Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:12:51 GMT

صدور مجوزهای غیر حضوری شهرداری اصفهان از خرداد ماه

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۵۷۵۳

صدور مجوزهای غیر حضوری شهرداری اصفهان از خرداد ماه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نور صالحی پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روزهای پایانی سال اظهار داشت: در این ایام مراجعه به شهرداری و رسیدگی به امور شهری افزایش پیدا می‌کند و تاکید می‌شود که مدیران علاوه بر وقت‌گذاری و رسیدگی دقیق به مشکلات مردم، ارتباط چهره به چهره و حضور در بین مردم هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت سامانه سرای هشت، ثبت فرمول‌های محاسبات عوارض عملیاتی شود و بر مبنای آنچه در شورای شهر به تصویب رسید باید بدون کم و کاست در سایت بارگذاری شود.

صدور مجوزهای غیر حضوری

رئیس شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: از خرداد ماه سال جاری با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای صدور مجوزها مقرر شده تا پاسخ به درخواست‌ها بدون مراجعه حضوری انجام شود.

وی همچنین اشاره‌ای به ازدحام جمعیت در بازار اصفهان کرد و گفت: به دلیل وجود پدیده ناپسند گسترده سد معبر انتظار می‌رود که بازاریان و کسبه در تسهیل این شرایط کمک کنند زیرا این مورد تردد عابران را مشکل و شرایط بدی را برای کسبه فراهم کرده است.

درختکاری و معضلات زیست محیطی اصفهان

نور صالحی درختکاری و معضل کم‌آبی و زیست محیطی را با یکدیگر مرتبط دانست و افزود: نمی‌شود از روز درختکاری یاد کرد و به باغشهر اصفهان اشاره نکرد و امروز رودخانه خشک زاینده‌رود قصه پر غصه دارد.

وی گفت: این معضلات با تالاب زیبای گاوخونی همراه شده و متأسفانه این زیست بوم غنی به کانون ریزگردهای آلوده و مسموم تبدیل شده است.

رئیس شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: درختکاری در واقع یک فرهنگ دینی و ایرانی بوده که حق طبیعت را به نیکویی پاس بداریم و در صورتی که این نیکوکاری با صنعتی شدن جوامع و رشد شهرها، تغییرات جوی، کم آبی و عدم آینده‌نگری رو به افول است و در مقابل تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در کشور ما در شیب تندتری حرکت می‌کند.

وی با اشاره به این ماه پرفضیلت شعبان گفت: احسان و نیکوکاری در این ایام و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی بسیار اهمیت دارد تا در این جشن نو شدن با سایر هموطنان خود سهیم شویم.

کد خبر 5439929

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان درختکاری طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سامانه صدور مجوزها ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرد و غبار گردشگری جهاد تبیین ایلام مشهد خراسان رضوی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند