Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یونس باربرز روز یکشنبه ۱۵ اسفند افزود: این شناور باری که از بندر هندیجان استان خوزستان عازم کشور امارات متحد عربی بود، بامداد امروز در حوالی" مطاف" در آب‌های شهرستان دیر بر اثر سانحه غرق شد.

وی اضافه کرد: این شناور باری دارای ۶ ملوان بود که توسط قایق‌های پایگاه دریایی شهید غلامی بردخون نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دیر ادامه داد: هنوز دلیل دقیق این حادثه مشخص نیست و پس از بررسی سانحه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به خطرآفرین بودن منطقه دریایی بندر دیر افزود: شهرستان دیر در بین پارس جنوبی و شمالی قرار دارد و مطاف برای شناورهایی که آشنایی کامل با این منطقه ندارند، خطرآفرین است به همین دلیل استقرار پایگاه امداد و نجات هوایی در این شهرستان ضروری است.

مُطاف (معروف به برمودای ایران) از جزیره‌های غیر مسکونی ایرانی در خلیج فارس است. این جزیره در استان بوشهر و در سواحل بخش بردخون شهرستان دیر بین ۲۷ درجه و ۵۰ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۲۷ دقیقه طول شرقی واقع شده است.

مطاف جزیره توده‌ای از ماسه به عرض تقریبی یک مایل و طول تقریبی ده مایل است که در هنگام مد زیر آب می‌رود و در هنگام جزر بیرون می‌آید، هنگام توفانی شدن دریا به علت آشنا نبودن دریانوردان به منطقه، شناورهای باری و صیادی و قایق‌های ماهیگیری زیادی را در این ناحیه به گل می‌نشاند و غرق می‌شود.

بندر دیر در ۱۸۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

کد خبر 662039 برچسب‌ها خلیج فارس خبر مهم حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس خبر مهم حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • معمای «مثلث برمودا»
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک