Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار سفارت افغانستان در لهستان اعلام کرد که برای تعداد زیادی از افغان‌های گرفتار در جنگ اوکراین، مدارک معتبر تهیه و ارسال شده است تا از این کشور خارج شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم «نگاره عمر میرداد » کاردار سفارت افغانستان در «وارسا»  اعلام کرد که  با تهیه و ارسال مدارک قانونی سعی شده است تا تعداد زیادی از افغان‌هایی که در جنگ اوکراین گرفتار شده‌اند را از این کشور خارج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: به افغان‌هایی که در اوکراین گرفتار شده‌اند و بیشتر آنها که گذرنامه ندارند یا مدارک آنها در سفارتخانه‌ها یا دفاتر مهاجرتی مانده است، براساس  شناسنامه یا کپی گذرنامه، مدارک قانونی صادر می‌شود تا از اوکراین خارج شوند.

سازمان ملل نیز در گزارشی اعلام کرد که طی 10 روز اخیر دستکم یک میلیون و 200 هزار نفر از اوکراین خارج شده‌اند.

به گزارش رادیو آزادی، میرداد اظهار داشت که بیشتر افغان‌ها به سوی مرز لهستان می‌روند همچنین پیش‌بینی می‌شود که حدود 5 هزار افغان در اوکراین حضور دارند.

کاردار سفارت افغانستان در وارسا گفت که افغان‌ها با مدارکی که برای آنها صادر شده است اجازه ورود به لهستان را پیدا می‌کنند و تعدادی از آنها نیز به این کشور رسیده‌اند.

صدها پناهجو همچنان در مرزهای بین لهستان-بلاروس سرگردانندبرزخ «وعده‌های آمریکا» و سرنوشت نامعلوم پناهجویان افغانممانعت لهستان از دسترسی سازمان پزشکان بدون مرز به پناهجویان گرفتار در مرزها

پیش از این لهستان گفته بود که مرزهای این کشور به روی همه خارجی‌ها و همچنین افغان‌ها و اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند نیز باز است.

با وجود تعهداتی که لهستان و دیگر کشورهای همجوار اوکراین اعلام کرده‌اند اما برخی از خارجی‌ها به ویژه اتباع کشورهای آفریقایی از آنچه که رفتار تبعیض آمیز می‌خوانند شکایت کرده‌اند.

سازمان نظارت حقوق بشر نیز خواسته است تا با همه افرادی که از جنگ اوکراین فرار می‌کنند به طور یکسان رفتار شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار افغانستان اوکراین اخبار افغانستان سفارت افغانستان افغان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده لوکادیا برای CAS
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی