Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی اسماعیلی در یکصدویکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا، تلاش رسانه‌های مزدور فارسی‌زبان در ایجاد بی‌اعتمادی ملت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست خورده خواند و بر تبیین دستاوردهای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، یکصدویکمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد ملی کرونا و مدیران اصحاب رسانه یکشنبه(۱۵ اسفندماه) در ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران رسانه‌های برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع سلامت و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، بزرگ‌جانباز انقلاب اسلامی با اشاره به تداوم تشکیل نشست‌های کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا درباره اهمیت تعریف پیوست رسانه‌ای بیان کرد: امروزه در هر بحث و موضوعی به پیوست رسانه‌ای نیاز داریم. پیش‌تر با مشکلاتی مشابه شویع کرونا، مانند مالاریایی اسپانیایی، وبا در اواخر قرن گذشته شمسی در کشور شیوع پیدا کرد. به همین واسطه قتل‌عام وسیعی بعد از جنگ نخست پدید آمد اما رسانه‌ای برای انعکاس آمارهای کشته‌شدگان وجود نداشت.
وی افزود: امروزه رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی دارند؛ علاوه‌براین هر فرد خود یک رسانه محسوب می‌شود. افراد می‌توانند با چهار تلفن همراه هوشمند، چهار نوع روایت را همزمان منتشر کنند؛ دسترسی عجیب و غریبی که مدیریت رسانه‌ها را مشکل کرده است؛ به‌ویژه درکشورمان که دشمن سعی می‌کند برای هر اتفاقی تلاش می‌کند، آن‌را بهانه‌ای برای تحقیر ملی قرار دهد. به‌عنوان مثال در اسفند ۱۳۹۸ چه روایت‌هایی از وضعیت ایران منتشر می‌شد؛ اینکه نظام در حال کشتن مردم است. با دشمن نانجیبی مواجه هستیم چراکه ازهر موقیعتی استفاده می‌کند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کند. در حالی‌که این مشابه این رویکرد درباره کشورهای  همجوار وجود ندارد. اما شبکه‌های مزدور فارسی‌زبان که با پول‌های سرویس‌های جاسوسی بریتانیا موساد و آمریکا فعالیت می‌کنند برای تحقیر ایران استفاده می‌کنند تا اعلام کنند مردم ناامیدند و جان مردم برای نظام اهمیت ندارد؛ اما در روایت رسانه‌ای جعلی مقابله ایران در جریان مبارزه با شیوع کرونا، دربرابر نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکست خوردند.       
اسماعیلی ادامه داد: در جریان شیوع ویروس کرونا راضی نیستیم، انسانی در دنیا از بین برود اما وقتی آمار کشته‌ها افزایش پیدا کرد جریان رسانه‌ای دچار لکنت شد که مباحث مهمی را شکل داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبرعزیز انقلاب اسلامی شجاعانه وارد صحنه شدند و همه دوگانه‌سازی‌ها را باطل کردند. حرم‌های اهل بیت، مساجد و برگزاری نمازهای جمعه تعطیل شدند؛ علاوه‌براین رهبر فرهیخته انقلاب در صف مقدم عمل قرار گرفتند، سه دوز واکسن تزریق کردند و به همه نیز توصیه دارند که این کار را انجام دهند. نظام با این محوریت موفق شد جریان مقابله با کرونا را جلو ببرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد حالا وقت تبیین است.
اسماعیلی با اشاره به روند کاهش تلفات کرونا با تقویت جریان واکسیناسیون عمومی در آغاز دولت سیزدهم بیان کرد: در آغاز فعالیت  دوبت سیزدهم آمار روزانه کشته‌های کرونا به بالای ۷۰۰ نفر رسیده بود و در مجموع ۵ میلیون دز واکسن تزریق شده بود؛ در حالی‌که می‌دانیم بیش از ۱۴۰ میلیون واکسن تزریق کرده‌اند. ۹۲ درصد دز اول، ۸۲ درصد، دز دوم و ۳۰ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به تفاوت قابل توجه آمار قربانیان سویه اومیکرون در آمریکا و ایران بیان کرد: درحالی‌که آمریکا به ۲۵۰۰ قربانی را ثبت کرده اما در ایران این میزان در نهایت ۲۳۰ یا ۲۴۰ نفر بود که به سرعت کاهش پیدا کرد. امیدواریم تا نوروز شرایط کشور به وضعیت آبی، مشابه  وضعیت پیش از کرونا بازگردانیم. با اطمینان و اعتماد به نظام سلامتی کشوراعلام شد امسال محدودیت‌های سفر به شرط واکسیناسیون و یا آزمایش pcr رفع شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نتایج افکار سنجی کشور گفت: امروزه مردم درباره حل با تدبیر مسائل کشور، امیدوارند این میزان امیدواری به چندین برابر چند ماه قبل رسیده است.
محمدمهدی اسماعیلی با تشریح دو وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا بیان کرد: از حالا به بعد، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دو وظیفه مهم دارد؛ نخست اقناع افکار عمومی است. کردم قرار نیست مردم اقوا شوند و یا بترسند. خدمات عمومی کشور بر واکسیناسیون مبتنی شده است؛ بنابراین نظام رسانه‌ای این موضوع را تبیین کند. دومین وظیفه، تببین دستاوردهای بزرگ در دوره کرونا است. به معاونت سینمایی وهنری تکلیف کردم که سال آینده باید چندین اثر فاخر نمایشی و همچنین موسیقی در بیان اتفاقات مختلف شیوع کرونا به‌ویژه نخستین‌ روزها تولید شود.
وی با اشاره به رشادت‌ گروه‌های جهادی و طلاب داوطلب که در جریان ارائه خدمات به مردم جان خود و یا اعضای خانواده خود را از دست دادند، گفت: این رشادت‌ها نباید فراموش کرد چراکه جزو افتخارات ملی ماست و باید با هنر نمایش، موسیقی، روایت و حفظ شوند. نباید از حافظه  تاریخی ملت حذف و یا کمرنگ شوند.

منبع: ایبنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا مظفر در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور از وظایف ما در برهه کنونی است، گفت: باید تلاش کنیم فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گذشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم و مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

کد خبر 6095152

دیگر خبرها

  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود