاکید کرد: تعداد کثیری از مردم ما اعتماد کردند و پول خود را وارد بورس کردند و حالا متضرر شده اند. بخشی از این ضرر‌ها در بورس طبیعی است، زیرا باید آموزش می‌دیدند و توجه و رعایت می‌کردند اما به هر صورت بسیاری از افراد تقریبا هستی خود را وارد بورس کردند و با مشکل جدی مواجه شدند؛ بنابراین بازرسی کل کشور به گزارش‌های قبل اکتفا نکنند و این موضوع را به صورت جدی دنبال و پیگیری کنید و اگر تخلف و جرمی رخ داده بود آن را به دادگستری و مسئولان ذی ربط گزارش کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با لزوم شفاف سازی‌ها برای عامه مردم نیز اظهار کرد: دادستان کل کشور هم این موضوع را رها نکنند و در شورا‌های عالی بورس و سایر جلسات مجدد آن را پیگیری کنند. فرضا اگر مشخص شد هیچ اشکالی هم وجود نداشت باز هم برای مردم به صورت شفاف روشن شود، در حال حاضر برای مردم این ذهنیت وجود دارد که تخلفاتی صورت گرفته است. اگر پس از بررسی مشخص شد هیچ چیز خلافی وجود ندارد، مسئولین ذی ربط برای مردم شفاف آن را توضیح دهند.

پس از این دستور رئیس عدلیه، در بیستم آذرماه سال جاری رئیس دستگاه قضا در دیدار با هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگی کامل قوه قضاییه برای کمک به دولت و سازمان بورس برای رفع آسیب‌ها و مشکلات بورس خبر داد.

همچنین، ۱۸ بهمن ماه سال جاری در نشست شورای عالی قضایی، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس پیرامون موضوعات مختلف، ماموریت داد و به ضرورت و اهمیت همکاری سازمان بازرسی با «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه» اشاره و خاطر نشان کرد: نوسانات بازار بورس و افت و کاهش شاخص‌ها و زیان دیدن و متضرر شدن بخشی از سرمایه‌گذاران و مردم، از دلایلی هستند که اهمیت و ضرورت همکاری و مساعدت به «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه» را دو چندان می‌کند.

اواسط بهمن ماه سال جاری نیز رئیس عدلیه در نشستی با اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس، توصیه‌های عملیاتی و مهمی را به اعضای هیئت تحقیق و تفحص از بورس مطرح و تاکید کرد که اعضای این هیئت مصادیق تخلفات بورسی در سال‌های گذشته را فوراً به دستگاه قضائی ارسال کنند.

در راستای پاسخ به مطالبات رئیس دستگاه قضا در خصوص رفع دغدغه‌های مردم در بازار سرمایه بورس، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جدیدترین جلسه خود، ضمن تاکید بر لزوم تقویت سامانه‌های نظارتی و آموزش همگانی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی هر سهم نه از میزان عمق مظنه‌ها (سفارش‌های خرید و فروش) بلکه از عوامل کلان اقتصادی و عوامل بنیادین مرتبط به هر شرکت تعیین می‌شود، تصمیم گرفته است که عمق مظنه در اختیار همگان قرار بگیرد و همه معامله‌گران آنلاین نیز بتوانند این خدمت را از کارگزاران خود دریافت کنند.

همچنین هیئت مدیره جدید سازمان بورس و اوراق بهادار عزم راسخ بر ایجاد شفافیت بیشتر شرکت‌ها و معاملات داشته و در این راستا تاکید دارد که کیفیت افشائات شرکت‌ها در کنار کمیت آن‌ها باید ارتقا یابد و در راستای نظارت بهتر و دقیق‌تر نسبت به رونمایی از نسخه جدید سامانه نظارت که ارتقا یافته سامانه قبلی است و اتاق مانیتورینگ در ساختمان جدید اقدام خواهد کرد.

همانطور که در دوره جدید تسهیل در ارائه مجوز نهاد‌های مالی صورت گرفته و تعداد مجوز‌های صادر شده در دوره جدید قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نیست، انتظار می‌رود، نهاد‌های مالی نیز حرفه‌ای‌تر عمل کرده و از این موضوع مطلع باشند که در کنار صدور مجوزها، میزان و کیفیت نظارت بر نهاد‌های مالی نیز افزایش یافته و هر اقدامی که متعارض با رعایت حق و حقوق سرمایه‌گذاران باشد، رصد و رسیدگی خواهد شد.

از دیگر مطالبات مطروحه تعیین چارچوب نظارتی ناظرین بازار بوده که در این راستا نیز دستورالعمل مربوطه تدوین شده و به‌زودی نهایی خواهد شد. در خصوص معاملات پیش‌دستانه در برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز، سامانه‌های نظارتی به آلارم‌ها در این خصوص تجهیز شده‌اند. بیشتر بخوانید: ۶ اقدام قضایی علیه مسببین وضع موجود بورس در پی دستور رئیس قوه قضاییه/ مأموریت رئیس عدلیه به دادستان‌های سراسر کشور برای نظارت ویژه بر شبکه توزیع محصولات در آستانه عید نوروز انتهای پیام/ برچسب ها: بورس قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بورس قوه قضاییه سازمان بازرسی کل کشور هیئت تحقیق و تفحص رئیس دستگاه قضا سازمان بورس بازار سرمایه قوه قضاییه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده در ۲ روز با هدف کسب مهارت و افزایش توان علمی دانشجویان با همت انجمن علمی مدیریت، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد بابل و همکاری سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، برگزار شد.

اساتید این حوزه، سرفصل‌هایی همچون مفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری، آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مفاهیم پایه در تحلیل تکنیکال و بنیادی و آشنایی با سایت کدال و تی‌اس‌ای را تدریس کردند.

خلیل قنبری، دبیر انجمن علمی مدیریت دانشگاه آزاد واحد بابل ضمن اعلام مثبت بودن برگزاری دوره، گفت: براساس نظرسنجی انجام شده از شرکت‌کنندکان، نشان از آن دارد که مورد استقبال دانشجویان واقع شده و تقاضای ادامه برگزاری دوره‌های بیشتر را دارند.

وی ادامه داد: از اعضای انجمن برای هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌ها، قدردانی می‌کنم و از ریاست واحد، معاونت، اساتید، مسئولین مربوطه، سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، کمال تشکر را در حمایت و برگزاری این دوره‌ها را دارم.

قنبری خاطرنشان کرد: استقبال شرکت‌کنندگان از برگزاری دوره، سبب ایجاد انگیزه بیشتر بین اعضای انجمن در انجام برنامه‌های مرتبط شد و امیدوارم بتوانیم، هر چه بیشتر در ارتقا علمی دانشجویان با بهره‌گیری از اساتید و مسئولین، گام برداریم.

خبرنگار: ساراسادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229186 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز بورس

دیگر خبرها

  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟