Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@10:41:17 GMT

مقایسه دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۶۷۰۵

مقایسه دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور کامینز

در کنار این موارد گفتنی است که در حال حاضر پرکاربردترین مدل‌های دیزل ژنراتور ولوو، موتور 7.2 لیتری دیزل، 6 سیلندر خطی و شش سوراخه است. در مقابل دیزل ژنراتور کامینز نیز وجود دارد که از جمله بهترین موتورهای سنگین در دنیاست و به دلیل مرغوبیت عالی به رقیب‌ اصلی دیزل ژنراتورهای ولوو تبدیل شده است.

دیزل ژنراتور چیست

اگر بنا به ایجاد انرژی الکتریکی باشد، باید از دیزل ژنراتور استفاده کرد که برای مواقعی است که به هر دلیلی سازمان‌ها، منازل و بیمارستان ها با مشکل قطعی برق مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی دستگاه دیزل ژنراتور با تولید ولتاژ برق و ارائه سوخت دیزل برای کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که دیزل‌های ژنراتور به اجزای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به:

منبع تغذیه و سیستم خنک کننده. رگلاتور ولتاز و سیستم سوخت. موتور دیزل و مخزن سوخت. صفحه کنترل و شارژ باطری. آلترناتور و فیلتر سوخت. و...

اشاره کرد. حال همان‌طور که می‌دانید این نوع دستگاه در برندهای مختلفی در بازار دیده می‌شود که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان از دیزل ژنراتور کامینز ، ولوو، پرکینز، لوول، و مواردی از این دست یاد کرد که ما در ادامه به دو نوع محبوب‌ و کاربردی‌تر اشاره خواهیم کرد و به مقایسه‌ جزئی آنها نیز خواهیم پرداخت.

دیزل ژنراتور ولوو

این نوع دیزل که توسط یک شرکت سوئدی تولید می‌شود در سال 1907 راه‌اندازی شده است و به‌واسطه‌ پیشرفت‌های چشم‌گیری که داشته خیلی زود به محبوبیت رسیده است. این نوع دیزل که با نام موتور برق نیز شناخته می‌شود از بخش بسیار مهمی به نام ECU برخوردار است که وظیفه‌ مهمی در دستگاه خواهد داشت. به طور کلی از وظایف دیزل ژنراتور ولوو می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

- تنظیم و دور موتور به همراه پاشش سوخت.

- شکل‌گیری تغیر در ولتاژ سوزن‌های انژکتور.

- مدیریت و حفاظت موتور دیزل.

ضمناً بیشترین کاربرد این نوع دیزل ژنراتور در معادن، بیمارستان‌ها و صنایع نفت و گاز است. در واقع ممکن است در عملیات استخراج معادن (در کلیه‌ی نقاط دنیا) نیاز به چنین دستگاه‌هایی باشد. از مزیت‌های دیزل ژنراتور ولوو تأمین بیش از 70 درصد نیروی کل مورد نیاز در عملیات‌های معدن است. از طرفی در بیمارستان‌ها نیز نیاز مبرم به دستگاه‌هایی است که با برق فعالیت می‌کنند که قطع شدن لحظه‌ای آن‌ها نیز می‌تواند برای بیماران مشکل‌ساز شود.

دیزل ژنراتور کامینز

نوع دیگری از دیزل ژنراتور وجود دارد که در صورت قطعی برق می‌توان از آن برای مواقع و صنایع مختلف استفاده کرد. این برند آمریکایی بوده و در حدود 20 قرن سابقه‌ فعالیت دارد و در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورها دارای نمایندگی بوده و با توجه به کیفیت محصولات کامینز در اکثر موقعیت‌ها بکارگیری خواهد شد. از ویژگی‌های این نوع دیزل ژنراتور می‌توان به قدرت بسیار عالی آن اشاره کرد. همچنین موتورهای دیزلی کامینز از ظرفیت‌های 10 کاوا تا توان خروجی 5هزار وجود دارند و قابل استفاده هستند.

از مهم‌ترین مدل‌های این دستگاه نیز می‌توان به دیزل 110 کاوا 6BTA5.9G5 و دیزل 900 کاوا QSK23G3 اشاره کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای انواع دیزل ژنراتور کامینز مانند دیزل ژنراتور ولوو به موارد زیادی بستگی دارد که از جمله می‌توان به ظرفیت خروجی، محل تولید، محل کوپل دیزل ژنراتور، کیفیت و توان دستگاه‌ها اشاره کرد.

اگر بنا به خرید این نوع دیزل ژنراتور باشد، می‌توان آن را در دو مدل بدون کانوپی و کانوپی‌دار تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ها دارای یک‌سری مزایا هستند و همچنین هزینه‌ نصب متفاوتی دارند. گفتنی است که نوع دوم این دیزل ژنراتور به محصولات بی‌صدا هم شهرت دارند که علاوه بر این از کیفیت بیشتری نیز برخوردار هستند.

مقایسه دیزل ژنراتور ولوو و کامینز

دو دیزل ژنراتور کامینز و ولوو و یا هر یک از محصولات دیزل ژنراتور از تفاوت‌هایی برخوردار هستند که می‌توان آن‌ها را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. بI عنوان مثال برای این دو نوع دیزل مهم‌ترین مواردی که اختلاف این دو دستگاه را مشخص می‌کند شامل موارد زیر خواهد بود:

- قدرت اسب بخار که در مدل‌های مختلف متقاوت خواهد بود.

- قدرت اضطراری که حتی در مدل‌های یک برند نیز فرق دارند.

- حجم سیلندر و ظرفیت مخزن روغن.

- مصرف سوخت که عامل مهمی در کیفیت دستگاه‌های دیزل ژنراتور ولوو و کامینز خواهد بود.

- ظرفیت خنک‌کننده موتور که برای سلامت دستگاه دارای اهمیت خواهد بود.

- ظرفیت مخزن سوخت.

ضمناً دقت داشته باشید که هر کدام از این دستگاه‌ها در برندهای مختلف نیاز به مراقبت‌ و سرویس‌های ماهانه (یا حداقل چند ماهه) دارند و فیلتر دیزل ژنراتور نیز باید بررسی گردد و اگر در این خصوص سهل‌انگاری انجام شود، طبیعتاً دستگاه کارآیی همیشگی‌اش را نخواهد داشت. همچنین ساختار تشکیل شده در هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به اینکه سازنده‌ای متفاوت دارند، کاملاً فرق داشته و این موضوع می‌تواند بر عملکردشان تأثیر مستقیم بگذارد. با این حال در حال حاضر دیزل ژنراتور کامینز و ولوو از جمله دستگاه‌هایی برق اضطراری محسوب می‌شوند که در جهان حرف اول و آخر را می‌زنند.

معرفی گروه کاراسهند دیزل ژنراتور ولوو

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه نیاز به هر یک از دستگاه‌های دیزل ژنراتور دارید کافی است که به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از گروه کاراسهند دیزل ژنراتور ولوو بهره ببرید؛ چرا که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند و اولین هدف این شرکت مشتری‌مداری است.

گفتنی است که تمام دستگاه‌های تولیدی این شرکت پس از مونتاژ با استفاده از استانداردهای مخلتف مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا بدون عیب به تأیید واحدهای مربوطه برسد. همچنین ناگفته نماند که در کنار دیزل ژنراتور می‌توانید به فیلتر دیزل ژنراتور و موارد مربوط به این دستگاه دسترسی داشته باشید که برای این منظور کافی است به آدرس اینترنتی این مجموعه به نشانی https://karasahand.com/ مراجعه کنید.

کد خبر 1609785

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دیزل ژنراتور ولوو دیزل ژنراتور نوع دیزل دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف