Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@01:29:28 GMT

ادامه دو دستگي سياسي در ليبي

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۵۳۷۷

خبرگزاری آریا-دبیرکل سازمان ملل به منظور تسریع روند برگزاری انتخابات با رئیس دولت وحدت ملی لیبی، تلفنی رایزنی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با عبدالحمید الدبیبه، راه‌های برگزاری انتخابات شفاف و گسترده در سریع‌ترین زمان ممکن در لیبی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش در این تماس تلفنی نگرانی عمیق خود نسبت به دودستگی و قطب بندی شدید سیاسی در لیبی که ثبات، امنیت و رفاه شهروندان لیبیایی را تحت تاثیر قرار داده، ابراز کرد.
وی همچنین بر اجرای گفتگوهای سازنده و فوری میان همه طرف‌های سیاسی درگیر با هدف یافتن راهی جهت خروج از بحران سیاسی فعلی لیبی تاکید کرد.
دولت وحدت ملی لیبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که الدبیبه با دبیرکل سازمان ملل تلفنی گفتگو کرده است.
براساس این بیانیه، در این تماس تلفنی وضعیت سیاسی لیبی و راه‌های حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای تکمیل هرچه سریع‌تر روند انتخابات به منظور حفظ ثبات و صلح در لیبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پس از آنکه پارلمان لیبی تصمیم به انتخاب نخست وزیر جدید گرفت و فتحی پاشاغا را برای این سمت معرفی کرد، این کشور دچار شکاف و دوگانگی سیاسی شدیدی شد؛ عبدالحمید الدبیبه تصمیم پارلمان کشورش مبنی بر اتمام دوره نخست وزیری خود را نپذیرفته و از تحویل کاخ نخست وزیری به پاشاغا خودداری کرده است.
الدبیبه معتقد است که نتایج مجمع گفتگوی لیبی (موافقتنامه سیاسی)، مدت فعالیت دولت انتقالی را 18 ماه تعیین کرده است که تا سال 2022 امکان تمدید را دارد.
از سوی دیگر واشنگتن از عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت وحدت ملی لیبی و فتحی پاشاغا، نخست وزیر منتخب پارلمان این کشور خواسته تا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را در اسرع وقت در این کشور برگزار کنند.
ریچارد نورلاند، سفیر ایالات متحده آمریکا در لیبی در توییتر خود نوشت: در راستای تنش‌های سیاسی جاری در لیبی، با الدبیبه و پاشاغا تماس گرفتم و مطمئن هستم که هر دو رهبر تمایل دارند از تشدید خشونت جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لیبی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پنج روز پس از کنار گذاشتن وظایف عمومی خود بمنظور تامل در مورد ادامه کار در این سمت، گفت که استعفا نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سانچز امروز دوشنبه گفت که پنج روز پس از لغو وظایف عمومی خود برای «تأمل» در مورد ادامه این شغل، به علت تحقیقات یک دادگاه اسپانیا علیه همسرش بگونیا گومز، استعفا نمی‌دهد.

پس از شکایت فساد مالی علیه گومز توسط «مانوس لیمپیاس» (دست‌های پاک)، سازمانی که با راست افراطی مرتبط است، سانچز چند روزی را برای تصمیم گیری در مورد ادامه کارش فرصت خواست.

نخست وزیر 52 ساله اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی از محل اقامت رسمی خود، گفت: «تصمیم گرفتم در صورت امکان با قدرت بیشتری به عنوان رئیس دولت ادامه دهم.»

نخست‌وزیر اسپانیا در فکر کناره‌گیری از قدرت

سانچز گفت که مبارزه خود را در برابر حملات «بی اساس»، مانند حمله علیه همسرش توسط نیروهای محافظه‌کار و راست افراطی را افزایش خواهد داد.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است. تحقیقات علیه گومز بر اساس شکایت سازمان مبارزه با فساد مانوس لیمپیاس شکل گرفته است. گفته می‌شود که این سازمان به محافل راست افراطی در اسپانیا نزدیک است.

سیاستمداران حزب محافظه‌کار خلق PP در واکنش‌های اولیه خود استعفای سانچز را رد کردند. خاویر ماروتو، سیاستمدار این حزب و معاون رئیس مجلس سنا، گفت: این نمایش جدیدی است که سانچز را کنار بزنند. سانچز می‌خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند. او همیشه مرد خوبی است، بقیه بد هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران