Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر که به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی مسائل مربوط به سفرهای نوروزی و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شد با اشاره به ضرورت تعیین شعاری متناسب با استان برای سفرهای نوروزی و بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرن جدید را «قرن امید» نامگذاری کرده است، اضافه کرد: شعار سال جدید استان باید متناسب با بوم یزد و ظرفیت های فرهنگی آن انتخاب و به عنوان روح حاکم بر فعالیت ها و اقدامات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با تاکید بر تمهید مقدمات و شرایط لازم برای اسکان مسافران نوروزی در خوابگاه دانشگاه ها و کلاس درس مدارس، خاطرنشان کرد: تعمیرات و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی استان باید قبل از سال جدید انجام شود.

وی افزود: ۴۰۰ مدرسه استان  نیز آماده اسکان میهمانان نوروزی باشند.

فاطمی اضافه کرد: اولویت نخست اسکان مسافران نوروزی هتل ها، بومگردی ها و اقامتگاه های رسمی و اماکن مسقف است.

وی ادامه داد: در عین حال شهرداری ها باید در راستای رفاه حال مسافران، تعدادی از پارک های شهر را جهت اسکان مسافران و برپایی چادرهای مسافرتی مشخص کنند.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ایمن سازی جاده ها و اهتمام ویژه به این حوزه، بر بازدید دستگاه های مسئول از محورهای حادثه خیز و سامان اقدامات لازم در این محورها تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ جان مردم و مسافران برای بسیار مهم است، اظهارداشت: در صورتیکه به خاطر کم کاری، عدم نظارت و سهل انگاری ما جان مسافری از دست برود همگی باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رعایت کدهای اخلاقی و ملاحضات فرهنگی و اصالت های دینی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در این راستا باید پروتکل های فرهنگی خاصی برای اماکن پر تردد استان تدوین و در قالب جلسات ویژه ای برنامه ریزی های لازم جهت صیانت از فرهنگ دینی انجام شود.

وی در ادامه از کمپ های ورودی شهر به عنوان پیشانی گردشگری یزد یادکرد و گفت: خوش خلق ترین و مسلط ترین افراد در کمپ های ورودی استان مستقر و به راهنمایی و خدمت رسانی به میهمانان نوروزی بپردازند.

استاندار یزد با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان باید به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات پرداخته و از هیچ تلاشی دریغ نکنند، گفت: کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده در ساعت  ۱۲ بامداد تا ۵ صبح با خدماتی که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر انجام می شود، نباید هیچ تفاوتی باهم داشته باشند.

فاطمی با بیان اینکه همه منابع و تجهیزات موجود در استان باید در اختیار ستاد اجرایی خدمات سفر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کمیته نظارت و ارزیابی ستاد باید به صورت میدانی و دقیق فعالیت کمیته ها را رصد و پیگیر شکایت های احتمالی باشد و در صورت وجود کوچکترین نقصی، بلافاصله ورود کرده و تذکرات لازم را ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین نقش و اهمیت راهنمایان تورهای گردشگری به عنوان راویان هویت، پیشینه، تاریخ و اصالت دینی، ملی و محلی جوامع پرداخت و تصریح کرد: روایتگری مقدم بر دیدن است و همه کارهای سخت افزاری در این ایام جهت روایتگری صحیح از یزد، سبک زندگی و اصالت های یزدو مبانی فکری و اندیشه ای زمینه ساز شکل گیری معماری، تاریخ و تمدن و عزت، صورت می گیرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر باید با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شود تا ضمن ارائه گزارش کمیته ها و جمع بندی مسائل، انسجام لازم بین تمامی دستگاه ها، مسئولین و فعالین این بخش ایجاد و حداکثر استفاده های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی را ببریم.

فاطمی در این نشست همچنین بر تدوین پروتکل هایی برای روزهای خاصی نظیر ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه، همکاری و هم افزایی ادارات و شهرداری ها یا دهیاری ها در برنامه ریزی برای روزهای خاص، احیای آداب و رسوم روستاها در قالب برگزاری جشنواره های فرهنگی در روستای مقصد گردشگری و حضور فعالانه کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر و اعلام به موقع اخبار و رویدادها تاکید کرد.

وی به لزوم اتخاذ تصمیمات لازم جهت کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن پرداخت و گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان یک اصل مهم و اساسی قلمداد شود و ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اهتمام ویژه ای به برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص مباحث مربوط به واکسیناسیون و رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی داشته باشد.

برچسب‌ها یزد نوروز مهران فاطمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد نوروز مهران فاطمی یزد نوروز مهران فاطمی ستاد اجرایی خدمات سفر استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تأمین کنیم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالاهای اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 6097690

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات دور دوم مجلس در آبادان اعمال شد
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌