Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی بهرامی زاده گفت: ارائه برنامه‌های راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی شامل شناسایی واحد‌های راکد و نیمه فعال و شناسایی زمینه عمده فعالیت‌های واحد‌های راکد و نیمه فعال به تفکیک هر شهرک بوده است.

او گفت: مهمترین دلایل راکد و غیرفعال شدن واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان عدم توجیه پذیری اقتصادی، مشکلاتی مدیریتی، کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی، مشکلات با دستگاه‌های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او  ۱۱ درصد از مهمترین دلایل راکد و نیمه فعال شدن واحد‌ها را عدم توجیه اقتصادی، هفت درصد را مشکلات مدیریتی، ۱۰ درصد را مشکلات با دستگاه‌های اجرایی، ۳۳ درصد را نوسانات قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و ۳۹ درصد را مشکلات بانکی و کمبود نقدینگی دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید 

۱۰ شهرک صنعتی غیردولتی در خراسان رضوی افزوده می‌شود

 عدم توجیه پذیری اقتصادی واحد‌های اقتصادی از رده خارج شدن محصولات، فرسودگی ماشین آلات، فقدان بازار و بازاریابی فروش، واردات بی رویه، عدم نوآوری در تولید، قاچاق کالا نشات می‌گیرد، همچنین مشکلات مدیریتی واحد‌های راکد نیز به اختلاف بین شرکا و پرونده‌های قضایی، عدم تمایل متقاضی برای طرح جدید، نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها بر مشکلات نقل و انتقالات ارزی، نوسانات قیمت مواد اولیه، مشکلات حقوقی و ورشکستگی بازمی گردد.

او گفت: براساس اطلاعات بدست آمده همچنین کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی از افزایش قیمت مواد اولیه، عدم توان اخذ تسهیلات، تملیک توسط بانک‌ها نشات می‌گیرد و مشکلات با دستگاه‌های اجرایی نیز عمدتا به ادارات حفاظت محیط زیست، استاندارد و شبکه بهداشت مربوط می‌شود.

 هم اینک ۵۲۲ واحد راکد در خراسان رضوی وجود دارد که شامل ۲۶۹ واحد راکد در خارج از شهرک‌های صنعتی و ۲۵۳ واحد راکد در داخل شهرک‌های صنعتی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای صنعتی تولید داخلی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است