Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه رفاهی و‌آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، محمود علی‌گو، مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور امروز در نشست تشریح برنامه‌های اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی موضوعی تلخ و پرچالش در جامعه است و تأثیراتی که تمام اتفاقات ملی، بین‌الملی، فرهنگی و اجتماعی در آسیب های اجتماعی ایجاد می‌کند، قابلیت مدیریت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید برنامه‌هایی در حوزه آسیب اجتماعی توسعه پیدا کند تا وضعیت ما را تغییر دهد، یکی از برنامه ها اورژانس اجتماعی است که متشکل از ۴ نوع فعالیت، خط تلفن ۱۲۳، فعالیت سیار و خودرویی اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله در بحران و مجموعه خدمات پایگاه های اجتماعی در حاشیه شهرها است که در حال فعالیت هستند.

علی‌گو، ادامه داد: در حال حاضر، ۳۶۵ مرکز مداخله در بحران در تمامی نقاط کشور در سطح ۱ و ۲ و ۳ فعال هستند.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار فعالان حوزه آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در این مراکز ۳۹۴۵ نفر از فعالان در حوزه فعالیتهای اجتماعی همکاری می‌کنند که ۳۳۵۲ نفر نیروهای مددکاری، رواشناس و حقوقی هستند و به نوعی نیروی متخصص ما در این عرصه به شمار می‌آیند.از این میزان نیز ۱۲۰۰ نفر قراردادی، برخی خرید خدمت و بخشی از آن‌ها نیز از نیروهای رسمی فعال در اورژانس اجتماعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های روبه رشد اورژانس اجتماعی در کشور، تأکید کرد: در حال حاضر، با یک روند روبه رشدی از فعالیت‌ها در شهرهای کشور روبه رو هستیم، اما از این میان شهرهای کشور، تنها ۷۴ شهر و شهرستان اورژانس اجتماعی ندارند اما این بدان معنا نیست که ما خدماتی به آنها ارائه ندهیم.

علی‌گو ادامه داد: قانون برنامه ششم به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اشاره می‌کند و ما امروز ۴ شهر داریم که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند و مرکز ندارند. در سال آتی برنامه داریم تا این ۴ مرکز را نیز راه اندازی کنیم، در ۷۰ شهر دیگر، خدمات ما به آنها داده می‌شود و در اولویت سال جاری است.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی به برخی از خدمات اورژانس اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: همسرآزاری،کودک آزری، معلول آزاری، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، کمک به کودکان خیابانی، حمایت از دختران و پسران فراری از منزل و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی جز اصلی ترین فعالیتهای اصلی مجوعه اورژانس اجتماعی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تمامی نقاط مرزی، شهری و روستایی ما فعال هستیم و خط ۱۲۳ پاسخگوی نیازهای مردمی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی خدمات اورژانس اجتماعی تلفن 123 آسیب های اجتماعی اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سیلاب را یکی از مخاطره آمیزترین حوادث برشمرد و گفت : علت آن بیابان زایی تغییر اقلیم کم شدن آب و کاهش فضای سبز کشور است
نامی آبخیزداری و آبخوانداری را در حفظ و تقویت خاک بسیار موثر برشمرد وی تصریح کرد : پیشگیری آمادگی بازسازی و بازتوانی از مهمترین بخش‌های مدیریت بحران است که رسانه ملی نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم در حوزه مدیریت بحران دارد

دیگر خبرها

  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان