Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،  کیامرث جهانگیر در نشست وبیناری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با موضوع هماهنگی در امور ستادی که با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج  اساتید استان‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: این ۱۵ اقدام راهبردی شامل تدوین اساسنامه، تکمیل ساختارهای زیرمجموعه، فعال سازی مدیریت‌های فرهنگی هشت گانه در استان‌ها، ایجاد شبکه مجازی از معاونین فرهنگی بسیج اساتید استان‌ها به منظور هم‌افزایی، رقابت سالم و نظارت بر عملکرد، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری فرهنگی با نهادها و دستگاه‌های عالی کشور و پیگیری‌های مربوطه تا انجام، سازماندهی گروه‌های علمی، تشکیل جبهه علمی فرهنگی در شهرهای زیرمجموعه استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین تکمیل مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها، بهره جویی علمی از استادان متعهد و انقلابی برای ارائه کمک‌های علمی به وزارتخانه‌ها از طریق شناسایی و فعالسازی اندیشکده‌های فرهنگی اجتماعی، پیگیری مباحث مربوط به امور فرهنگی در دانشگاه‌ها و ایجاد تحول فرهنگی، تلاش در افزایش امتیازهای فرهنگی استادان در آیین‌نامه ارتقا، برگزاری مناسبت‌های ملی شامل مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقدام در به راه اندازی سامانه جدید معاونت فرهنگی در ۶ حوزه معرفی شده در پورتال سازمان بسیج اساتید کشور و در نهایت تاکید بر جایگاه رفیع معاونت فرهنگی و لزوم صرف وقت بیشتر مسوولان در این حوزه از دیگر ۱۵ اقدام راهبردی در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی نهضت استادی بسیج است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور اضافه کرد: در نظام‌های گوناگون، دانشگاه‌ها و به خصوص استادان دانشگاه به عنوان مرجع فکری جامعه ارتباط تنگاتنگی با دولت دارند، چرا که با این قدرت بزرگ هر نظامی می‌تواند از کارآیی بالایی برخوردار شود. از این رو دولت اسلامی از اساتید توقع بیشترین کمک و یاری را به دولت برای اداره هر چه بهتر  امور دارد.

جهانگیر افزود: کمک و یاری استادان و نخبگان دانشگاهی به دولت یعنی کمک و یاری آنان به همه آحاد و اقشار مردم، بنابراین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با این رویکرد در افق کاری جدید خود تحقق این خواسته ملت و مسئولین را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب در حکم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که فرهنگ را جهت دهنده به همه اقدامات اساسی و زیربنایی جوامع بشری دانستند و فرهنگ‌سازی در هر یک از اجزای تمدنی را برترین وسیله پیشرفت عنوان کردند، خاطرنشان کرد: ایشان ۶ ماموریت راهبردی را مطرح کردند که از جمله آن سازماندهی وضعیت فرهنگی کشور، سازماندهی وضعیت دانش در کشور، سیاست گذاری در این ۲ حوزه، هدایت دستگاه‌های متصدی به سمت حفظ ارزش‌های انقلاب و برآوردن نیازهای فکری دستگاه‌ها و نهادها و تلاش برای ظاهر شدن در نقش یک قرارگاه فرهنگی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نظم را شاکله فرهنگ در همه بخش‌های گسترده آن دانسته‌اند. از این رو معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور نیز در افق کاری خود علاوه بر تهیه محتوای انقلابی، در صدد سازماندهی منظم ساختار خود در رده‌های مختلف از مرکز تا سطح معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی در سراسر کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌هاست.

جهانگیر با بیان اینکه انقلاب اسلامی اصولا انقلابی فرهنگی است، اظهار داشت: بنابراین این معاونت جزو مهم ترین معاونت‌ها محسوب می‌شود و از این رو مسوولان این حوزه باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش بیشتری کرده و وقت زیادی را به این امر اختصاص دهند.

وی در این نشست از مسوولین معاونت فرهنگی و اجتماعی استان‌هایی که مدیریت‌های فرهنگی اجتماعی خود را تکمیل کرده و نیز معاونین استان‌هایی که در  شبکه‌سازی معاونت‌های فرهنگی خود فعال بودند، تقدیر کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور از معاونین فرهنگی خواست ضمن برگزاری نشست‌های فرهنگی به صورت هفتگی و ماهانه با مسوولان نهادها و بخش‌های مختلف اجرایی استان‌های خود تفاهم نامه‌های همکاری، مشابه با اقداماتی که در سازمان مرکزی صورت گرفته منعقد کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اکنون دشمن از طریق  فرهنگ به صورت نرم و بی صدا در حال انجام اقداماتی برای تغییر فرهنگ ملت و سوق دادن آن به سمت فرهنگ غربی است و تلاش دارد همه ارزش‌ها را تحت‌الاشعاع قرار دهد و این بسیار خطرناک است، گفت: باید همه ما با برنامه ریزی دقیق و منظم و قوی و با زیربنای علمی محکم برای مقابله با این تهاجم خطرناک استکبار جهانی به میدان بیاییم.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران سازمان بسیج اساتید دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران سازمان بسیج اساتید دولت انقلاب اسلامی ایران سازمان بسیج اساتید دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید