Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@15:55:53 GMT

آیا هلند جای مناسبی برای زندگی و کار محسوب میشود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۶۵۰۱

آیا هلند جای مناسبی برای زندگی و کار محسوب میشود؟

هلند که پرجمعیت ترین کشور در کل اتحادیه اروپاست با وجود اینکه کشوری نسبتا کوچک است. این کشور بین بلژیک و آلمان در اروپای غربی واقع شده و ۱۷۲۸۳۰۰۸ نفر جمعیت دارد. کل تولید ناخالص داخلی ۱۰۱۹ تریلیون دلار است. زبان رسمی این کشور هلندی و بزرگترین شهر آن آمستردام است. واحد پول رسمی این کشور یورو است. هلند یکی از اعضای بنیانگذار منطقه یورو، اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات مهاجرت به هلند

اداره مهاجرت و شهروندی مسئول خدمات مهاجرت در هلند است که از طریق شهرداری محلی آنها و در سفارت یا کنسولگری هلند ارائه می‌شود. چندین مدرک قانونی مختلف در هلند وجود دارد که به دارنده آن مجوز اقامت موقت یا دائمی می‌دهد:

ویزای اقامت کوتاه مدت اجازه اقامت موقت مجوز اقامت موقت کارت آبی اتحادیه اروپا

روش‌های زیادی برای اخذ اقامت هلند وجود دارد. بنابراین، ضروری است که هدفی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شرایط شما مطابقت داشته باشد، زیرا این امر بر روند درخواست مجوزی که انتخاب و ارسال می‌کنید تأثیر می‌گذارد.

در ادامه در مورد مهاجرت تحصیلی به هلند را بررسی می‌کنیم.  چراکه که یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به هلند و بسیاری از افراد توسط موسسه کوییک توانستند در هلند ادامه تحصیل دهند.

جهت دریافت مشاوره رایگان مهاجرت به هلند کلیک کنید

مهاجرت تحصیلی به هلند

اگر هنوز مطمئن نیستید که در کدام دانشگاه هلند می‌خواهید تحصیل کنید، قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای دانشجویی باید این تصمیم را بگیرید. پس از پذیرش در دانشگاه هلند، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا دریافت خواهید کرد.

اگر به ویزا نیاز دارید، دانشگاه باید با شما تماس بگیرد و فرایند درخواست را شروع کند. اگر این اتفاق نیفتاد، با آنها تماس بگیرید و درخواست پشتیبانی کنید. معمولا دانشگاه پس از دریافت تاییدیه از اداره مهاجرت به شما اطلاع خواهد داد. قدم بعدی، یافتن نزدیکترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود و درخواست ویزای ورود (MVV) است.

نام برخی از بهترین دانشگاه‌های هلند در ادامه آمده است:

دانشگاه اوترخت دانشگاه صنعتی آیندهوون دانشگاه رادبود دانشگاه و تحقیقات واگنینگن دانشگاه اراسموس روتردام دانشگاه تیلبورگ دانشگاه توئنته ویزای دانشجویی در مقایسه با اجازه اقامت در هلند

دانشجوی بین المللی برای مهاجرت به هلند نیاز به اجازه اقامت و تحصیل دارید. این مجوز بستگی به مدت اقامت و مدت تحصیل شما متفاوت است:

اگر قصد دارید ۹۰ روز یا کمتر در هلند تحصیل کنید ویزای اقامت کوتاه مدت یا ویزای شینگن لازم است. اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در هلند تحصیل کنید، ویزای ورود (MVV) و اجازه اقامت (VVR) مورد نیاز است. درست مانند ویزای اقامت کوتاه مدت، MVV فقط برای ۹۰ روز معتبر است و باید درخواست VVR را دنبال کنید.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی (MVV)

    دانشگاه شما باید روند درخواست را شروع کند. اگر دانشگاه درخواست را ارسال نکرد حتما مستقیماً تماس بگیرید و روند درخواست را پیگیری کنید. پس از آنکه از دانشگاه تایید درخواست را دریافت کردید می‌توانید برای درخواست ویزای ورود به سفارت یا کنسولگری در ایران بروید و درخواست ویزای تحصیلی کنید.

شما می‌توانید MVV را پس از حداکثر سه ماه دریافت کنید. زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما معمولاً یک ماه طول می‌کشد، اما این مدت به ملیت شما و سایر عوامل بستگی دارد. جزئیات مهم در مورد مجوز اقامت (VVR)

اگر در طول تحصیل تصمیم به تغییر رشته و شروع دوره جدید داشته باشید، تعداد سال‌هایی که قبلاً تحصیل کرده اید از حداکثر مدت دوره جدید کسر می‌شود. قبل از انقضای مجوز اقامت خود، می‌توانید برای تمدید اقامت خود برای بقیه برنامه تحصیلی خود اقدام کنید.

در برخی موارد، اگر به عنوان مثال، پیشرفت کافی در عملکرد تحصیلی خود نداشته باشید (حداقل ۵۰ درصد از واحدهای مورد نیاز در هر سال تحصیلی را نتوانستید بگذرانید) در برخی موارد، می‌توان مجوز اقامت را پس گرفت.

اگر تحصیلات خود را متوقف کنید، ثبت نام خود را به عنوان دانشجو خاتمه دهید، یا اگر دیگر بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خود ندارید، دانشگاه موظف است به خدمات مهاجرت و تابعیت هلند (IND) اطلاع دهد. این کار ممکن است منجر به لغو ویزا/مجوز اقامت شما توسط IND شود.

مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در هلند

قبل از اینکه بتوانید در یکی از مقاطع تحصیلی در هلند مشغول شوید، باید حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی را کسب کنید. این مدرک نه تنها برای برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی، بلکه گاهی اوقات برای آنهایی که به زبان هلندی نیز تدریس می‌شوند نیز مورد نیاز است.

آزمون‌های اصلی انگلیسی مورد قبول عبارتند از:

آیلتس آکادمیک تافل iBT PTE آکادمیک مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی هلند فرم تکمیل شده درخواست ویزا پاسپورت معتبر دو تا عکس شناسنامه ریز نمرات تحصیلی نامه تایید درخواست از دانشگاه هلند ارائه طرح تحصیلی (توضیح دهید که چرا به مطالعه به رشته مورد نظر خود علاقه دارید و چه ارتباطی با مدرک تحصیلی قبلی شما دارد) مدرک مالی برای کل دوره تحصیل (حدود ۸۷۰ یورو در ماه) بیمه مسافرتی و سلامت پرداخت هزینه ویزا (۱۷۴ یورو) کپی از مدارک تست سل (الزامی برای شهروندان برخی کشورها) فتوکپی تمام مدارک اصلی اطلاعات بیومتریک اخذ اجازه اقامت در هلند

معمولاً دانشگاه‌ها از طرف شما برای اجازه اقامت (VVR) درخواست می‌دهند، اما هزینه این خدمات را دریافت می‌کنند.

مجوز اقامت نقش ویزای تحصیلی را دارد و به شما اجازه می‌دهد تا در مدت برنامه تحصیلی خود را در کشور بمانید. در صورت نیاز، VVR را می‌توان تا سه ماه دیگر به اضافه سال آماده سازی تمدید کرد.

پس از ورود به هلند، باید در پایگاه داده‌های سوابق شخصی شهرداری (BPR) در شهرداری محل زندگی خود ثبت نام کنید.

کار همزمان با تحصیل در هلند

اگر می‌خواهید در حین ادامه تحصیل در هلند کار کنید، باید مجوز کار بگیرید.

دانشجویان بین المللی می توانند در هفته ۱۰ ساعت کار کنند.  همچنین در ماه‌های تابستان می توانند به ورت تمام وقت مشغول به کار در هلند شوند.

هزینه مهاجرت به هلند

در ادامه هزینه مربوط به تحصیل در هلند آمده است.

هزینه تحصیل (کلیه مقاطع تحصیلی)

اولین درخواست یا تغییر در هدف اقامت                ۲۰۷ یورو

هزینه ​Extension                                                                    ۲۰۷ یورو

وضعیت دارنده اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا               ۲۰۷ یورو

هزینه جستجوی کار پس از تحصیل، ارتقاء یا تحقیق علمی

اولین درخواست یا تغییر در هدف اقامت                            ۲۰۷ یورو

وضعیت دارنده اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا               ۲۰۷ یورو

مهاجرت به هلند تضمینی

موسسه کوییک با وکلای مجرب مهاجرت هلند همکاری می‌کند و راه حل‌هایی را برای مهاجران و بستگان آنها که در هلند کار و زندگی می‌کنند ارائه می‌دهد. ما با رویکرد کارآمد و مؤثری که در برنامه مهاجرت تحصیلی و کاری داریم می‌توانیم مسیر مهاجرت را برای شما هموار کنیم. از طرفی، هزینه‌های دریافتی ما برای انجام تمامی مراحل مهاجرتی نسبت به موسسات مشابه بسیار کمتر است. پس اگر به دنبال مهاجرت به هلند هستید حتما با شماره‌های موجود در وب سایت کوییک تماس بگیرید. ما می‌توانیم راه‌حل‌هایی برای تسریع در روند مهاجرت شما و اخذ مجوز تحصیل  وکار در هلند به شما ارائه کنیم.

کد خبر 1609757

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهاجرت به هلند اتحادیه اروپا درخواست ویزای تحصیل در هلند ویزای تحصیلی درخواست ویزا اجازه اقامت مجوز اقامت مورد نیاز ۲۰۷ یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟

به گزارش خبرآنلاین، «وقتی شغل‌های آزاد و دلالی پردرآمد و معافیت‌های مالیاتی هست، چرا این همه سال عمرمون را صرف دانشگاه کنیم.» یا «خب دختران راهی جز درس خواندن ندارن اما داستان پسرها فرق می کنه» این‌ها حرف‌های تعداد زیادی از پسران دهه هشتادی است که امسال عطای شرکت در کنکور را به لقایش بخشیده‌اند و در کنکور شرکت نکرده‌اند.

فارس نوشت: آمار داوطلبان کنکور سال جاری نشان می‌دهد از مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب که در نوبت اول آزمون سراسری 1403 ثبت‌نام کرده‌اند تنها ۳۷ درصد مرد هستند.عدم اقبال پسران برای ورود به دانشگاه به دلیل نگرانی از اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی موجب شده که بسیاری از آن‌ها آموختن مهارت و ایجاد کسب و کار را بر رفتن به دانشگاه ترجیح ‌دهند.

معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم محمد مهدی‌نژاد نوری می‌گوید: تغییر در نسبت ورودی دختران و پسران به دانشگاه، از اوایل دهه ۹۰ شروع شده است.

این در حالی است که افزایش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در فاصله سال تحصیلی 1391 ـ 1390 و 1401 ـ 1400 با وجود کاهش نرخ بیکاری از عوامل موثر در کاهش رغبت جمعیت جوان به خصوص پسران به ادامه تحصیلات عالی است.

تحصیلات دانشگاهی برای بسیاری از متولدان دهه‌های 60 و 70 تبدیل به تضمینی برای یافتن شغل نشد، از سویی دیگر نبود بازار کار متناسب با رشته‌های دانشگاهی، درآمدهای پایین و انتظارات جامعه از مردان برای تأمین معیشت، منجر به ورود زودهنگام آن‌ها به بازار کار در رشته‌های درآمدزا شده است.

در آینده نزدیک تعداد دختران تحصیل‌کرده دانشگاهی بیشتر از مردان تحصیل‌کرده خواهد بود. حتی این پدیده در ازدواج‌های سال‌های اخیر نمود بیشتری داشته و اصولاً تبدیل به یکی از موانع ازدواج شده است. زیرا دختران دوست دارند سطح دانش پسر بیشتر یا برابر با خودشان باشد. با توجه به اینکه تدریجاً اهمیت درآمد از مدرک بیشتر می‌شود، اما تا تثبیت کامل این فرهنگ، همچنان دختران تحصیل‌کرده در آینده گزینه‌های کمتری برای ازدواج خواهند داشت.

معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی سیدجلال موسوی با تأکید بر اینکه آمار پیشتازی 26 درصدی دختران داوطلب ورود به دانشگاه نشان‌دهنده اصلاح فرهنگ مهارت‌محوری در کشور است، ابراز می‌دارد که «بحث اشتغال برای آقایان مهم‌تر است» و به همین دلیل اولویت اول آقایان تحصیلات آکادمیک نیست.عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی مهدی گلشنی کاهش تعداد پسران در کنکور را نشان‌دهنده نقص در آموزش عالی می‌داند و می‌گوید اگر در چند سال آینده روند به همین صورت باشد و اعتدال ایجاد نشود حتی «تبعات اجتماعی به همراه دارد».

طبق نظر جامعه‌شناسان، جامعه از مردان انتظار سرپرستی خانواده و تأمین معیشت دارند، به همین خاطر مرد از همان ابتدا مسیرش را تغییر می‌دهد. پس ایجاد امید در پسران برای بهتر شدن زندگی مادی آن‌ها در صورت ادامه تحصیل، می‌تواند انگیزه‌ موثری برای تعادل در دانشگاه‌ها باشد. تأکید بر کسب منزلت اجتماعی همراه با تحصیلات عالیه هم می تواند در ایجاد انگیزه ارزشی برای تشویق پسران مؤثر باشد.‌

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899993

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟