Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی است. در همین راستا تاکنون دفاتر قانونی بیش از ۴۸ درصد از دفترخانه های اسناد رسمی فعال استان بوشهر آرشیو و اسکن شده اند. خبرگزاری میزان - محمد رضا بزرگمهر آرشیو الکترونیکی دفاتر قانونی دفاتر اسناد رسمی را آخرین حلقه الکترونیکی کردن فرایند ثبت سند رسمی عنوان کرد و افزود: با انجام کامل آرشیو این دفاتر ضمن جمع آوری دفاتر فیزیکی در کلیه دفاتر اسناد رسمی، فایل تصاویر آن‌ها در مرکز داده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بارگزاری شده و بزودی تمام سران دفاتر در سامانه ثبت الکترونیکی به تصاویر دفتر خود دسترسی پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: این امر ضمن جلوگیری از دخل و تصرف در دفاتر، موجب بالا رفتن امنیت در نگهداری دفاتر از خطرات احتمالی نظیر آتش سوزی و پوسیدگی و نیز بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله می شود.
وی افزود: تعداد ۱۲۷ دفتر اسناد رسمی اصیل و کفیل در استان وجود دارد که تاکنون ۱۹۳۷ دفتر قانونی ۳۳ دفترخانه اسکن و آرشیو شده است و ۲۹ دفترخانه بر اساس شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک سردفتر اسناد رسمی فاقد دفتر سنتی و دست نویس بوده اند که مجموعا ۶۲ دفتر اسناد رسمی دفاتر قانونی آن‌ها اسکن و آرشیو شده است. در واقع دفاتر قانونی بیش از ۴۸ درصد از دفترخانه های اسناد رسمی فعال استان بوشهر آرشیو و اسکن شده اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با بیان اینکه اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی و حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر اسناد رسمی است، افزود: اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک در اجرای سند تحول قضایی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی اجرا می‌شود. بیشتر بخوانید: زمین دومیلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن تا پایان سال آماده می شود

انتهای پیام/

برچسب ها: آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی آرشیو الکترونیکی دفاتر ثبت اسناد و املاک دفاتر اسناد رسمی دفاتر قانونی اسکن و آرشیو استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است