Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور از وجود ۲۷۰۰ کتابخانه نهادی در کشور خبر داد.

سید باقر میرعبدالهی، ۱۵ اسفندماه، در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی که در سالن اجتماعات کتابخانه علامه دهخدا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷۰۰ کتابخانه نهادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مجموع کتابخانه‌های کشور ۳۶۰۰ کتابخانه است که از این تعداد ۲۷۰۰ کتابخانه نهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷ هزار نیرو در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۷۰ درصد کتابدارها در سطح کشور، خانم هستند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سرانه مطالعه را نمی‌توانیم در قالب آمار بیان کنیم، اضافه کرد: مطالعه روزنامه، فضای مجازی، نشریه و هرآنچه که موجب افزایش دانایی شود، مطالعه محسوب می‌شود که اگر این بخش‌ها تحلیل شود، سرانه مطالعه بسیار تغییر می‌کند.

میرعبدالهی با تأکید براینکه با در مطالعات در حوزه‌های مختلف، وضعیت سرانه مطالعه ما نسبت به سایر کشورها بد نیست، افزود: در سنت ایرانی و اسلامی تفکر بیش از اینکه در فلسفه خود را نشان دهد، در سنایی غزنوی، نظامی و... خود را نشان می‌داد و استقبال مردم نیز از حوزه ادبیات بسیار زیاد بود که نباید از این موضوع غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها قوم شفاهی هستند، تصریح کرد: مراجعه مکتوب در گذشته اندک بود و و نقل آثار به صورت شفاهی انجام می‌شد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: بخش زیادی از مراجعه‌ها به کتابخانه‌های کشور مربوط به دختران و پسران محصل است که برای مطالعه کتاب‌های درسی خود به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

گفتنی است طی این آیین علی محمد جهانی تکریم و مهدی آریان به عنوان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی  معارفه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نهاد كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالی کتابخانه های عمومی کشور سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»

همزمان با هفته معلم، آئین رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معلمین، مدرسین، فعالین اجتماعی، اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی برگزار شد. 

توحید اصغرزاده از سال ۱۳۷۰ در کنار شغل شریف معلمی، نویسندگی را مشق زندگی خود قرار داده و تا کنون حدود ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، ادبیات و .. دارند که هر کدام وزن و ارزشی ویژه دارد. 

این اثر گفتار نوشته‌هایی با محوریت آموزش خانواده و دستنامه‌ای برای معلمین، مدرسین و اولیاء محسوب شده که با قلم نافذ، اثرگذار نویسنده نگاشته شده است. 

کتاب  «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

محتوای این کتاب، خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد. 

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در آییبن رونمایی از این کتاب تصریح کرد: مطالعه رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»