Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:13:27 GMT

کارکرد اجتماعی کتابخانه‌ها ارتقاء می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۶۲۳۶

کارکرد اجتماعی کتابخانه‌ها ارتقاء می‌یابد

به گزارش ایرنا سیدباقر میرعبداللهی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: ایفای نقش اجتماعی و تبدیل‌شدن کتابخانه به پایگاه اجتماعی از برنامه های این نهاد است.

وی افزود: علاوه بر امانت کتاب و مطالعه آن کتابخانه های عمومی کشور پاتوق فرهنگی برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر است که باید از این منظر نیز به این مراکز توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی دستگاهی غیر دولتی است و همه اقشار جامعه با آن سر و کار دارند اظهار داشت: رونق فرهنگ مطالعه کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه تنها از عهده این نهاد بر نمی آید بلکه باید تمامی دستگاه های فرهنگی و نهاد ها و تشکل ها و علاقه مندان به فرهنگ مشارکت داشته باشند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: هم اکنون تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی دانش آموزان و دانشجویانی هستند که کتاب های درسی را مطالعه می کنند که این مهم هم به دلیل اینکه باعث افزایش دانش افراد خواهد شد مطالعه محسوب می شود اما برخی آن را مطالعه نمی دانند.

عبداللهی اظهار داشت: علاوه بر این هر مطالعه ای از جمله خواندن روزنامه و مجله و سایر مواردی که به دانایی و دانش کمک کند خواندن و مطالبه است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۷۶ باب عنوان کرد و گفت: سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع است .

مهدی آریان سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی استان بیش از میانگین کشوری است گفت:  ۸۹۶ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

در این آیین ا زحمان علی محمد جهانی تقدیر شد و مهدی آراین به عنوان مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی معرفی شد.

برچسب‌ها بجنورد کتابخانه ‌های عمومی کشور  خراسان شمالی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کتابخانه های عمومی کشور خراسان شمالی بجنورد کتابخانه های عمومی کشور خراسان شمالی کتاب کتابخانه های عمومی خراسان شمالی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم