Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-09@01:05:10 GMT

۱۰ راه برای کنترل خشم!

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۶۱۱۲

۱۰ راه برای کنترل خشم!

 همشهری آنلاین - منهای سیاست :خشم مثل باقی احساسات ما حسی طبیعی است که ممکن است در مواجهه با وقایع یا تهدیدها سراغ ما بیاید. اما آنچه خشم را به تهدیدی علیه خود ما بدل می‌کند خروج آن از کنترل است که می‌تواند عواقب کوتاه مدت یا حتی بلندمدت جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بنابراین همه ما برای کنترل و خشم و عصبانیت خود باید راه‌هایی داشته باشیم تا با این عواقب جبران ناپذیر روبه‌رو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ۱۰ راه‌حل نسبتا فوری را به شما معرفی می‌کنیم که در هنگام عصبانیت می‌توانید به کمک شما بیاید تا بتوانید به اعصابتان مسلط شوید.

نفس عمیق بکشید

نفس عمیق بکشید. یکی از کاربردی‌ترین روش‌های کنترل خشم است که به شما کمک می‌کند ضربان قلب‌تان را که هنگام عصبانیت بالا می‌رود پایین بیاورید. در اوج عصبانیت با کشیدن نفس‌های آرام و عمیق از بینی و بازدم از دهان برای چند لحظه، می‌توانید تا حدودی به اعصاب خود مسلط شوید.

اعداد را به صورت معکوس بشمارید

شمارش معکوس اعداد از ۰ به ۱۰ یا از ۱۰۰ نیز می‌تواند به تمرکز حواس و فروکش کردن خشم شما کمک‌ کند. این کار نیز مثل نفس عمیق ضربان قلب شما را پایین می‌آورد.  

قدم بزنید یا ورزش کنید

قدم زدن بسته به عادت روتین شما می‌تواند کمک زیادی به آرامش روان کند. البته هر نوع ورزش دیگری از جمله دوچرخه سواری و شنا یا تخلیه انرژی به صورت‌های دیگر نیز به فروکش‌کردن خشم‌تان کمک بسیار زیادی می‌کند.

حرکات کششی انجام دهید و ماهیچه‌های خود را آرام کنید

حرکات کششی و منبسط کردن عضلات و ماهیچه‌ها می‌تواند به جریان خون بهتر و در نتیجه آرامش شما کمک کند. برای این کار می‌توانید از حرکات ورزش‌هایی مثل یوگا استفاده کنید.

از محیط دور شوید و موسیقی گوش کنید

هنگام عصبانیت از محیط تنش‌زا دور شوید و به خود فرصتی برای استراحت بدهید. برای پرت کردن حواس نیز می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید. البته بهتر است که سراغ موسیقی‌های پرسروصدا نروید.

موضوع عصبانیت را بنویسید یا با یک دوست صحبت کنید

صحبت کردن با یک دوست یا نوشتن احساسات از جمله خشم همیشه می‌تواند به ما در کنترل آن کمک کند. برای این کار می‌توانید یادداشتی در دفترچه یا گوشی همراهتان یا احساسات را در قالب یک نامه خطاب به دوستی بنویسید.

یک کلمه یا عبارات آرام‌بخش را تکرار کنید

هنگام خشم و عصبانیت عبارت یا کلمه‌ای آرامش‌بخش را تکرار کنید. این کلمه می‌تواند از عبارت‌های مذهبی و آیه‌های قرآن تا جملاتی ساده مثل آرام باش متفاوت باشد و بستگی به شما دارد.

خشم خود را به شیوه‌ای درست ابراز کنید

در نهایت شما باید بتوانید خشم خود را به شیوه‌ای درست و منطقی ابراز و تخلیه کنید. چرا که سرکوب کردن خشم و عصبانیت نیز پیامدهای منفی برای روان شما به همراه دارد و باید بتوانید با مدیریت و کنترل آن را به شیوه‌ای منطقی بروز دهید.

کد خبر 661942 برچسب‌ها سارق - سرقت قتل رومینا ازدواج - طلاق خشم اعصاب عصبانیت روانشناسی قتل - قاتل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سارق سرقت قتل رومینا ازدواج طلاق خشم اعصاب عصبانیت روانشناسی قتل قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز با اشاره به بالا آمدن آب رودخانه دز گفت: وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز مقطع اهواز در بخش مرکزی تحت کنترل است و نگرانی خاصی وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهمن یوسفی امروز در حاشیه بازدید از سیل‌بندهای روستاهای حاشیه دز بخش مرکزی اهواز گفت:  با توجه به بارندگی شدید در خوزستان و بالادست و رهاسازی آب سد دز، حجم آب رودخانه دز در منطقه بامدژ بخش مرکزی اهواز بالا آمده اما وضعیت تحت کنترل است.

وی ادامه داد: ترمیم سیل‌بندهایی که آسیب‌پذیر بودند با همکاری بخشداری مرکزی و سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: اهالی روستاها به ویژه کشاورزان از تردد، توقف و فعالیت کنار رودخانه دز خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ببینید | عصبانیت افسانه پاکرو در لایو اینستاگرام؛ پاسخ خانم بازیگر به انتقادات
  • تشخیص یک بیماری از روی انگشتان
  • روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است
  • کنترل گذرگاه رفح به دست یک شرکت آمریکایی می‌افتد!
  • عصبانیت شدید الخلیفی بخاطر سوال در مورد انریکه
  • عصبانیت داوران از بارسا: دیگر با شما جلسه نداریم!‏
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • عصبانیت ریو فردیناند از تحقیر منچستریونایتد؛ می‌رم بخوابم، شب خوش! / عکس
  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست